چگونه به لیر درآمد داشته باشیم؟

چگونه به لیر درآمد داشته باشیم؟ 

درآمد به لیر در ترکیه یعنی تبدیل کردن درآمد خود به دوبرابر و نیم در ایران! وقتی ارزش لیر ترکیه بیشتر از واحد پولی ایران است اگر بتوانیم درآمد از طریق لیر داشته باشیم یعنی به سود بزرگی رسیده ایم . اوضاع اقتصادی نابسامان ایران در این روزها شرایط زندگی را برای بسیاری از هموطنانمان مایوس کننده و سخت کرده است ، از این رو افزایش درآمد و سرمایه ذهن اکثر ایرانیان را به خود مشغول کرده است . 

سرمایه‌گذاری به لیر= درآمد به لیر
بدیهی است که برای داشتن درآمدی به لیر باید در ترکیه سرمایه‌گذاری کنید. درآمد حاصل از این سرمایه‌گذاری به لیر خواهد بود و این یعنی درآمد شما در ایران ارزشی حدود ۲,۵ برابر می‌یابد. فرض کنید شما ماهانه از ترکیه حدود ۱۰۰۰ لیر درآمد داشته باشید. این درآمد در ایران برابر است با ۲.۵ میلیون تومان. درست به همین دلیل هم هست که امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کنند. اما این سرمایه‌گذاری را چگونه می‌توان انجام داد؟

کسب و کار خودتان را راه بیاندازید
به یاد داشته باشید که برای داشتن کسب و کار شخصی هرگز دیر نیست. امروزه بسیاری از برندهای معروف ترکیه از سرمایه‌گذاران خارجی برای دادن نمایندگی‌شان به آن‌ها استقبال می‌کنند. البته نگران سرمایه نباشید حتی بعضی از این برندها با سرمایه‌هایی کمتر از ۱۰ هزار لیر به شما نمایندگی می‌دهند. فقط کافی است از مشاوره افراد باتجربه در این زمینه استفاده کنید.

سرمایه گذاری در ترکیه از چه راه هایی ممکن است ؟
برای داشتن درآمد به لیر در ترکیه ابتدا باید روش های سرمایه گذاری مطمئن در این کشور را شناخت و هرکدام که مناسب اهداف و شرایطمان است برگزینیم . برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه راه های بسیاری پیش روی سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است که از جمله آنها میتوان به شراکت در پروژه های این کشور و بهره مندی از سود ماهیانه ، خرید ملک و یا راه اندازی یک کسب و کار مستقل اشاره کرد . همچنین بسیاری از افرادی که در کشور خود دارای یک کسب و کار بزرگ هستند و تمایل دارند شعبی از آن را در کشور ترکیه برپا کنند ، ازاین طریق میتوانند هم کار خود را توسعه دهند و هم اقامت ترکیه را نیز دریافت کنند . نحوه دریافت اقامت از این طریق ، به صورت اقامت موقت و تمدید آن تا مدت 5 سال است . مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری بسته به نوع سرمایه گذاری دارد اما میتوان به طور کلی حداقل سرمایه مورد نیاز را ده هزار لیر در نظر گرفت .

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت
اگر برای کسب درآمد در ترکیه راه اندازی شرکت را انتخاب کرده اید نیاز است مدارکی در این ضمینه ارائه دهید تا شرکت شما به ثبت برسد ، این مدارک بدین صورت اند :

  • 4 قطعه عکس رنگی سه در چهار
  • اصل پاسپورت همه اعضای شرکت ( با حداقل شش ماه اعتبار )
  • ارائه اسامی انتخابی برای شرکت
  • تعیین آدرس دفتر شرکت در ترکیه
  • تنظیم بیزینس پلن یا برنامه تجاری
  • تعیین مدیران شرکت از قبیل مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره
  • زمینه فعالیت شرکت در ترکیه
  • تعیین درصد سهام هر یک از شرکاء شرکت در ترکیه

در یک نگاه کلی میتوان مراحل ثبت شرکت در ترکیه را به 3 مرحله کلی تقسیم کرد : مشاوره اولیه، انعقاد قرارداد، انجام خدمات

خاک همیشه طلا است!
حتما شما هم شنیده‌اید که خاک هیچ‌وقت بی‌ارزش نمی‌شود و بهترین سرمایه برای هرکس زمین یا خانه است. در ترکیه نیز مانند همه جای دنیا این موضوع صادق است. شما می‌توانید با خرید ملک در ترکیه علاوه بر گرفتن اقامت یا شهروندی این کشور، بر روی تکه‌ای از خاک این کشور نیز سرمایه‌گذاری کنید. از طرفی با اجاره آن می‌توانید به راحتی به لیر درآمد کسب کنید.

 

هنگامی که خرید ملک و خانه به عنوان سرمایه گذاری صورت میگیرد و قصد اقامت در آن ندارید ، مهم ترین نکته ای که حین انتخاب ملک باید در نظر داشته باشید ، توسعه و آینده اقتصادی منطقه است ، در حقیقت سود دهی ملک مورد نظر در اولیت شما قرار خواهد داشت . در ادامه به موارد دیگری همچون سند ، امکانات زمین ، وضعیت ساخت و ساز و … باید بپردازید . مراحل خرید ملک در این کشور را در سه مرحله میتوان خلاصه کرد : انتخاب ملک و بستن قرار داد ، پرداخت هزینه ، دریافت سند

سرمایه گذاری در ترکیه برای خارجی ها چه قوانینی دارد ؟

به عنوان یک سرمایه گذار خارجی باید بدانید که کشور ترکیه همانند دیگر نقاط دنیا در همه امور قوانین و ضوابط خاصی داراست ، از این رو جهت شروع هر نوع کسب و کاری نیاز به دانستن آن ها دارید . یکی از قوانینی که در مورد سرمایه گذاری های خارجی صورت گرفته است ، جلوگیری از پرداخت همزمان مالیات در کشور مبدا و ترکیه است ، این توافقنامه که به توافقنامه ممانعت از پرداخت مالیات دوگانه مشهور است ، تنها بین کشورهای ایران ، قطر ، قبرس شمالی ، مالزی ، پاکستان ، روسیه ، سنگاپور ، اردن ، آمریکا ، آلمان ، آذربایجان ، چین ، فرانسه ، کره جنوبی و گرجستان منعقد شده و اتباع باقی کشورها ، به ناچار باید در کشور مبدا و مقصد متحل پرداخت مالیات شوند . قوانین این کشور به سرمایه گذاران خارجی امکان تاسیس شرکت مختلف سهامی ، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت شراکتی را میدهد . نکته مهم در این مورد این است که پس از تاسیس شرکت باید برای آن مرکز مدیر و ساختار سرمایه را تعیین کنید .

از دیگر قوانین مهم در این زمینه ، میزان مالیات تعیین شده است ، مالیات برای شرکت های سهامی عام  شرکت های محدود بیست درصد است و همچنین افراد در طول سال از بهره های کسب کرده نیز باید مالیات پرداخت کنند . اما یکی از قوانینی که به عنوان یک امتیاز بزرگ در سرمایه گذاری در این کشور تلقی میشود امکان دریافت تابعیت ترک است ، جهت اخذ این تابعیت شرایطی در نظر گرفته شده است :

خارجیانی که بالاتر از حد مشخصی سرمایه گذاری ، اشتغال زایی و یا سپرده گذاری کنند ، میتوانند درخواست اخذ خارجیانی که بالاتر از حد مشخصی سرمایه گذاری ، اشتغال زایی و یا سپرده گذاری کنند میتوانند درخواست اخذ تابعیت این کشور را داشته باشند .

به طور کلی شرایط لازم جهت اخذ تابعیت به این صورت است : خرید و نگهداری مشروط به حداقل سه سال ابزارهای بدهی دولتی به ارزش کمینه 3 میلیون دلار ، سرمایه گذاری حداقل دو میلیون دلار ، سپرده گذاری حداقل سه میلیون دلاری در بانک های فعال در ترکیه به مدت حداقل 3 سال ، اشتغال زایی برای حداقل 50 نفر ، خرید املاک غیر منقول به ارزش حداقل یک میلیون دلار

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

راهنمای 6 مرحله ای برای شروع یک تجارت واردات یا صادرات 

راهنمای 6 مرحله ای برای شروع یک تجارت واردات یا صادرات  مهم نیست در اقتصاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − سه =