موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول(Istanbul Archaeological Museums) به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری استانبول در بخش اروپایی شهر در منطقه امینونو و محله فاتیح واقع شده و بیش از یک میلیون قطعه ارزشمند را در خود جای داده است .

موزه باستان شناسی استانبول

این موزه به همت فردی به نام عثمان حمدی بی در قرن نوزدهم میلادی در همسایگی کاخ توپکاپی و پارک گلخانه بنا شد و درهای خود را در سال 1891 به روی علاقه مندان گشود .

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول از غنی ترین موزه های جهان است و در ان از آثار مربوط به تمدن های بابلیان ، سومریان ، یونان باستان ، تمدن آناتولی، ایلامیان ، امپراتوری ترکان آتیلا ، دوره آشوریان ، امپراتوری اسکندر مقدونی ، تمدن مصر ، ترکان عثمانی ، ترکان سلجوقی ، ترکان غزنوی ، امپراتوری هیتیت ها و … محافظت و نگهداری می شود .

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی که از دیدنی های استانبول به شمار می آید از سه موزه تشکیل شده که هر کدام از این موزه ها مربوط به دوره و بخشی از تمدن جهان هستند .این 3 موزه عبارتند از :

• موزه شرق باستان

• موزه هنر اسلامی

• موزه باستان شناسی (ساختمان اصلی)

موزه باستان شناسی استانبول

گزارش تصویری از موزه باستان شناسی استانبول

در این موزه گردشگران می توانند فهرستی کامل و بی نقص از آثار تاریخی و هنری دوره باستان ، دوره اسلامی ، به ویژه امپراتوری عثمانی و شرق باستان را ببینید .

نحوه دسترسی به موزه باستان شناسی استانبول
موزه باستان شناسی استانبول در بخش اروپایی ترکیه، در محله سلطان احمد و مجاورت کاخ توپکاپی قرار دارد.برای رسیدن به این موزه بهترین روش سوار شدن بر تراموا کاباتاش زیتون بورنو شده و در ایستگاه گلخانه پیاده شوید.
این موزه در تمام ایام هفته از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر برای بازدید عموم در دسترس خواهد بود.

در محدوده موزه باستان شناسی استانبول رستوران‌ها، کافه‌ها و پارک‌های متعددی وجود دارد از جمله پارک سلطان بایزید که در صورت تمایل می‌توانید به آن‌ها مراجعه نموده و از غذاها و نوشیدنی‌های ترک به همراه دوستان و اعضای خانواده لذت ببرید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی موزه باستان شناسی استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پنج =