چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

موزه ماشین های کلاسیک استانبول

موزه ماشین های کلاسیک استانبول

لذت تماشای موزه‌ ماشین‌های کلاسیک استانبول (Ural Ataman Classic Car Museum) برای کسانی که به خودروهای قدیمی علاقه دارند، دقیقاً مشابه حال کودکی است که آن را به شکلات فروشی یا اسباب‌بازی فروشی برده‌اند. این فضا حتی برای کسانی که به ماشین‌ها علاقه ندارند هم جذاب به نظر می‌رسد؛ زیرا همه چیز زیبا و فانتزی طراحی شده است. زمانی که در این موزه‌ ماشین های کلاسیک هستید حس می‌کنید همه‌ این ماشین‌ها را می‌خواهید. خودروهای کلاسیک به واسطه‌ اینکه در قدیم تولید شده‌اند و تعداد اندکی از آن‌ها باقی مانده‌ است ارزش زیادی دارند. آن‌ها بخش عظیم و باشکوهی از تاریخ خودروسازی جهان هستند که علاقه‌مندان و طرفداران بسیاری را به موزه‌های این‌ چنینی می‌کشانند. بازدید از موزه‌ اورال آتامان برای هر گروه سنی سرگرم کننده خواهد بود.

چـه ماشیــن‌هـایی در مـوزه اورال آتامان هستنــد؟

حدود ۷۰ ماشین‌ آمریکایی و اروپایی مربوط به دهه ۲۰ تا ۶۰ میلادی، همچنین تعدادی موتورسیکلت قدیمی در موزه‌ ماشین‌های کلاسیک استانبول گردآوری شده‌اند. قبل از بازدید می‌توانید سری به سایت موزه به نشانی www.atamanmuseum.com بزنید تا با فضای آن بیشتر آشنا شوید. اسامی، عکس و مشخصات تمام اتومبیل‌های موزه در این سایت موجود است. ماشین‌های این مجموعه‌ تحسین برانگیز ساخته‌ کمپانی‌های فورد، دوج، مرسدس بنز، شورلت،‌ کادیلاک، جگوار، بیوک، رولز رویس، پورشه، ب‌ام‌و، آلفارومئو، آستون مارتین و… هستند. در بخش اسباب‌بازی فروشی موزه، مدل‌های کوچک این خودروهای شگفت‌انگیز به فروش می‌رسند.

فضاسازی موزه به سبک رترو

فضای موزه به سبک دکوراسیون Retro طراحی شده است. رترو که در فشن، موسیقی و معماری استفاده می‌شود در واقع اشاره به سبکی دارد که در یک دوره‌ خاص زمانی استفاده می‌شده است. کلمه‌ رترو به معنی بازگشت به گذشته است. آیتم‌هایی که در این سبک استفاده می‌شوند از گذشته الهام گرفته شده؛ اما با ویژگی‌های امروزی مخلوط شده‌اند. با استفاده از این سبک اتمسفر فضای موزه دقیقاً با کارکرد آن هم‌خوانی جالبی پیدا کرده‌اند. دقت خاصی روی انتخاب هر آیتم شده است. در بخش اتومبیل‌های آمریکایی شما تابلوهای نئونی قدیمی را می‌بینید که بی شک شما را یاد فیلم‌های هالیوودی قدیمی می‌اندازند و حسابی فضا را برای ملاقات با شاهکارهای اتومبیل‌سازی قدیمی آمریکایی آماده کرده‌اند. در بخش اروپایی همه‌ چیز کمی گرم‌تر می‌شود تا اینجا نیز فضا شما را برای لذت بردن بیشتر همیاری کند.

موزه ماشین های کلاسیک،محلی خاص برای مهمانی‌های خصوصی

بخشی از این موزه به برگزاری مراسم‌های خصوصی برای جشن تولد و مهمانی، شام و… اختصاص داده شده است. شما می‌توانید این بخش را برای مهمانی‌های کوچک خود رزرو کنید.

در این بخش یک سن اجرا، بخش پذیرایی و فضای نشستن قرار دارد. در تابستان و بهار می‌توانید از فضای خارجی بالکن و حیاط نیز استفاده کنید. این فضا شبیه یک تالار است و شما می‌توانید نحوه‌ چیدمان صندلی‌ها، گروه موسیقی و نوع غذای خاص‌تان را سفارش دهید.

نحوه دسترسی به موزه‌ اورال آتامان

موزه‌ اورال آتامان در منطقه‌ ساری‌یر در محله‌ تارابیا و دقیقاً Ferahevler در بخش شمال غربی اروپایی استانبول قرار دارد. اگر با ماشین شخصی به دیدن این موزه می‌روید نگران جای پارک نباشید؛ زیرا یک پارکینگ نسبتاً بزرگ دقیقاً روبه‌روی موزه قرار دارد. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز می‌توانید به موزه بروید. خط سبز مترو یعنی T4 را سوار شوید و در ایستگاه Haciosman پیاده شوید. از آنجا اتوبوس شماره‌ 29D را سوار شوید و به موزه برسید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی موزه‌ ماشین های کلاسیک استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 14 =