پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

شرایط تحصیل در رشته داروسازی ترکیه

شرایط تحصیل در رشته داروسازی ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه حدود 5 سال به طول می انجامد که دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه میبایست در کالج نیز شرکت نمایند که دوره کالج نیز حدود یکسال به طول می انجامد. با وجود اینکه زبان رسمی ترکیه، ترکی می باشد اما اغلب دانشگاه های معتبر ترکیه امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز فراهم نموده اند تحصیل داروسازی در ترکیه از جمله رشته هایی می باشد که به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

از جمله مزایای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در ترکیه اجباری نبودن ارائه مدرک زبان می باشد و تنها تسلط به زبان انگلیسی کفایت می کند. متقاضیان تحصیل داروسازی در ترکیه پیش از ورود به دانشگاه میبایست در امتحان ورودی شرکت نمایند و در صورت قبولی وارد دانشگاه می شوند.

آن دسته از متقاضیانی که خواهان تحصیل به زبان انگلیسی هستند در آزمون SAT شرکت می نمایند و متقاضیان تحصیل به زبان ترکی در آزمونی به نام آزمون YOS شرکت می نمایند. تحصیل داروسازی در ترکیه حتی با مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی امکان پذیر می باشد و آن دسته از متقاضیانی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند می توانند در ترکیه دوره پیش دانشگاهی را بگذرانند.

دانشگاه های ترکیه جهت پذیرش دانشجو محدودیت سنی ندارند و متقاضیان تحصیل داروسازی در ترکیه با هر سنی می توانند از دانشگاه پذیرش بگیرند،البته آن دسته از متقاضیانی که با سن کمتری اقدام می نمایند شانس بالاتری جهت پذیرش دارند.

اغلب دانشگاه های ترکیه جهت رفاه حال دانشجویان خارجی خوابگاه هایی مجهز با هزینه هایی مقرون به صرفه فراهم کرده اند البته در دوران کالج از همان ابتدا دانشجویان قادر به سکونت در خوابگاه نمی باشند و پس از گذشت زمانی می توانند درخواست اخذ خوابگاه را بدهند. هزینه های تحصیل داروسازی در ترکیه نسبت به سایر کشورهای پیشرفته و مدرن ارزان تر می باشد از این رو همه ساله افراد زیادی از سراسر جهان متقاضی تحصیل داروسازی در ترکیه می باشند. هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه سالانه حدود 1500 دلار می باشد.

هزینه های زندگی در ترکیه همانند ایران یا کمی بیشتر می باشد که ماهانه حدود 400 تا 500 دلار را شامل می شود که شامل هزینه های مسکن، رفت و آمد، خوراک، پوشاک و … می باشد البته دانشجویان جهت تامین بخشی از هزینه های خود می توانند به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه های ترکیه ۲۰۲۴

اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه های ترکیه ۲۰۲۴

بررسی کامل اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه های ترکیه ۲۰۲۴ به طور حتم برای افرادی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =