خیابان آکارت‌ لر استانبول

خیابان آکارت‌ لر استانبول

خیابان آکارت‌ لِر استانبول (Akaretler) یکی زیباترین خیابان‌های استانبول به شمار می‌رود که در دوره‌ی عثمانی ساخته شده است.

خیابان آکارت‌ لِر برای سکونت کارگران قصر «دلماباهچه» در دوره عثمانی ساخته شده بوده است، اما امروزه یکی از زیباترین و پرتردد ترین خیابان‌های استانبول محسوب می‌شود.

سلطان عبدالعزیز شاه عثمانی در سال ۱۸۷۴ دستور ساخت این خیابان را صادر نمود.

خیابان آکارت‌ لر استانبول

بازسازی این خیابان با نمای اروپایی، چهره‌ی آن را به کلی تغییر داده اگرچه همچنان بناهای تاریخی متعلق به قرن هجدهم را می‌توان در آن مشاهده نمود.

در این خیابان شصت و شش واحد تک مسکونی ردیفی و شش آپارتمان ساخته شده و اولین خیابان در استانبول است که خانه‌های ردیفی به این شکل در آن ساخته شد.

این خیابان که به خیابان «سلیمان صبا»* هم معروف است، پس از بازسازی دوباره و ساخت بوتیک‌ها و کافه‌های بسیار در حاشیه خیابان، محل رفت و آمد بسیاری از گردشگران گردید.

خرید و گشت و گذار در این خیابان و خوردن اسنک و غذاهای آماده از موارد مورد علاقه مردم در این خیابان است.

*سلیمان صبا یکی از مدیران موفق باشگاه «بشیکتاش» بوده است که به علت افتخارات بسیار باشگاه در دوره مدیریت ۱۶ ساله وی از جمله قهرمانی لیگ ترکیه و نایب قهرمانی یوفا، نام خیابان تاریخی «آکارات لر» را به نام وی تغییر دادند.

خیابان آکارت‌ لر استانبول

کافه های خیابان آکارت‌ لر استانبول

اگر در این خیابان به دنبال بهترین و محبوب ترین کافه ها هستید، استانبول سرا به شما پیشنهاد کافه های نرو ایتالیایی، کافه استارباکس، کافه کالاماتا یونانی و رستوران بین المللی وینستون براسری را می دهد. همچنین بسیاری از رستوران های معروف شهر استانبول نیز در خیابان آکارت‌ لر دارای شعبه هستند.

خیابان آکارت‌ لر استانبول

نقشه و موقعیت جغرافیایی خیابان آکارت‌ لِر استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

مکان های دیدنی میدان تکسیم استانبول

25 مکان دیدنی در میدان تکسیم استانبول

25 مکان دیدنی در میدان تکسیم استانبول تکسیم، یکی از معروف ترین و پر جنب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =