برج ساعت دلما باهچه استانبول

برج ساعت دلما باهچه استانبول

کاخ دلما باهچه استانبول یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین کاخ‌های استانبول بوده که برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد و به همین خاطر است که اکثراً آژانس‌های مسافرتی در چارت تور استانبول خود بازدید از این کاخ باشکوه را می‌گنجانند. کاخ دلما باهچه که به آن کاخ آتاتورک نیز می گویند در مرکز استانبول و منطقه بشیکتاش در مجاورت تنگه بسفر واقع است.

برج ساعت دلما باهچه استانبول سازه ای بسیار ویژه است که درب ورودی کاخ دلما باهچه ساخته شده است. این برج ساعتی به فرمان پادشاه بزرگ عثمانی، سلطان عبدالحمید دوم بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۵ بنا شده است. این برج بعداً به کاخ دلما باهچه اضافه شده است و در مقابل دروازه خرانه داری آن و در میدان جنب بندر اروپایی بسفور و در مجاورت مسجد قصر دلمه باغچه واقع است.

برج ساعت کاخ دلما باغچه استانبول

مسجد دلما باهچه استانبول

معمار برج ساعت دلما باهچه یکی از معماران سلطنتی عثمانی به نام سارکیس بالیان (Sarkis Balyan) بوده است. این برج شامل چهار طبقه بوده و ارتفاعی معادل ۸۹ فوت (۲۷ متر) دارد. ساعت قرار گرفته بر این برج توسط ساعت ساز معروف و شناخته شده فرانسوی به نام Jean-Paul Garnier طراحی و ساخته شده است و از شاهکارهای وی به شمار می‌رود. نصب و راه اندازی آن نیز توسط کارشناس بزرگ ساعت ساز یوهان مایر (Johann Mayer) انجام پذیرفته است. در سال ۱۹۷۹ این ساعت مکانیکی به ساعت برقی مبدل شد و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

برج ساعت کاخ دلما باغچه استانبول 

نحوه دسترسی به برج ساعت دلما باهچه استانبول
بازدید از برج ساعت دلما باهچه استانبول همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب ممکن می باشد و برای عموم آزاد است.

راحت‌ترین مسیر برای رسیدن به برج ساعت دلما باهچه استانبول استفاده از تراموا است که در هر کجا که هستید می‌توانید به نزدیک‌ترین ایستگاه مراجعه کرده و در ایستگاه بشیکتاش و یا کاباتاش پیاده شوید.

برج ساعت دلما باهچه استانبول در محله بشیکتاش استانبول واقع شده و در محدوده آن رستوران‌ها، کافه‌ها و پارک‌های متعددی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید به آن‌ها مراجعه نموده و از غذاها و نوشیدنی‌های ترک به همراه دوستان و اعضای خانواده لذت ببرید.

خیابان زیبا و دیدنی بشیکتاش استانبول

جاذبه های گردشگری بشیکتاش استانبول

برج ساعت کاخ دلما باغچه استانبول

نقشه و موقعیت جغرافیایی برج ساعت دلما باهچه استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =