قهوه ترک

قهوه ترک

خیلی قدیم مردم ترکیه قهوه را که جز جدایی ناپذیر زندگیشان بود ، به صورت خام تهیه می کردند و در منزل ، بوداده و آسیاب می کردند . در سال 1871 مهمت افندی که مغازه قهوه فروشی پدر به او به ارث رسیده بود ، تصمیم گرفت مراحل اولیه تهیه قهوه یعنی بودادن و آسیاب کردن را در مغازه خود انجام داده و قهوه آماده را در اختیار مردم قرار بده . مهارت روز افزون مهمت افندی در این کار او را در ترکیه به شهرت رساند . فرزندان مهمت افندی بعد از پدر راه او را ادامه داده و اینک این قهوه آماده ترک به شهرت جهانی رسیده و دوستداران قهوه ترک مهمت افندی در هرجای دنیای می توانند این قهوه را تهیه کنند

قهوه برای نخستین بار در سال ۱۵۵۵ و توسط دو تاجر سوری به استانبول آورده شد و تا اواسط قرن هفدهم، به بخشی ضروری از میهمانی‌ها در دربار عثمانی تبدیل شده بود مراسم قهوه‌ خوری در رسوم مربوط به ازدواج نیز نقش مهمی بازی می‌کرد و دختران شاه یاد می‌گرفتند که چطور قهوه درست کنند. بدین ترتیب، شوهران، زنان آینده خود را با مهارت آنها در درست کردن قهوه محک می‌زدند. حتی امروزه نیز هنگامی که مردی به خواستگاری دختری می‌رود، با قهوه ترک از او پذیرایی میشود.

دو فروشگاه مهم قهوه معروف و برند رو میتونین از فروشگاه های مهمت افندی و نوری توپلار تهیه کنین.

شعبه های قهوه مهمت افندی، و نوری توپلار استانبول را در سراسر شهر خواهید دید . یکی از مهم ترین شعبه های آن در بازار مصریها (مسیر چارشی) در نزدیکی امینونو قرار داره البته وقتی از این مسیر میگذرید بوی دلشنین قهوه شامه شما را نوازش می ده.

تو ترکیه قهوه ترک با اب میخورن یعنی سفارشم بدین یه بطری کوچیک اب کنارش میزارن و اول خودشون یه جرعه اب رو میل میکنن و اگر دوست ترک دارین حتما شما رو به قهوه دعوت میکنه و بدونین واسش مهم بودین که اینکارو کرده.

هر دو شعبه های شلوغ و مهمشون تو بازار امینونو هستش پشت بازار ادویه مصری.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =