گشت و گذار در محله مودا استانبول

گشت و گذار در محله مودا استانبول

محله مودا استانبول(Moda Caddesi) از جمله خیابان های پرطرفدار در قسمت آسیای استانبول است که در منطقه کادیکوی قرار گرفته است. محله مودا به دلیل داشتن جاهای تفریحی جذاب یکی از بهترین محله‌های استانبول برای گذرندان وقت است.محله مودا برای بسیاری از گردشگران که معمولا در منطقه سلطان احمد و منطقه بی‌اوغلو وقت می‌گذرانند، ناشناخته باقی مانده است. با استانبول سرا همراه شوید تا با ماجراجویی‌هایی که می‌توانید در تفریحگاه مودا در یک سفر یک‌روزه تجربه کنید، آشنا خواهد کرد.

قدم زدن در کنار تنگه بسفر

ساحل مودا برای قدم‌زدن در کنار تنگه بسفر و تماشا کردن استانبول از یک زاویه دیگر، انتخاب فوق‌العاده‌ای است. مهم نیست چه ساعتی از شبانه‌روز باشد، همیشه در اینجا با مردم محلی روبه‌رو خواهید شد که در حال دوچرخه‌سواری یا دویدن هستند. آخر هفته‌ها اما باغ چای مملو از افرادی است که برای لذت‌بردن از تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر این ساحل از زیر سایه درختان به اینجا می‌آیند. به خرید مواد غذایی بروید

به خرید مواد غذایی بروید

کادیکوی بالیک پازاری (بازار ماهی کادیکوی) چیزی بیشتر از یک بازار ماهی تازه است. شما در اینجا همه چیز پیدا خواهید کرد؛ از محصولات تازه گرفته تا پنیر، روغن، قهوه، آجیل، دسرهای ترکی و عسل. قدم‌زدن در این بازار طولانی در فضای باز، تجربه‌ای پر از شلوغی، عطر بازار محلی و سر و کله‌زدن فروشنده‌ها است. اگر احساس گرسنگی کردید حتما در رستوران چیا (Çiya) توقف کنید؛ رستورانی که بهترین کباب‌ها و همچنین، غذاهای لذیذ آناتولی را در این کوچه مشهور کادیکوی به مشتریانش ارائه می‌دهد.

در کافه‌های جذاب مودا وقت بگذرانید

مودا جاده‌سی (خیابان مودا) و اطراف آن پر از کافه‌های جالبی است که مردم محلی در طول روز در آن‌ها وقت می‌گذرانند و در حین نوشیدن قهوه باهم صحبت می‌کنند. یکی از بهترین مکان‌ها برای توقف با حس و حال پرشور محلی، کافه دنج با فضای صمیمی یر (Yer) است. فروشگاه نانوایی نان (Naan Bakeshop) نیز الماس دیگری در این منطقه آسیایی است که نان‌های تازه فوق‌العاده‌ای (و ساندویچ‌های با نان خوشمزه) می‌پزد.

بستنی فروشی Dandurmaci Ali Usta

بستنی فروشی علی اوستا Ali Usta که در قسمت آسیایی استانبول و در کادیکوی و داخل خیابان مودا قرار دارد از بهترین ها در نوع خود در استانبول بوده و به شهرت جهانی رسیده است. در هنگام سفر به قسمت آسیایی و قدم زدن در خیابان های پر شور و نشاط آن، لذت امتحان کردن این بستنی خوشمزه را از دست ندهید.

بستنی فروشی Dandurmaci Ali Usta

به موزه باریش مانچو (Barış Manço) سر بزنید

باریش مانچو، یکی از هنرمندان پیشتاز و موسسان ژانر راک آناتولی است که در دهه‌های 70 و 80 بسیار مشهور و محبوب بود. خانه وی در منطقه مودا با یک مجسمه، موهای بلند، سبیل چخماقی و استایل قومی تبدیل به خانه موزه باریش مانچو شد و هر روز پر از طرفدارانی است که از سراسر جهان برای بازدید به این مکان سر می‌زنند.

موزه باریش مانچو استانبول

در خانه اپرای ثریا (Surreyya) به تماشای یک اجرا بنشینید

خانه اپرای ثریا که در سال 1972 به‌عنوان اولین خانه تئاتر موزیکال در بخش آناتولی استانبول تأسیس شد، قطعا ارزش دیدن را دارد. معماری زیبای آن به‌خصوص سرسرای بزرگ با فرش‌های قرمز و نرده‌های پر نقش‌و‌نگار، چشم بینندگان را به خود خیره می‌کند. برای تکمیل یک روز جالب و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی هم که شده، بلیط نمایش که شامل کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، اجرای باله و اپرا می‌شود، تهیه کنید.

خانه اپرا استانبول

باغ چای مودا

باغ چای مودا با محوطه ای باز و نمایی رو به دریای مارمارا در غرب تنگه بسفر، یکی از دوست داشتنی ترین مکان ها در محله و شهر برای استراحت است. جایی برای نشستن و صرف کردن قهوه با شیرینی هایی که از فروشندگان خیابانی خریده اید. برای اینکه بیشترین لذت را از این مکان داشته باشید، وقتتان را طوری تنظیم کنید که هنگام غروب خورشید بر فراز دریا اینجا باشید.

خود را به رستوران تاریخی کوچو (Koço) دعوت کنید

یکی از مکان های قدیمی (تاسیس شده در 1928) که همزمان با مدرن گرایی و نوگرایی برخی قسمت های محله کادیکوی-مودا شکوفا شد. “رستوران کوچو” بهترین انتخاب در این محله برای ضیافت غذاهای مزه و راکی(نوعی نوشیدنی) است که سنگ بنای فرهنگ ترکیه می باشد. این رستوران در سرو غذاهای دریایی و انواع ماهی تخصص دارد، با تراسی روبروی دریای مارمارا (Marmara)، میزهای رستوران با اختاپوس تازه صید شده، ماهی ساردین، قزل آلا، ماهی حلوا، اره ماهی، شاه ماهی، خارماهی، صدف، آبی ماهی و دنیس ماهی تزیین می­شوند. پیشنهاد مزه کنگر فرنگی، حیدری(haydari) (ترکیبی از ماست و گیاه)، باقلا و جگر هم برای کسانی است که می­خواهند چیزی متفاوت از غذای دریایی امتحان کنند.

رستوران کوچو استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =