پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

موزه یخی استانبول

موزه یخی استانبول

موزه یخی استانبول یک موزه شگفت انگیز در مرکز خرید فروم استانبول است که در 23 آپریل سال 2010 در شهر استانبول افتتاح شده است.

موزه یخی یا موزه سحر و جادوی در منطقه بایرام پاشا واقع شده و تا آکواریوم ترکوازو که خود از نظر وسعت ، حجم آب و تعداد جانداران آبزی یکی از بزرگترین ها در اروپاست فاصله کمی دارد .

این موزه که از جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می آید برای اولین بار در دنیا، در یک اقلیم گرم و معتدل به بهره برداری رسیده و سالانه علاقه مندان بسیاری را به سوی خود جذب می کند .

جذابیت های موزه یخی در استانبول

موزه یخی استانبول با 1400 متر مربع مساحت توسط یک شرکت نروژی و صرف هزینه ای بیش از 20 میلیون دلار ساخته شده و به عنوان یکی از دیدنی های استانبول از زمان افتتاح تا به حال مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی واقع شده است .

توجه داشته باشید که یخ های استفاده شده در این موزه از کشور سوئد و مگاپول استانبول به این مکان منتقل شده است.

این موزه که در 365 روز سال باز است دارای دمای 5 درجه زیر صفر می باشد و برای جلوگیری از احساس سرما در بدو ورود لباس های اسکیمویی رایگان در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد .

موزه سحر و جادوی یخی استانبول از چند بخش مختلف تشکیل شده که بازدیدکنندگان می توانند با عبور از میان تونل های زیبا از این قسمت ها دیدن کنند .

در موزه یخ استانبول 34 هیکل جالب ، کشتی های ویکینگ به طول 7 متر و یک خانه ویکینگ نیز طراحی شده است اما تم آن هر 67 ماه تغییر می کند .

بازدید از موزه دیدنی Ice فرصت تجربه زمستان در روزهای گرم، دیدن تصاویر زیبا از جانداران، سفر به قطب شمال ، نوشیدن کافه و آب میوه در ظروف یخی ، عبور از تونل های زیبا و بررسی وقایع ورود ویکینگها به استانبول را به همراه دارد .

همانگونه که بیان شد موزه Ice به عنوان یکی از جذاب ترین موزه های استانبول دارای چندین بخش می باشد که در بخش اول ، ورود ویکینگ ها به استانبول در سال 880 توضیح داده شده است و به آن اسم زیبای میکلاگارد یعنی سرزمین حفظ شده را داده اند حتی یک دست نوشته از یکی از ویکینگ ها به اسم هالودان به یک سرباز ویکینگی در ایاصوفیه یافت شده است.

در بخشی دیگر اسکاندیناوی و قطب شمال برای گردشگران تور استانبول تداعی می گردد و در بخش سوم نیز هنر یخی در روشنایی سحر انگیز با نوشیدن آب میوه رایگان همراه است .

نحوه دسترسی به مرکز خرید فروم استانبول:

مسیر مترو + اتوبوس: به ایستگاه مترو تکسیم بروید و سوار خط M2 شوید، پس از ۴ ایستگاه در ایستگاه ینی‌کاپی پیاده شده و با ۵ دقیقه پیاده روی، خود را به ایستگاه اتوبوس ینی کاپی مرمره برسانید. در این ایستگاه سوار اتوبوس M1A شده و پس از پشت سر گذاشتن ۶ ایستگاه، در ایستگاه کجاتپه (kocatepe) از اتوبوس پیاده شوید. از این جا به بعد تنها ۴۰۰ متر راه در پیش رو دارید که با قدری پیاده روی می توانید خود را به فروم استانبول برسانید.

مسیر اتوبوسی: کافیست خود را به ایستگاه اتوبوس تکسیم برسانید و سوار یکی از اتوبوس های ۳۲T، ۷۶E، ۷۹T و یا ۸۹T شوید. پس از آن بسته به اتوبوسی که سوار شده اید، باقی مسیر تا فروم استانبول را می توانید با یکی از اتوبوس های M1A و یا M1B پشت سر بگذارید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی موزه یخی استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شش =