سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

کلاس های تابستانی در ترکیه

کلاس های تابستانی در ترکیه 

استفاده از مدارس تابستانی YAZ OKULU
با وجود اینکه اسم آنها “مدرسه” است اما در بیشتر آنها فعالیتهای غیر درسی برگزار میشود . اکثر کالجهای خصوصی و دانشگاههای بزرگ ، برگزار کنندهء مدارس تابستانی هستند . فعالیتهای علمی ، آموزش زبانهای مختلف ، کمپینگ ، ورزشهای مختلف و حتا سفرهای داخلی و خارجی ، از جمله خدمات آنها هستند . این مدارس بصورت تمام وقت و پاره وقت سرویس دهی روزانه دارند و میتوان با پرداخت هزینه اضافه تر ، از سرویس و غذا هم استفاده کرد . واضح است که برای ثبت نام در این کلاسها باید هزینه پرداخت کرد .

 استفاده از مراکز ISMEK

شهرداری استانبول مراکز آموزشی ایسمک را با شعار آموزش در تمام طول عمر، در نقاط مختلف شهر احداث کرده است. این مراکز، انواع آموزشهای هنری و کسب و کار را به اهالی استانبول بصورت رایگان ارائه می دهد.

از لحاظ کارآیی بسیار شبیه فرهنگسراها هستند با این تفاوت که در مراکز ISMEK میتوان گواهینامه های معتبر در هررشته دریافت کرد که از لحاظ کاریابی مناسب هستند . در واقع آموزش در این مراکز رسمی تر از فرهنگسراهاست و میتوان برای دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای و یا زبان ، به آنها مراجعه کرد . آموزش در این مراکز نیز رایگان است و ترمها طولانی تر از فرهنگسراهاست . داشتن کیملیک برای شرکت در این کلاسها اجباری است . برای پیداکردن نزدیکترین مرکز ISMEK میتوانید به سایت ismek.ist مراجعه کنید .

مدارس ورزش SPOR OKLU
در واقع همان کلاسهای ورزشی تابستانی هستند . رشته های مختلف ورزشی را آموزش میدهند و میتوان در چندین رشته ثبت نام کرد .بسته به تعداد رشته های انتخابی ، هزینه ها متفاوت است و اکثر آنها دارای خدمات سرویس حمل و نقل هستند .اگر به دیوارهای خیابانها نگاه کنید ، قطعا” چندین آگهی در مورد این کلاسها پیدا خواهید کرد .

باشگاه های ورزشی متعلق به شهرداری ها Belediye Spor Klubu
یا همان باشگاههای ورزشی وابسته به شهرداریها که در تمام مناطق وجود دارند . ممکن است به دلیل رایگان بودن کمی شلوغ باشند ولی آموزشها کاملا مطابق با استاندارد است . این باشگاهها ، همهء رشته های ورزشی را ندارند و محدود به چند رشتهء پرطرفدار مانند فوتبال ، بسکتبال ، والیبال و یکی دو رشته دیگر هستند . هر فرد مجاز به ثبت نام در یک رشته ورزشی است .در سایت شهرداری منطقه خود میتوانید آنها را پیدا کنید .

استفاده از KÜLTÜR MERKEZİ یا همان فرهنگسراها
برای استفاده از این مراکز ، کافیست به سایت شهرداری منطقه محل سکونت خود مراجعه کرده و یا با سرچ همین کلمه ، مراکز نزدیک به منزل خود را شناسایی کنید . موسیقی ، رقص ، آموزشهای هنری ، کلاسهای زبان و حتا گاهی کارگاههای گفتگو در این مراکز برپاست که میتوانید بدون پرداخت هزینه و به شرط داشتن کیملیک از آنها استفاده کنید .این مراکز تحت نظر شهرداریها هستند و از آموزشهای بسیار خوبی برخوردارند.

و در نهایت ، پیشنهاد میکنیم فعالیتهای لذت بخشی مثل ،سینما رفتن دسته جمعی، گردشهای خانوادگی و کتاب خوانی را در برنامه تابستانی خانواده خود لحاظ کنید تا هم خودتان از حضور فرزندتان لذت ببرید و هم او با انرژی و شادابی سال تحصیلی آینده را آغاز کند .

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دوازده =