معروف ترین سوغات استانبول کدامند؟

معروف ترین سوغات استانبول کدامند؟

وقتی شما به استانبول سفر می کنید و قصد خرید در بازارهای استانبول دارید ,مشاهده می کنید که هدایای فرهنگی و هنری زیادی از این فروشگاه‌ها و بازارچه‌ها می‌توانید برای عزیزان‌تان بخرید .

بازارهای استانبول نظر همه را به خود جلب میکند زیرا محصولات متنوع برای همه سلیقه ها دارند که گردشگران و توریست ها می توانند سوغاتی ها خوبی از استانبول بخرند.

ما در این پست معروف ترین سوغاتی های استانبول برای شما معروفی می کنیم ,امیدواریم که این سوغاتی مشهور استانبول نظر شما و عزیزانتان را جلب کند.

چای‌ها و دمنوش‌های ترکی و ست‌های چای‌خوری

در ایران مصرف چایی بالا می باشد.در استانبول هم چای، یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر فرهنگ ترکی است که در طول تاریخ، اهالی ترکیه از مهمانان خود با چای پذیرایی می‌کردند و این کار را نشانه‌ای از مهمان‌نوازی میزبان می‌دانستند.

 

 

چایی ها و دمنوش های گیاهی استانبول بسیار معروف می باشد که به عنوان سوغاتی معروف استانبول شناخته می شود.

یکی از مواردی که گردشگران استانبول چایی و دمنوش خریداری می کنند به عنوان سوغاتی ,حمل آسان و قیمت مناسب آن می باشد.

راحت‌الحلقوم

 

یکی از شیرینی های سنتی ترکیه و استانبول راحت‌الحلقوم می باشد.این شیرینی با نام لوکوم در استانبول می‌شناسند.

این شیرینی که در ایران هم وجود دارد,در استانبول در رنگ ها و مزه های متفاوتی می توان با قیمت مناسب خریداری کنید که برای سوغاتی مناسب و حمل آسانی دارد.

نظرقربانی

 

یکی از سوغاتی های معروف استانبول , نظرقربانی یا چشم زخم می باشد.این سوغاتی را می توانید در تمامی مغازه های استانبول ببنید و بخرید.

نظرقربانی‌ها را به شکل چشم و معمولا به رنگ آبی درست می‌کنند.قیمت مناسبی دارد که می توانید تعداد زیادی بخرید و به تمامی دوستان خود هدیه بدهید.

ادویه‌جات و سبزیجات معطر

 

یکی از سوغاتی های ترکیه و استانبول که خانم ها خریداری می کنند و یا سفارش می دهند,ادویه‌جات و سبزیجات معطر استانبول می باشد.

شما می توانید از بازار ادویه استانبول به راحتی بهترین و تازه‌ترین ادویه‌جات و سبزیجات معطر را بخرید و در بسته بندی‌های محکم، آن‌ها را برایتان آماده کنند.

سرامیک‌های ایزنیک (Iznik)

 

یکی از سوغاتی های استانبول که چشم همه را به خود جلب می کند,سرامیک های رنگارنگ می باشد.این سرامیک ها در بازارچه‌ها و فروشگاه‌های سوغات استانبول در طرح‌های خاص و رنگ‌های بی‌نظیر می توانید بخرید.

این سوغاتی که برای تزیین منزل بسیار عالی می باشد ,کمی حمل آن بسیار سخت می باشد و دقت در بسته بندی آن داشته باشید.

گلیم، فرش و کاور کوسن

 

جذاب ترین سوغاتی های ترکیه ، که مورد توجه همه‌ی گردشگران قرار گرفته گلیم‌ها و فرش‌ها با طراحی‌های جذاب و رنگارنگ است.

شما می توانید در بازار استانبول این گلیم فرش ها و کاور کوسن های جذاب که در رنگ های مختلف به فروش می رسد برای تزیین منزل خود و خانواده به عنوان سوغاتی و یادگاری خریداری کنید.

نکته ای که باید توجه داشت حتما برای قیمت ها این گلیم ها تخفیف بگیرید.

چراغ‌های آویز ترکی

 

لوستر های متفاوت ترکی هم یکی دیگر از سوغاتی استانبول می باشد.چراغ های آویز و زیبا ترکی بسیار زیبا می باشد ، اما دردسر خاصی برای حمل دارد که حتما شما باید با احتیاط آن را حمل کنید.

صابون‌های سیاه ترکی

یکی از سوغاتی که حمل اسان و قیمت مناسبی برای خرید سوغاتی از استانبول وجود دارد، صابون‌های سیاه ترکی است که در همه‌ی بازارهای سنتی و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانید این صابون‌های طبیعی را تهیه کنید.

قهوه ترکی

 

قهوه ترک که در سرتاسر دنیا بسیار معروف می باشد.تمامی گردشگران این سوغاتی را می خرند.هم حمل آسانی دارد و هم قیمت آن نسبتا به کیفیت آن بسیار مناسب می باشد.

محصولات چرمی

 

چرم های باکیفیت ترکیه باعث شده که محولاتی چرمی این کشور جز معروف ترین سوغاتی های شهر استانبول به فروش برسد تا جایی که تورهایی برای بازدید از کارگاه‌های تولیدات چرمی برگزار می‌شود که بازدید از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ی جالبی باشد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + چهار =