چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

کلیسای روح القدوس استانبول

کلیسای روح القدوس استانبول

یکی از کلیساهای اصلی کاتولیک در شهر استانبول، کلیسا روح القدس (Cathedral of the Holy Spirit ) در محله شیشلی استانبول، بین میدان تکسیم و نیشان تاشی و در خیابان جمهوریت می باشد. این کلیسا دومین کلیسای کاتولیک رومی در شهر بعد از باسیلیکا است. این کلیسای جامع دارای مقام عالی رتبه ای بوده و بیشتر در آن انجمن کلدانی برگزار می شود. اسقف این کلیسا رهبری روستای مذهبی را در امور مذهبی و اداری برعهده داشت و رهبر روحانی جوامع کاتولیک برای شهر استانبول و آنکارا می باشد. این کلیسا به خاطر معماری و نقاشی بسیار زیبایی که داشته مورد توجه و استقبال توریست ها و گردشگران تور استانبول قرار گرفته است.

کلیسای روح القدوس استانبول

تاریخچه کلیسای روح القدوس
کلیسای روح القدوس سال 1846 به سبک باروک و تحت نظر معمار ایتالیایی به اسم فاستی و همکارش جولین ساخته شده است. توریست ها و گردشگران تور استانبول در قسمتی از حیاط این کلیسا میتوانند مجسمه پاپ بندیکت پانزدهم را ببینند. همانطور که گفته شد این کلیسا بین سال های 1845 تا 1846 ساخته شده است. این کاخ بین سال های 1934 تا 1944 نماینده جوزپه رونکالی بوده که بعدها به پاپ با اسم جان تبدیل شد. توریست ها میتوانند نقاشی او را در سمت چپ این کلیسای ببینند. این نقاشی در سال 2000 رنگ آمیزی شده است. کلیسای روح القدوس مرکز اصلی روحانی کاتولیک های لاتین وکیل استانبول بوده که پاستور جامعه لاتین می باشد. این کلیسا به چهار پاپ خوش آمد گفته و اسم آن ها نیز روی تابلوهای یادبود در دیواره های کلیسا نوشته شده است. زیر قسمت مرکزی کلیسا نیز یک معبد تاریخی قرار داشته که در ان اسقف اعظم مونس دفن شده است. همینطور جوزپه، موسیقی دان دربار سلطان محمود دوم نیز در این قسمت از کلیسا دفن شده.

کلیسای روح القدوس استانبول

نقاشی های کلیسای روح القدوس در استانبول
در محراب اصلی این کلیسا میتوان نقاشی های بسیار زیبایی را دید که فرود روح القدس بر مریم مقدس و رسولان را نشان میدهد. توریست ها و گردشگران تور استانبول روی موزائیک های این کلیسا میتوانند تصویری از نقاشی پنطیکاست، نقاش دینیکوس ببینند که بین سال های 1541 تا 1614 زندگی می کرده است. نقاشی که پشت به محراب در قسمت مرکزی قرار دارد نیز در سال 1867 نقاشی شده و نحوه زایش روح القدس را نشان میدهد.

کلیسای روح القدوس استانبول

نقشه و موقعیت جغرافیایی کلیسای روح القدوس استانبول

 

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − شش =