افسانه ناکامی ها در برج دختر

افسانه ناکامی ها در برج دختر

برج دختر (به ترکی KizKulesi–انگلیسی Maiden’sTower ): برج دختر یکی یگه از نمادهای شهر استانبول به حساب میاد که زمان ساختش به قرن 5 میلادی برمیگردد. این برج در جزیره ای کوچک در نزدیکی منطقه اسکودار در بخش آسیایی قرار گرفته است. اگر با کشتی از منطقه آسیایی به اروپایی استانبول جابه جا بشید این برج رو حتما میبینید.

در حال حاضر در این برج کافه ها و رستوران هایی قرار داره که با مناظر زیبایی از دریا مرمره میتونید ساعتی را سپری کنید و از بنای تاریخی لذت ببرید.

افسانه ناکامی ها در برج دختر

تاریخچه برج دختر به دو عاشق بخت برگشته گره خورده است که یکی از آن ها دختری زیبا از کاهنان بنای مذهبی آفرودیت بوده و هیرو نام داشته و دیگری مرد جوانی به نام لیندر که در دام عشق یکدیگر افتاده بودند. این روایات باستانی می گوید که لیندر هر شب برای دیدن معشوقه خود مسیر طولانی کانال را شنا کرده و خود را به جزیره می رساند و هیرو نیز برای اینکه راه و مسیر را به وی نشان دهد در بالای برج آتش روشن می کرد.

‎در یک شب طوفانی، باد سبب خاموش شدن آتش شده و هیرو هر چقدر تلاش می کند تا آتش را دوباره روشن کند؛ موفق نشده و در نتیجه لیندر بینوا در میان امواج دریای طوفانی راه خود را گم کرده و غرق می شود. روز بعد وقتی امواج دریا جسد لیندر را به خشکی و نزدیکی برج می آورد، هیرو نیز قادر به تحمل این داغ سنگین نشده و خودکشی می کند.

‎یک افسانه دیگر نیز درباره این برج وجود دارد که بر اساس آن سرنوشت یک شاهزاده خانم بیزانسی با این برج گره خورده است. وقتی این شاهزاده خانم به دنیا می آید، پیشگویان اعلام می کنند که طالع وی بسیار شوم بوده و این دختر بخت برگشته پیش از ۱۸ سالگی بر اثر مارگزیدگی خواهد مرد. پدر وی که امپراتور بوده، برای حفظ جان این دختر، وی را به برج مشهور قصه ما فرستاده و تلاش می کند به هر صورت ممکن تا سن ۱۸ سالگی از شاهزاده خانم محافظت کند تا این طلسم باطل شده و هیچ ماری امکان گزیدن وی را نداشته باشد. در روز تولد ۱۸ سالگی، این شاهزاده خانم؛ پدر وی جشن بزرگی گرفته و هدایای نفیسی در داخل سبد قرار می دهد تا به دخترش تقدیم کند اما از بخت بد، یک مار بسیار سمی نیز در سبد مخفی شده و زمانی که شاهزاده خانم در سبد را باز می کند، توسط مار گزیده شده و از دنیا می رود. به این ترتیب پیشگویی سرنوشت شوم این دختر به حقیقت پیوسته و وی در روز تولد ۱۸ سالگی از دنیا می رود.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =