یک فرد معلول چگونه می‌تواند از هلال احمر کمک نقدی دریافت کند؟

یک فرد معلول چگونه می‌تواند از هلال احمر کمک نقدی دریافت کند؟

اگر یکی از اعضای خانواده شما معلول باشد، بدون در نظر گرفتن تابعیت می‌توانید با مراجعه به هلال احمر از کمک‌های نقدی این موسسه بهره‌مند شوید.

در این نوشته به ارائه اطلاعات در مورد گزارش‌های پزشکی مربوط به معلولیت و اینکه کدام دسته از معلولین می‌توانند از کمک‌های نقدی و عینی هلال احمر در این زمینه بهره‌مند شوند، خواهیم پرداخت.

در چارچوب برنامه کمک به سازگاری اجتماعی، یکی از شرایط کمک نقدی و عینی به یک خانواده این است که یکی از اعضای آن خانواده معلول باشد و میزان معلولیت وی نیز بر اساس گزارش هیات پزشکی که از یکی از بیمارستان‌های تعریف شده در ترکیه اخذ شده، بیش از 40 درصد باشد. به عبارت دیگر، داشتن میزان بالایی از معلولیت و تایید آن توسط یکی از بیمارستان‌های معتبر از معیارهای بهره‌مندی از مزایای کارت هلال احمر است. از فوریه سال 2019 در چگونگی گزارش پزشکی مربوط به معلولیت برخی تغییرات اعمال شده است.

یک فرد معلول چگونه می‌تواند از هلال احمر کمک نقدی دریافت کند؟

یعنی گزارش پزشکی گرفته شده از بیمارستان برای معتبر بودن نزد هلال احمر باید شرایط زیر را دارا باشد:

در مورد افرادی که برای انجام فعالیتهای روزمره زندگی خود نیاز به مراقبت تمام وقت دارند، قبلا از عبارت “معلول شدید” استفاده می‌شد، بر اساس تنظیمات جدید، در مورد این افراد در گزارش پزشکی باید حتما از عبارت “فرد معلول کاملاً وابسته” استفاده شود.

در مورد کودکان زیر 18 سال و تعریف میزان معلولیت این افراد اصطلاحات جدیدی تعریف شده است.

روش درخواست گزارش پزشکی مربوط به تعیین میزان معلولیت تغییر نکرده و برای تهیه آن باید به نزدیکترین بیمارستان دولتی مراجعه کنید.

گزارش پزشکی مربوط به تعیین میزان معلولیت با توجه به وضعیت سلامتی فرد تنظیم می‌شود. اگر وضعیت معلولیت فرد به عنوان دائمی تعریف شود، مدت اعتبار گزارش پزشکی معلولیت نیز به شکل نامحدود خواهد بود. اما اگر وضعیت معلولیت فرد به گونه‌ای باشد که احتمال بهبودی یا تغییر در وضعیت سلامتی وی وجود داشته باشد، این گزارش به شکل موقت یعنی با ذکر تاریخ اعتبار صادر می شود. گزارش های پزشکی موقتی که دارای تاریخ اعتبار هستند، باید قبل از اتمام تاریخ اعتبار تمدید شوند.

برای اینکه حقی از شما ضایع نشود و کمک‌ نقدی انجام گرفته به شما قطع نگردد، قبل از هر چیز کنترل کنید که آیا گزارش پزشکی معلولیت شما مدت‌دار است یا نامحدود. اگر گزارش پزشکی شما تاریخ اعتبار نداشته باشد، یعنی نوع معلولیت شما به عنوان دایمی ثبت شده باشد، نیازی به تمدید اعتبار گزارش پزشکی خود ندارید.

اما اگر مدت‌دار باشد حتما قبل از اتمام تاریخ اعتبار آن به نزدیکترین بیمارستان دولتی مراجعه کنید. اگر کمتر از 6 ماه به پایان تاریخ اعتبار گزارش پزشکی شما وقت مانده باشد، باز هم می‌توانید به بیمارستان مراجعه کرده و درخواست تمدید اعتبار آن را کنید.

پس از تمدید اعتبار، گزارش پزشکی جدید را به بنیاد همیاری و همبستگی اجتماعی و یا مرکز خدمات هلال احمر تحویل دهید.

یک فرد معلول چگونه می‌تواند از هلال احمر کمک نقدی دریافت کند؟

حق اعتراض به گزارش پزشکی تعیین درجه معلولیت همیشه محفوظ است. خود فرد معلول، والدین، ​​سرپرست یا موسسه درخواست کننده این گزارش می توانند به نتیجه گزارش پزشکی معلولیت اعتراض کنند. می توانید با در دست داشتن گزارش پزشکی معلولیت و درخواست شکایت به ریاست بهداشت استان مراجعه کرده و با شکایت از گزارش پزشکی که به شما داده شده، درخواست تجدیدنظر کنید. تمام پیگیری‌های لازم توسط اداره بهداشت استان انجام می‌شود. در نتیجه شکایت و درخواست تجدید نظر ممکن است شما را برای ارزیابی دوم به بیمارستان دیگری ارجاع دهند.

لطفاً توجه داشته باشید که برای دریافت گزارش پزشکی معلولیت باید هزینه پرداخت کنید و از آنجا که میزان هزینه توسط بیمارستان‌ها تعیین می شود، بنابراین هزینه پرداختی از بیمارستانی به بیمارستان دیگر متفاوت است.

 

بیشتر بخوانید:

        مراحل درخواست کمک نقدی از هلال احمر ترکیه

        شرایط لازم برای دریافت کمک نقدی از هلال احمر ترکیه

        آیا خارجیان می توانند از هلال احمر ترکیه کمک نقدی دریافت کنند؟

 

منبع:trt.net.tr

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =