پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

معرفی عتیقه فروشی های معروف استانبول

معرفی عتیقه فروشی های معروف استانبول

 اگر در سفر به استانبول علاقه‌مند به اجناس آنتیک و عتیقه هستید با استانبول سرا همراه باشید تا با هم سری به عتیقه‌فروشی‌های معروف استانبول بزنیم، فروشگاهایی که امروزه خودشان به نوعی به یک موزه تبدیل شده‌اند.

بازار عتیقه فروشی فریکوی
بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول روزهای یکشنبه‌ی هر هفته، در محله‌ی فریکوی، نزدیک ایستگاه متروی عثمانی برپاست. در این بازار که بیش از ۲۰۰ غرفه دارد، از کتاب و ظروف و وسایل تزئینی خانه تا بدلیجات و اجناس زینتی دست‌ساز و لباس‌های بافتی آنتیک به فروش می‌رسند. پیشنهاد می‌شود اگر اهل خرید اجناس آنتیک هستید و یک‌شنبه روزی در استانبول بودید، حتما ساعت اندکی از روزتان را به بازدید از این بازار اختصاص دهید، چرا که هرگز پشیمان نخواهید شد.

بازار عتیقه فروشی فریکوی     

آدرس: استانبول، محله‌ی فریکوی، یک‌شنبه بازار ایستگاه مترو عثمانی

سیسکو عثمان

سیسکو عثمان پیرمردی در بازار بزرگ استانبول است که با مغازه‌ی فرش فروشی‌اش یکی از برندهای این بازار به حساب می‌آید. در مغازه‌ی سیسکو عثمان می‌توانید در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف فرش‌های دست‌بافی را که مربوط به چهارصد، پانصد سال گذشته است را ببینید و اگر خواستید بخرید. در این مغازه فرش‌های ایرانی نیز زیاد یافت می‌شوند. سیسکو و پسران جوانش در این مغازه هر بازدید کننده‎‌ای را که وارد آن می‌شود با چای و قهوه پذیرایی می‌کنند و مانند راهنمایان یک موزه از تاریخچه‌ی هر کدام از فرش‌ها که بازدید کنندگان بخواهند صحبت می‌کنند و اطلاعاتی به آنها ارائه می‌دهند. هر چند حتی اگر به این موزه هم نرفتید و چای و قهوه‌ی دلچسب ترکی را نخوردید حتما سری به بزنید و طعم خاطره‌انگیز این دو نوشیدنی اصیل ترکی را به‌خاطر بسپارید.

سیسکو عثمان
آدرس: استانبول، بازارچه بزرگ، کاپالی چارشی، زینسیرلی هان ۱۵

سایت:siskoosman.com

فروشگاه کتاب تورکاز
اگر به دنبال کتاب‌های چاپ قدیم و نسخه‌های خطی کتاب‌های نایاب هستید کتاب‌فروشی تورکاز یکی از اصلی‌ترین مکان‌های جمع‌آوری و فروش این دسته از کتاب‌هاست. در این کتاب‌فروشی می‌توانید کتاب‌های قدیمی و نسخه خطی به زبان آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و ترکی را به وفور پیدا کیند. این کتاب‌فروشی همچنین یکی از اصلی‌ترین مکان‌های دور هم جمع شدن روشنفکران شهر استانبول است و در سالن آن همواره بحث‌ها و گفتگوهاست که برپاست و دود سیگارهایی که به هوا بلند می‌شوند.

فروشگاه کتاب تورکاز

آدرس: استانبول، محله‌ی بی‌اوغلو، پانایا ۱۲، امیرنوروز سوکاک

سایت:sahaf-turkuaz.com

فروشگاه صوفا

صوفا بیش از آنکه یک فروشگاه خرید اجناس آنتیک باشد، یک موزه‌ی خصوصی و شخصی در استانبول است. این فروشگاه که در نزدیکی بازار بزرگ استانبول قرار دارد یکی از اصل‌ترین محل‌های دور هم جمع شدن کلکسیونرهای بزرگ ترکیه و سراسر کشورهای جهان است. در این فروشگاه پرتره‌ی شاهان عثمانی و غالب مظاهر و وسایل زندگی در این دوره،‌ توسط صاحب فروشگاه «کاشف بِی» جمع‌آوری شده است و برای بازدید و خرید عموم مردم (البته ثروتمندان) عرضه می‌شود. فروشگاه صوفا سایتی دارد که می‌توانید بسیاری از اجناس به فروش گذاشته شده در این فروشگاه را داخل آن مشاهده کنید.

فروشگاه صوفا

سایت:kashifsofa.com

آدرس: استانبول، خیابان نورعثمانی،آ53،کاغالغلو

آ لا ترکا (A la Turca)
آلاترکا متعلق به «اِرکال آکسوی» یکی از ثروتمندان استانبول است که فروشگاه عتیقه فروشی‌اش را به سبک خانه و زندگی دوره‌ی عثمانی طراحی و تزئین کرده است. در این فروشگاه آنتیک فروشی که به یک موزه شبیه است می‌توان اجناس بدلی و ساختگی و گاها اصلی دوره‌ی فرمانروایی عثمانی در ترکیه را خرید و به عنوان سوغات و یادگار سفر به دیگران هدیه داد.

آ لا ترکا

آدرس: استانبول، محله بی‌اوغلو، فایک‌پاشا۴

سایت:alaturcahouse.com

نوستالژیا آنتیک
در محله‌ی بی‌اوغلو و در تقاطع دو خیابان فایک‌پاشا و کوکورکوما، منقطه‌ای وجود دارد پر از مغازه‌های کوچک عتیقه فروشی. البته عتیقه نه به معنای اجناس آنتیک و تاریخی. در مغازه‌های این خیابان بیشتر می‌توانید اجناس دست دوم زندگی یک صد سال اخیر مردم استانبول و به طورکلی ترک زبان را پیدا کنید. لوسترهای آویزی قدیمی و قرن نوزدهمی، میز و صندلی‌‌های چوبی، سماورهای مفرغی و برنجی، استکان نعلبکی‌های چینی با طرح‌های دوره‌ی عثمانی، وسایل باغبانی و همینطور یک‌سری لباس مردانه و زنانه‌ مربوط به قرن بیستم و زمان جنگ‌های جهانی در مغازه‌های این محله بسیار یافت می‌شوند.

نوستالژیا آنتیک

این منطقه یکی از جاهای دیدنی شهر استانبول می‌باشد برای بازدید اما جدای از آن، اگر قصد خرید از آنتیک فروشی‌های این منطقه را داشتید خیلی مراقب باشید که فروشندگان سر شما کلاه نگذارند. اجناس درون مغازه‌های این محله با توجه به قدمت‌ و نوع‌شان نباید زیاد گران باشند. در مغازه‌های این محله تا می‌توانید چانه بزنید و قیمت اجناس مورد نظرتان را پایین بیاورید.

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

brandium avm ataşehir

مرکز خرید برندیوم استانبول

مرکز خرید برندیوم استانبول مرکز خرید برندیوم استانبول (Ataşehir Brandium Avm) یکی از مراکز خرید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =