پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

همه چیز در مورد خرید خانه در ترکیه

همه چیز در مورد خرید خانه در ترکیه

قیمت خرید خانه در ترکیه به پول ایران

چگونگی خرید ملک در ترکیه
مواردی که برای خرید ملکی که سند پایان کار دارد مورد نیاز می باشد به صورت زیر می باشد:

مجوزهای لازم جهت خرید خانه در ترکیه :
برای دریافت مجوز های لازم برای صادر شدن سند به نام شما و دریافت کردن شماره مالیاتی ،دریافت فیش آب و برق و حتی تلفن و انجام تمام مراحل مربوطه لازم است که در محضر وکالتی به نام شرکتی که قصد خرید ملک را دارید بدهید . بعد از دریافت نمودن شماره مالیاتی و طی کردن مراحل برای گرفتن تمام مجوزهای مربوطه صدور سند ملک به نام شما صادر خواهد شد.

درخواست ثبت سند :
برای این که سند صادر شود اول از همه تمام مشخصات توسط پلیس کاملاٌ بررسی می شود و پس از بررسی کامل پلیس ترکیه اجازه نامه برای صادرشدن سند می دهد . که این مراحل حدود ۳ تا ۴ ماه طول می کشد .

قرارداد فروش :
پس از اینکه ملک مورد نظر خود را انتخاب کردید ، برای خرید ملک در ترکیه برای شما قرارداد کتبی آماده می شود و مطابق با قرارداد مبلغی به عنوان بیعانه توسط شما به صاحب ملک پرداخته می گردد . پس از دریافت تمام مجوز ها و در زمان صدور سند مدارک ذیل لازم است :

مدارک لازم خریدار جهت خرید خانه در ترکیه:

  • دو قطعه عکس
  • دو فقره کپی پاسپورت
  • آدرس محل اقامت همراه با نام و فامیلی و اسم پدر
  • شماره مالیاتی
  • اجازه مخصوص ثبت سند برای ملیت های مختلف

مدارک لازم جهت فروشنده :

  • ۱ عدد عکس
  • ۲ فقره کپی پاسپورت
  • شماره مالیاتی
  • آدرس محل اقامت
  • مشخصات ثبت سند در دفتر اسناد رسمی انجام می شود .در دفتر اسناد رسمی مترجم قسم خورده به صورت شفاهی اطلاعات مربوطه به سند از قبیل منطقه ،متراژ و مابقی جزییات را با شما مرور می کند و سپس اصل سند به شما تحویل داده می شود.

قیمت خرید ملک در ترکیه در استانبول و دیگر شهرها
اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید باید بدانید که گرانترین و بزرگترین شهر ترکیه استانبول است و امروزه به دلیل پتانسیل بالا به یکی از شهر های گران دنیا تبدیل شده است و در لیست Global Property Guide در بین ۹۴ شهر دنیا در مقام ۳۹ قرار دارد. قیمت ملک در شهر های مختلف بدین شکل است :

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در استانبول ۳۹۶۱ لیر (تقریبا ۹٫۵ میلیون تومان) است. گرانترین منطقه ی استانبول خیابان بشیکتاش با ۱۰۶۴۶ لیر (تقریبا ۲۵٫۵ میلیون تومان ) و در منطقه ی بشیکتاش گرانترین محله Bebek با میانگین قیمت ۴۷۴۱۷ لیر (۱۱۸ میلیون تومان) است در واقع Bebek گرانترین نقطه ی ترکیه هم محسوب می شود که در بخش اروپایی استانبول در کنار تنگه ی بسفر قرار دارد.

میانگین قیمت هر متر مربع در منطقه فاتیح که یکی از مراکز ایرانیان و شامل منطقه های تاریخی و توریستی و تجاری از جمله خیابان آکسارای است ۴۱۶۸ لیر (۱۰ میلیون تومان) می باشد. (بناهای این منطقه عموما قدیمی و کهنه ساز می باشد )

میانگین قیمت هر متر مربع در منطقه ی بیلیکدوزو استانبول که یکی ار بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در حوزه ملک در ترکیه به شماره می آید ۲۶۴۶ لیر می باشد. این منطقه در حالی که دارای قیمت مناسب است دارای امکانات پیشرفته شهری و زیباهایی منحصر به فرد می باشد.

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه ۱۸۶۱ لیر و گرانترین منطقه ی آنکارا Çankaya با متری ۲۵۷۲ لیر می باشد. متوسط قیمت در ازمیر ۳۰۳۶ لیر و منطقه ی چشمه با ۵۵۶۲ لیر در صدر جدول قیمت مسکن قرار دارد. متوسط قیمت هر متر مربع در آنتالیا ۲۱۰۱ لیر و گرانترین منطقه در این شهر کونیآلتی با قیمت ۳۲۱۴ لیر است.

در زمان ارسال این مطلب هر TL ( لیر ) حدود ۲۴۰۰ تومان است.

قیمت ها مربوط به آپارتمان های معمولی با عمر متوسط می باشد و قیمت آپارتمانهای نوساز یا دارای امکانات رفاهی نظیر استخر و … ۲۵% تا ۵۰% گرانتر می باشد .

نمودار تغییر قیمت خانه در استانبول

خرید ملک در ترکیه برای کدام قشر از ایرانیان مناسب است ؟
خرید ملک در ترکیه با توجه به امکانات بالا مجتمع های مسکونی مانند نگهبانی و امنیت بالا ،متریال مناسب پروژه ،امکانات رفاهی مانند استخر سونا باشگاه رستوران آرایشگاه و … . عدم وجود مشکلات حقوقی در خانه های اماده (بصورت معمول مشکلات خاصی در سند خانه های یا دفاتر تجاری وجود ندارد مگر در شرایط خاص)، تورم معقول و ثابت از دید سرمابه گذاری در شهرهای بزرگ بخصوص استانبول ، قیمت مناسب ، ارایه اقامت ترکیه گزینه مناسبی حتی جهت سرمایه گذاری است ولی این یک روی سکه است در روی دیگر سکه شرایط خریدار بسیار مهم و تاثیرگذار است

خرید ملک در ترکیه برای سه قشر توصیه میشود :
قشر اول:

هموطنانی که داری تمکن مالی کافی درحدی هستند که مبلغ خرید ملک در ترکیه جز کوچکی از دارایی شخص باشد

قشر دوم:
شخصی از لحاظ کاری به وضعیت با ثباتی در ترکیه رسیده باشد و توانسته یا از طریق ثبت شرکت در ترکیه و یا از طریق کار در شرکتهای ترک درآمد مناسبی برای خود ایجاد کرده باشد

قشر سوم :
دوستانی که میتوانند از طریق کردیت یا تسهیلات خرید ملک در ترکیه را انجام دهد که در این حالت با توجه به پرداخت ۲۰ الی ۳۰درصد کل مبلغ ملک مابقی طی ۱۰ سال پرداخت خواهند کرد برای این سه قشر خرید ملک در ترکیه را توصیه میکنیم در خارج از حالات ذکر شده با توجه به اینکه وضعیت شخص هنوز مشخص نیست یا در شرایط مالی مناسبی قرار ندارد خرید ملک در ترکیه نوعی ریسک محسوب می شود.

خرید خانه ارزان در ترکیه
خرید خانه ارزان در ترکیه ، خرید ملک ارزان در ترکیه ، خرید آپارتمان ارزان در ترکیه ،خرید ملک بر آذری ها و… اینها بخشی از عناوین تبلیغات که شما در سایتها ، تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی می بینید.

آیا واقعا شما با ۲۵۰ میلیون تومان می توانید در ترکیه خانه بخرید ؟
جواب مثبت است ولی این خانه ها و آپارتمانها بخصوص در شهر های بزرگ در مناطق بومی نشین استانبول یا انکارا قرار دارد و طبیعتا پذیرش خارجی در مناطق بشدت بومی که ارتباط و فرهنگ خاصی بین آنهاست حداقل در ابتدای مهاجرت و اقامت ترکیه کار ساده ای نیست. همچنین این خانه ها در شهرک های مسکونی قرارندارد و طبیعتا امکاناتی مانند نگهبانی ۲۴ ساعته ،باشگاه ، رستوران ،دسترسی مناسب ،بیمارستان برخوردار نیست.

پس در انتخاب خانه یا آپارتمان باید کاملا دقت کنین نکته مهم دیگر روند گرفتن سند در خانه های ارزان ترکیه است که شما زمانی حدود ۲ماه تا اعلام جواب استعلام از انکارا باید منتظر باشید مواردی که باید دقت کنین در موقعیت خانه در ترکیه عدم وجود مناطق نظامی در نزدیک خانه می باشد که ممکن است پروزه دریافت سند را دچار مشکل نماید در پایان باز تاکید میکنیم در زمان انتخاب خانه دقت کنین تا صرف قیمت پایین خانه شما را صاحب اول و آخر خانه در ترکیه نکند.

در موقع خرید ملک در ترکیه به چه مواردی باید اهمیت داد؟
خرید ملک در ترکیه علاوه بر دقت های معمولی که نیاز دارد، باید با آگاهی و کسب اطلاعات کامل صورت گیرد.
ابتدا برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در خرید ملک و قبل از اینکه گرفتار کلاهبرداران شوید، حتما با یک وکیل و یا مشاور حقوقی که به قوانین ترکیه آشنایی کامل دارد، مشورت کنید. قوانین مربوط به خرید املاک توسط خارجیان در ترکیه بسیار مورد بازبینی قرار گرفته و مدام تغییر می یابند. از این رو باید با احتیاط عمل نمود و با یک وکیل یا مشاور آگاه مشورت نمود.

مورد بعدی در خصوص محدودیت های خرید املاک است. باید دقت کنید که بیش از سی هکتار ملک در ترکیه را نمی توانید قانونا مورد خرید و فروش قرار دهید. همچنین برخی مناطق هست که ممنوعیت خرید و فروش ملک برای خارجیان در آنجا اعمال می شود. در صورت پرداخت هرگونه وجه ابتدائا سعی کنید وجه را از طریق سیستم بانکی پرداخت کنید و اگر به دلیل مشکلاتی نتوانستید این کار را انجام دهید،

حتما رسید کتبی مطمئنی از شخص دریافت کننده مبلغ، بگیرید و سپس سعی کنید همزمان با پرداخت نقدی وجه، ملک را در اداره ثبت املاک (تاپو) به نام خود انتقال دهید. نکته دیگر اینکه دقت کنید وجه را سعی کنید به مالک ملک تحویل دهید نه به دلال و بنگاهی و واسطه ها.

قبل از پردخت وجه و با راهنمایی مشاور از عدم وجود هرگونه بدهی ملک (اعم از بدهی های مالیاتی یا قبوض برق و گاز و آب….) اطمینان حاصل کنید. همچنین در قسمت توضیحات سند رسمی ملک دقت کنید که ملک در رهن بانک یا شخص دیگری نباشد.

تاحد امکان و با راهنمایی مشاورتان سعی کنید ملک مورد خریداری را از نزدیک دیده و با مشخصات سند تاپو انطباق دهید. بارها مشاهده شده که ملکی که در تاپو به نام خریدار انتقال داده شده با ملکی که فروشنده مدعی فروش آن بوده، متفاوت بوده است. در این خصوص صحبت با همسایگان یا مستاجر احتمالی ملک هم راهگشا خواهد بود.

دقت کنید که ملک خریداری شده مشکل مربوط به شهرداری نداشته باشد. مشاهده شده که هموطنان ملکی را خریداری نموده اند و پس از آن متوجه شده اند که ملک بدون مجوز شهرداری بنا شده و یا فاقد پایان کار و بدون رعایت اصول ایمنی است. در مواردی مشخص شده است که ملک در طرح شهرداری قرار دارد و فروشنده هم با شهرداری توافق نموده است! در پایان مجددا تاکید می شود که رعایت همه موارد فوق از عهده شخص عادی خریدار خارج است و حدالامکان باید توسط وکیل یا مشاور حقوقی معتبر انجام گیرد.

 

خرید ملک در ترکیه و کلیات آن
خرید ملک در ترکیه و کلیات آن قوانین خرید ملک در ترکیه طی سالیان اخیر بارها با تغییراتی مواجه شده تا بتواند شرایطی را برای خارجیان فراهم آورد که به آنها امکان سرمایه گذاری بهتری را فراهم آورد و اینگونه به فرایند اقتصادی کشور نیز کمک کرده باشند ما در این مقاله سعی بر این داشته ایم که تمام شرایط خرید ملک را بررسی کنیم تا سرمایه گذارانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند دچار اشتباه و سردرگمی نگردند.

ولی با توجه با شرایطی که متاسفانه افراد سودجو فراهم می آورند پیشنهاد می کنیم پیش از هرگونه مبادرت به خریدی با وکیل یا سازمان های رسمی و قانونی در این کشور مشاوره کنید و حدالمقدور کار را به آنان بسپارید تا با مشکلات احتمالی توسط افراد سودجو و کلاه برداران جلوگیری کرده باشید .

قانون پایه
طبق تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی به شماره تصویب ۲۶۴۴ در ۱۸ ماه مه سال ۲۰۱۲ تملک و خرید اراضی برای تمامی اتباع خارجی در ترکیه بلا مانع اعلام شد. در مورد لیست شهروندان کشورهای مجاز به خرید ملک در جمهوری ترکیه میتوانید از کنسولگری و سفارت ترکیه در کشور مبدا سوال کنید و یا مستقیما به سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی ترکیه تماس بگیرید (شهروندان ایران مجاز به خرید ملک می باشند)

شهروندان خارجی می توانند هر نوع ملکی از جمله (خانه،تجاری،زمین و اراضی ) را با کسب استعلام از مراجع مربوطه خریداری نمایند شهروندان خارجی که اقدام به خرید زمین برای ساخت ملک می کنند، می بایست طی ۲ سال اقدام به شروع ساخت پروژه معرفی شده به وزاتخانه نمایند.

نوع قرارداد
طبق موازین و قوانین کشور ترکیه، انتقال مالکیت ، تنها از طریق اوراق رسمی و ثبتی که توسط طرفین و یا وکلای رسمی آنها به امضا رسیده باشد تنها در دفاتر رسمی ثبت اسناد ملکی مقدور می باشد.

عقد قولنامه فی مابین طرفین در بنگاه و دفاتر مشاورین رسمی مقدور می باشد اما خریدار باید توجه داشته باشد، صرف جاری شدن عقد قولنامه قبل از ثبت در دفاتر رسمی، الزامی برای دفترخانه/سازمان ثبت اسناد و املاک جهت انتقال مالکیت به وجود نمی آورد و فاقد وجهات قانونی جهت انتقال مالکیت می باشد.

شرایط ،محدودیت و عقود لازم برای خریدار خارجی

  • هر شهروند خارجی میتواند تا مرز ۳۰ هکتار از اراضی جمهوری ترکیه را خریداری نماید.
  • شهروند خارجی حق تملک و یا اجاره اراضی جمهوری ترکیه را که در مناطق نظامی-امنیتی واقع شده اند را ندارد.
  • شهروند خارجی میتواند تنها تا ۱۰ درصد از اراضی و املاک هر ناحیه/شهر را خریداری نماید.
  • شهروندان خارجی و یا شخصیت های حقوقی ثبت شده در خارج از ترکیه میتوانند از مالکین و موسسات مالی (بانک) معتبر درخواست خرید اعتباری داشته باشند و قانون محدودیتی در این مورد ندارد.

شرایطی که باعث می شود ملک و عقود مربوطه کا لم یکن طلقی شوند عبارت است از:

  • اگر عقود و ملک مورد معامله باعث نقض و شکسته شدن قانونی شده باشد
  • عدم تایید ملک یا معامله از سوی وزارتخانه و ارگان های امنیتی
  • پایان یافتن مهلت قانونی برای شروع پروژه (ها) ی معرفی شده به وزارتخانه مربوطه
  • عدم پایان کار طبق برنامه ارائه و ثبت شده به وزارتخانه مربوطه

چگونی و فرآیند خرید ملک در ترکیه
خریدار می بایست دارای تابعیت یکی از کشور های مجاز به خرید ملک در ترکیه باشد. اتباع ایرانی جزو شهروندان مجاز به خرید ملک در ترکیه می باشند.

درخواست
مالک و یا وکیل قانونی او می بایست، درخواست خود مبنی بر ارائه اقدامات مقدماتی انتقال سند را پیش از انجام هرگونه عقدی در سازمان ثبت اسناد و املاک ارائه کند. در صورت عدم ارائه درخواست در زمان مقرر، انتقال سند با تاخیر مواجه خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت انتقال سند:

  • سند ملک مورد نظر و یا نامه تاییده سازمان ثبت اسناد در مورد احراض مالکیت، مالک با جزییات کامل آدرس، مساحت و محل واقع شدن ملک با مختصات
  • پاسپورت با ارائه ترجمه رسمی به زبان ترکی
  • برگه پایان کار و تسویه حساب مالیات-عوارض از شهرداری مربوطه
  • ارائه بیمه نامه اجباری زلزله ویلا،خانه،آپارتمان، دفتر…
  • یک قطعه عکس فروشنده (۴*۶)
  • دو قطعه عکس خریدار که می بایست حداثکر مربوط به ماه پیش باشد (۴*۶)
  • حضور مترجم رسمی همزمان و دو شاهد در صورت عدم صحبت طرفین به زبان ترکی استانبولی
  • در صورت حضور وکیل طرفین، اصل و کپی وکالت نامه همراه با ترجمه رسمی با تایید وزارت خارجه و دادگستری کشور صادر کننده.

موارد الزامی در مورد وکالت نامه :

  • اگر خریدار و یا فروشنده شهروند ترکیه و ساکن خارج از ترکیه می باشند، وکالت نامه می بایست توسط سفارت جمهوری ترکیه در کشور مبدا صادر و ثبت شده باشد.
  • اگر کشور صادر کننده وکالت نامه عضو معاهده لاهه مورخ ۵ اکتبر ۱۹۶۱ باشد احتیاجی به ارائه نامه رسمی از سوی آن کشور نمی باشد. (کشور جمهوری اسلامی ایران عضو این معاهده نمی باشد)
  • اگر کشور صادر کننده ی وکالت نامه عضو معاهده لاهه مورخ ۵ اکتبر ۱۹۱ نباشد، وکالت نامه و سایر مدارک می بایست، همراه با ترجمه رسمی،به تایید وزارت امورخارجه و دادگستری و همچنین کنسولگری و یا سفارت جمهوری ترکیه در آن کشور رسیده باشد.

هزینه ها :

  • خریدار و فروشنده می بایست طبق قانون ۴۹۲ قانون نقل و انتقال مالکیت سازمان ثبت اسناد و املاک مصوب سال ۲۰۱۳، ۲ درصد از ارزش واقعی را می بایست پرداخت کنند. این مبلغ نمی تواند کمتر از مبلغ پرداختی در برگه تسویه حساب عوارض که توسط شهرداری صار می شود باشد.
  • مالیات سرمایه در گردش می بایست در محل پرداخت شود (حداکثر ۲٫۵*۷۰ لیر ترکیه برای سال ۲۰۱۳)
  • هزینه استعلام عدم واقع شدن ملک در اراضی ارتش ترکیه، که توسط سازمان نقشه برداری و ثبت اراضی ترکیه انجام می پذیرد معادل ۳۲۵ لیر ترکیه برای سال ۲۰۱۳

سایر موارد حائز اهمیت برای متقاضیان خارجی خرید ملک در ترکیه:

  • استعلام وضعیت ملک از سازمان ثبت اسناد و املاک ترکیه در خصوص بدهی ملک، وام، محدودیت قانونی اعمال شده بر ملک توسط دستگاه قضایی و یا…
  • اگر یکی از دفاتر درخواست خرید خانه توسط متقاضی خارجی را رد کرد، متقاضی می تواند از طریق اداره و یا سرپرستی منطقه به طرح درخواست مجدد اقدام نماید
  • دقت در انتخاب مشاوران،سازندگان، متقاضی میتواند از مشاور و یا سازندگان درخواست ارائه مجوز های قانونی آنها را داشته باشد و یا از صحت فعالیت آنها با استعلام از مراجع مربوطه مطمئن شود.
  • خرید ملک در کشور جمهوری ترکیه یکی از شاخصه های بررسی درخواست اقامت توسط وزارت کشور جمهوری ترکیه می باشد و به تنهایی تضمین کننده اخذ اقامت دائم و یا کوتاه مدت خریدار نمی باشد، تصمیم اعطای اقامت در اختیار وزارت کشور و بر اساس شاخصه های متفاوتی صورت می پذیرد. خریدار می بایست قبل از اقدام به خرید به نیت اخذ اقامت و یا تابعیت کشور ترکیه بر اساس تبلیغات انجام شده صحت آنها را از وزارت کشور ترکیه و یا سفارت جمهوری ترکیه در کشور مبدا را جویا شود
  • در صورت بروز اختلاف بین طرفین، هر کدام از آنها می بایست نسبت به ادعا و شکایت خود نزد مقامات قضایی تشکیل پرونده دهند.
  1. شما پس از بررسی و انتخاب و توافق در مورد نحوه پرداخت در موقع نوشتن توافقنامه، میتوانید واحد مورد نظرتان را انتخاب کنید و ما جدول زمان بندی پرداخت را همراه با خریدار و فروشنده برای انتقال قطعی سند تنظیم می کنیم.
  2. میتوانیم با افتتاح حساب به نام مشتری و اخذ کد مالیاتی امور پرداختی شما را برای مواردی مثل پرداخت قبوض آب،برق و.. تسهیل کنیم
  3. طبق قانون جدید قبل از انتقال قطعی سند، دیگر نیازی به اخذ استعلام از ارتش ترکیه در مورد واقع شدن و یا عدم واقع شدن ملک یا زمین مورد نظر شما در اراضی تحت مالکیت ارتش از منطقه مورد نظر نمی باشد و انتقال و اعطای سند جدید طی ۷ روز کاری انجام خواهد شد
  4. برای انتقال مالکیت و نوشته شدن قولنامه، هر دو طرف قرار داد موظف به حضور در دفتر املاک می باشند، در صورت عدم حضور خریدار، مشاور املاک میتواند با اخذ وکالتنامه رسمی در یکی از دفترخانه های ترکیه، اقدام به خرید از جانب وی نماید.
    Tapu(برگه انتقال مالکیت) مهمترین مدرک مورد نیاز خریدار می باشد، که باید در هنگام اخذ آن به تمامی جزییات ذکر شده در آن دقت کند. در Tapu تمامی موارد از جمله وضعیت مالکیت، تاریخ انتقال و نام مالک ذکر می شود.

هزینه های انتقال مالکیت
مالیات انتقال سند در ترکیه ۴% مبلغ ارزش ملک می باشد. در قانون نقل و انتقالات اسناد ترکیه به صراحت نقل شده میزان مالیات پرداختی باید در بین طرفین (خریدار و فروشنده) به صورت مساوی برای پرداخت تقسیم شود. روش های پرداخت توافقی نیز امکان پذیر می باشد.

  • در صورت عدم حضور خریدار، هزینه ی اخذ وکالت ۱۵۰ یورو می باشد.
  • Iskan یا همان پایان کار، هزینه ایی است برای آپارتمان های نوساز که با توجه به ارزش و متراژ آپارتمان از ۴۰۰ یورو شروع می شود.
  • قرارداد اخذ آبونمان برق برای واحد های نوساز حدود ۱۰۰ یورو و برای واحد های قدیمی ساز، حدود ۳۰ یورو می باشد.
  • قرار داد اخذ آبونمان آب، برای واحد های نوساز حدود ۶۰ یورو و برای واحد های قدیمی ساز، حدود ۳۰ یورو می باشد.

عوارض شهرداری سالیانه یک بار قبل از آخرین روز ماه مه (May) هر سال باید پرداخت شود. این میزان حدود ۰٫۱ درصد از ارزش واقعی TAPU میباشد هزینه شارژ تعمیر و نگه داری آپارتمان ها میتواند سالانه یک بار و یا به صورت ماهیانه پرداخت شود، این هزینه در آپارتمان های نوساز میتواند به صورت متوسط بین ۴۰-۷۰ یورو در ماه باشد. شایان ذکر است، قیمت های ذکر شده در بالا، فقط برای اطلاع شما می باشد، احتمال کاهش و یا افزایش هزینه ها در زمان خرید ملک توسط شما امکان پذیر می باشد.

قیمت خانه در ترکیه به پول ایران
ایرانی های زیادی تصمیم دارند تا در کشور ترکیه ملک بخرند و دنبال راهی هستند تا اطلاع پیدا کنند که قیمت خانه در ترکیه به پول ایران چه قدر می شوند.

دلیل اصلی رغبت ایرانی و سایر خارجی ها به خرید ملک در ترکیه، گرفتن اقامت در این کشور است. زیرا با خرید یا اجاره ملک در ترکیهاین امکان برای مردم سایر کشورها به وجود می آید که اقامت کشور ترکیه را بگیرند. به همین دلیل ایرانی های زیادی در مورد قیمت خانه در ترکیه به پول ایران به تحقیق می پردازند.

مراقب سودجویان باشید
از سوی دیگر دفاتر و شرکت های زیادی در ایران مشغول کار هستند که مسئولیت خرید ملک در ترکیه را بر عهده می گیرند و تمام مراحل آن را انجام می دهند و قیمت خانه در ترکیه به پول ایران را به اطلاع ایرانی ها می رسانند. البته نباید به هر شرکتی در این باره اعتماد کرد. برخی شرکت های تقلبی قیمت خانه در ترکیه به پول ایران را به مشتری از همه جا بی خبرشان اشتباه می گویند و از بی اطلاعی و سادگی آن ها سو استفاده می کنند.

اگر کسی قصد خرید خانه در ترکیه و شهرهای مختلف آن از جمله آنکارا، استانبول، آنتالیا و… را دارد باید از طریق شرکت های معتبر اقدام کند و برای فهمیدن قیمت خانه در ترکیه به پول ایران نباید سراغ هر منبع نامعتبری برود که خدای نکرده در دام سودجویان نیافتد و اطلاعات غلطی را درباره ی قیمت خانه در ترکیه به پول ایران در اختیار او قرار نگیرد و بقیه اطلاعات لازم و ضروری برای خرید خانه را به درستی دریافت کند.

تحلیل خرید
طبق اطلاعات موجود از منابع معتبر، قیمت خانه در ترکیه به پول ایران بسیار به صرفه تر و بهتر از خرید خانه در شهرهای ایران است. مثلا با پولی که شما می توانید در تهران یک خانه ی کوچک بدون امکانات زیاد بخرید اگر با همان شرایط، قیمت خانه در ترکیه با پول ایران را حساب کنید با پولی که در دستتان هست می توانید در کشور ترکیه خانه ای با امکانات استخر، سونا، جکوزی و غیره را بخرید و صاحب خانه ای بسیار بهتر شوید.

در واقع قیمت خانه در ترکیه به پول ایران بسیار مناسب تر از قیمت خانه در داخل کشور است و شما می توانید با همان مقدار پولی که در دستتان دارید و برای خرید خانه پس انداز کرده اید صاحب خانه ای بسیار بهتر شوید و این نشان دهنده ی این نکته ی مهم است که قیمت خانه در ترکیه به پول ایران بسیار مناسب تر از خرید خانه در ایران و به خصوص در کلان شهرهایی مثل تهران است‌.

شهر های مناسب خرید
در واقع آنکارا و استانبول جزو کلان شهرهای کشور ترکیه محسوب می شوند اما در این شهرها و شهرهای دیگر ترکیه خانه هایی وجود دارد که امکانات بسیار زیادی دارند و شما می توانید با قیمت مناسب آن ها را بخرید و از امکانات بالای آن ها بهره ببرید. این نشان دهنده ی قیمت مناسب خانه در ترکیه به پول ایران است.

دولت ترکیه نیز تدابیر ویژه ای برای مناسب نگه داشتن قیمت خانه در کشور ترکیه و شهرهای متفاوتش اندیشیده تا مهاجران بیشتری را جذب کشور خود کند و این امر باعث شده تا قیمت خانه در ترکیه به پول ایران بسیار بهتر از قیمت خانه در داخل کشور باشد و ایرانی های زیادی وقتی از قیمت خانه در ترکیه به پول ایران مطلع می شوند، تصمیم به خرید خانه در ترکیه می گیرند و برای این کار اقدام می کنند.

محرک اصلی خرید
در واقع محرک اصلی آن ها مناسب بودن قیمت خانه در ترکیه به پول ایران است‌. قیمت خانه در ترکیه به نسبت شهر، محله و موفعیت همچنین متراژ ،امکانات متفاوت است ولی در شهر استانبول در مناطق اروپایی و مناطق متوسط به بالا قیمت سوییت بدون خواب ۳۵ متری ۲۵۰ میلیون تومان به بالا، یک خوابه از ۴۰۰ میلیون تومان ، دو خوابه از ۶۰۰ میلیون تومان ، آپارتمان سه خوابه از ۸۰۰ میلیون تومان به بالا می باشد همچنین ویلاهایی دوبلکس از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به بالا می باشد.

محدوده قیمتی
قیمت ها بصورت حداقلی عنوان شده است. خرید ملک در ترکیه با ۱۵۰ هزار لیر که امروز حدودا معادل 360 میلیون تومان میباشد البته با توجه به شهر و منطقه بسیار متفاوت میباشد و شاید مبلغ به خودی خود معیار مناسبی برای خرید ملک در ترکیه نباشد ولی با توجه به اینکه شاخصه ای با وزن بسیار بالایی برای خرید ملک در ترکیه است در این نوشته سعی کرده ایم ایتم هایی مانند دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی ، شرایط منطقه ،دسترسی به مواردی مانند فروشگاهها ،مراکز خرید، بیمارستانها، مدارس را جهت خرید ملک در ترکیه در نظر بگیریم واقعیت این است که با سرچ در سایت ها و اپلیکیشن های ترک شاید با این مبلغ موارد بسیار زیادی پیش روی ما باشد.

ارزش خرید کدام خانه ها بالاست
با ۱۵۰ هزار لیر در مجتمع هایی که ایرانی پسند نیز باشد میتوان در مناطقی مانند اسن یورت ، باهچه شهیر سوییت یا خانه هایی با متراژ مفید ۳۵ متری را یافت البته شاید خانه های بزرگتری نیز باشد ولی بافت محلی و عدم سازگاری با فرهنگ ایران باعث میشود حداقل در ابتدای ورود شخص سوییت ۳۵ متری را به به خانه ۶۰متری جهت خرید ملک در ترکیه ترجیح دهد .در مورد خرید ملک‌ در ترکیه با ۱۵۰ هزار لیر توضیحاتی حضور شما کاربران عزیز داشتیم. در این نوشته در خصوص خرید ملک‌ در ترکیه با ۳۰۰ هزار لیر توضیحاتی خدمت شما خواهیم داشت اگر متوسط خرید ملک‌ در ترکیه در مناطق متوسط استانبول را متری ۴۰۰۰ لیر در نظر بگیریم با ۳۰۰ هزار لیر می باید ملکی حدودا ۷۵ متری بتوانند خریداری کنند.

نکته مهم
ولی نکته مهمی که نباید فراموش کرد این است که متراژ معیار خرید ملک‌ در ترکیه بخصوص در برج های مسکونی، پروژه های بزرگ و رزیدانس ها بصورتی است که مشاعات نیز در سند به عنوان متراژ واقعی محسوب میشود این متراژ حدودا ۳۰ درصد از متراژ ابراز شده، میباشد به عبارتی متراژ واقعی ملکی که در سند ۷۰ متر می باشد حدودا ۵۰ مترمی باشد که اپارتمانی یک خوابه میتوان برای این متراژ در نظر گرفت. البته این اعداد برای پروژه های صفر یا نهایتا پنج سال عمر در نظر گرفته شده است که دارای مزایایی برای ایرانیان در پروسه خرید ملک‌ در ترکیه میباشد.

امکانات پروژه ها
امکانات پروژه ها معمولا عبارتند از فضای سبز مجتمع، امکانات بازی برای کودکان ، دسترسی به مراکز خرید، دسترسی به مدارس و‌ بیمارستانها همچنین تیم امنیتی کامل، باشگاههای فیتنس استخر های سرپوشیده و باز و سایر امکانات رفاهی دیگر همچنین از مزایای دیپر این قبیل پروزه ها سهولت و سرعت تنظیم سند در این قبیل پروژه هاست که حدودا سه روز زمان میبرد.

انتخاب دیگر شما برای خرید ملک‌ در ترکیه با ۳۰۰ هزار لیر در همین مناطق ، خرید از اپارتمان معمولی تا ۲۰ سال عمر بنا باشد متراژ مفید میتواند ۶۵ متر واقعی باشد ولی پروسه تنظیم سند این تیپ‌اپارتمان به علت اینکه هیچ خارجی ممکن از اپارتمان ملک خریداری نکرده باشد حدود ۲ ماه ممکن است زمان بیرد همچنین در صورتیکه مشاعات برای شخصی یا خانواده مطرح نباشد یا منطقه ضعیفتری را ‌در خواست نماید با همین مبلغ میتواند اپارتمانی ۷۰ متر مفید با ۳۰۰هزار لیر خریداری نمود.

 

منبع:bit.ly/2UJDPyp

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نوزده =