چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

چگونه می توان صاحب سند را در ترکیه استعلام کرد؟

چگونه می توان صاحب سند را در ترکیه استعلام کرد؟

فرض کنید می خواهید مسکن، محل کار، زمین زراعی و یا ملکی را خریداری کنید، اما نمی دانید که مالک آن چه کسی است. در چنین وضعیتی چگونه می توان صاحب مستغلات مذکور را استعلام کرد؟ چگونه می توان صاحب سند را یافت؟ در ادامه به توضیح این مسئله می پردازیم با استانبول سرا همراه باشید.

چگونه می توان صاحب سند را یافت؟
یافتن این که سند ملک دقیقا به نام چه کسی است، بدون داشتن اطلاعات کافی کار چندان ساده ای هم به نظر نمی رسد. امروزه بسیاری از کارهایمان را از طریق اینترنت انجام می دهیم و از این راه می توانیم بررسی کنیم که سند به نام چه کسی است.

برای پیدا کردن صاحب و یا صاحبان سند، لازم است ضمن به همراه داشتن کپی سند متعلق به ملک مربوطه، با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاکی که ملک، تحت حوزه آن اداره قرار دارد، استعلام لازمه صورت گیرد و یا می توان این عملیات را به صورت آنلاین از سایت https://www.turkiye.gov.tr/tapu-harc-sorgulama نیز انجام داد.

بیشتر بدانید: تاپو،سند مالکیت در ترکیه

با توجه به بیانیه صادر شده توسط وزارت محیط زیست و شهرسازی از آدرس www.tkgm.gov.tr از طریق لینک استعلام تحت عنوان « شماره قطعه »، با وارد کردن اطلاعاتی از قبیل استان، شهرستان، محله/ روستا، شماره قطعه می توان به طور مستقیم استعلام شماره قطعه را انجام داد. در نتیجه وارد کردن اطلاعات صحیح، تصویر مطابق با عکس قطعه در صفحه ظاهر می شود. صفحه نمایش مربوط به درخواست استعلام شماره قطعه، یک برنامه کاربردی برای همه بوده و با نشان دادن تصویری محل قطعه، امکان کسب اطلاعات از محل مربوطه را برای شهروندان فراهم می نماید.

بعد از اطلاع یافتن از صاحب و یا صاحبان سند، عملیات خرید یا فروش، مجددا از طریق اداره ثبت مربوطه صورت می گیرد. برای اینکه عملیات خرید و یا فروش تحقق یابد، باید مدارک لازم تهیه و هزینه های مربوطه پرداخت شده باشد.

در انتقال و خرید املاک و مستغلات، مبلغ معامله ۲۰ در ۱۰۰۰ بوده و مشروط به کمتر نبودن مبلغ نسبت به ارزش مالیات مسکن، محاسبات مورد نظر متناسب با ارزش خرید و انتقال صورت می گیرد.

منبع:bit.ly/2VrwxE9

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 11 =