معرفی جاذبه های گردشگری محله شیشلی استانبول

معرفی جاذبه های گردشگری محله شیشلی استانبول

خیابان شیشلی استانبول با توجه به قرار گرفتن در مسیر نزدیک‌ترین راه ارتباطی با میدان تکسیم، به عنوان مرکزی پر رفت و آمد در این شهر شناخته می‌شود که همواره گردشگران بسیاری را جذب خود می‌نماید.

درحالی‌که شیشلی معمولا به‌عنوان یک منطقه اعیان‌نشین در استانبول شناخته می‌شود، باید گفت که این محله علاوه بر هتل‌های ۵ ستاره و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، جاذبه‌های بیشتری برای تفریح دارد. می‌توان برای تجربه فرهنگ ترکی از موزه‌ها، کلیساها و مساجد حیرت‌انگیز سراسر این منطقه غنی دیدن کنید. آمدن به محله شیشلی یک تجربه خوب از زندگی معاصر مردم ترکیه است. استانبول سرا شما را با جاذبه‌های محله شیشلی آشنا می‌کند تا در سفر بعدی به ترکیه با پیش‌زمینه‌ای خوب به دیدار از این محله بیایید. با ما همراه باشید.

موزه آتاتورک 
موزه آتاتورک استانبول یک ساختمان سه‌طبقه به رنگ صورتی است. آتاتورک، موسس و اولین رئیس‌جمهور کشور ترکیه در ابتدا از این خانه برای نگهداری وسایل و اقامت استفاده می‌کرد، اما بعدها اینجا به یک موزه برای نمایش برخی از وسایل شخصی ایشان و به تصویر کشیدن زندگی او از طریق اسناد تاریخی و عکس‌ها تبدیل شد. ازآنجایی‌که آتاتورک در زمان رویدادهای مهمی نظیر جنگ استقلال ترکیه و حمله استانبول در این خانه کار و زندگی می‌کرد، می‌توان به‌خوبی از تجربه زندگی آتاتورک و تاریخ ترکیه به هنگام بازدید از این موزه مطلع شد.

        موزه آتاتورک استانبول

مرکز خرید جواهیر
مرکز خرید جواهیر استانبول که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد، بزرگ‌ترین فروشگاه اروپا و دومین مال بزرگ دنیا محسوب می‌شود. جواهیر استانبول میزبان بیش از ۳۰۰ مغازه و رستوران متعدد در یک مجتمع ۶ طبقه است. به دلیل تنوع گسترده در این مرکز خرید، از برندهای بین‌المللی گرفته تا برندهای داخلی، از مغازه‌های فست‌فود گرفته تا رستوران‌های سنتی، حوصله شما هرگز از بودن در اینجا سر نخواهد رفت. نگاهی به دومین ساعت بزرگ دنیا در پشت‌بام جواهر استانبول بیندازید یا برای تماشای فیلم به یکی از ۱۲ سینمای این مرکز خرید بروید. شما همواره از این همه امکانات در جواهیر استانبول سردرگم می‌شوید.

مرکز خرید جواهیر

کلیسای روح‌القدس
کلیسای روح‌القدس که در سال ۱۸۴۶ در شیشلی ساخته شد، دومین کلیسای کاتولیک سبک رومی در استانبول محسوب می‌شود. این کلیسا با معماری منحصربه‌فرد سبک روم شرقی ساخته شده و علاوه بر جذب گردشگران، یکی از کلیساهای پربازدید از سوی پاپ‌ها است. سیل عظیم جمعیتی که به این کلیسا روانه می‌شود اغلب از کشورهای فرانسه و انگلیس هستند. می‌توان یک شمع در کلیسا روشن کرد و به خطبه‌های کشیش گوش سپرد. روح‌القدس قطعا یک مکان ساکت و آرام برای مراقبه است. به‌علاوه می‌توان معماری و هنری خارق‌العاده آن دوران را نیز تحسین کرد.

کلیسای روح‌القدس استانبول

قصر احلامور (Ihlamur)
قصر احلامور استانبول که در احاطه درختان واقع شده، یک کاخ سلطنتی عثمانی است و حالا درب آن به‌عنوان یک موزه به روی مردم گشوده شده است. دو عمارت بزرگ در این قصر وجود دارد. طراحی داخلی این دو عمارت از طرح‌های غربی الهام گرفته شده، اما آثار و رگه‌هایی از معماری ترکی قرن نوزدهم نیز در این ساختمان‌ها دیده می‌شود. درحالی‌که قصر اهلامور مقدمه‌ای عالی برای آشنایی با تاریخ و معماری ترکیه در دوران سلطنت سلطان عبدالمجید اول است، استراحت و لذت بردن در کافه واقع‌شده در فضای سرسبز اطراف کاخ نیز می‌تواند گزینه‌ای خوب برای سفر به محله شیشلی باشد.

قصر احلامور استانبول
مسجد تشویقیه
مسجد تشویقیه که در خیابان تشویقیه واقع شده، در دوران حکمرانی سلطان عبدالمجید اول ساخته شد. این مسجد که به خاطر سازه طرح نئوباروک خود بسیار مشهور است دارای المان‌هایی از معماری اروپایی بوده و یکی از نقاط دیدنی تاریخی در این محله محسوب می‌شود. ستون‌های سنگی سفیدرنگ در ورودی مسجد منحصر به تشویقیه هستند. تزئینات داخلی بنا نیز یادآور خانواده سلطنتی ساکن در این محله است.

مسجد تشویقیه استانبول

موزه نظامی استانبول
موزه نظامی استانبول، به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین موزه‌های نظامی دنیا، در منطقه حربیه واقع شده و در جایی قرار دارد که زمانی آکادمی نظامی امپراتوری عثمانی بود. این موزه با داشتن مجموعه‌ای از سلاح‌ها، تفنگ‌ها، توپ‌ها و دیگر ادوات نظامی، یک هزار سال تاریخ نظامی ترکیه را به تصویر می‌کشد. بیش از ۹ هزار شیء دیدنی از عصر عثمانیان تا جنگ جهانی اول در این موزه یافت می‌شود. به هنگام بعدازظهر می‌توان اجرای موسیقی زنده یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های موسیقی نظامی دنیا را تماشا کرد و از اهمیت نقش نوازندگان در پیروزی ارتش‌ها در دوران عثمانی مطلع شد.

موزه نظامی استانبول

گالری هنر مدرن ماچکا
گالری هنر مدرن ماچکا با رعایت اصل ارائه یک شیوه خلاقانه در نمایش آثار هنری، میزبان رشته‌های هنری مختلف بوده و هنر مدرن و معاصر هنرمندان مشهور ترک را به نمایش می‌گذارد. این گالری نه‌تنها به دنبال کارهای هنرمندان مشهور داخلی است، بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها و راه‌های تبلیغاتی گوناگون به شهرت بین‌المللی دست یابند. گالری ماچکا با داشتن یک رستوران داخلی، در یک ساختمان قرن نوزدهمی در محله تشویقیه واقع شده و در مجاورت پارک ماچکا قرار دارد.

پارک ماچکا
اگر به دنبال داشتن سفری به شیشلی هستید، حتما به پارک ماچکا رفته و سوار بر تله‌کابین این پارک شوید. تله‌کابین ماچکا محله ماچکا را به میدان تکسیم متصل می‌کند. این تله‌کابین نه‌تنها ابزاری برای جابجایی شما محسوب می‌شود، بلکه فرصتی برای لذت بردن از مناظر زیبای پارک ماچکا از آسمان را نیز فراهم می‌آورد. اگر از دیدن محله‌های مدرن و ثروتمند استانبول خسته شده‌اید، پارک ماچکا زمان مناسب برای دور شدن از زندگی شهری و رفتن به دل طبیعت است.

پارک ماچکا استانبول

هتل پارک حیات (Park Hyatt)
اگر پس از گشت‌وگذاری طولانی در شهر کمی احساس خستگی کردید، مسیر خود را به‌طرف هتل پارک حیات کج کنید. ایوان استخر این هتل محل مناسبی برای یک استراحت لذت‌بخش همراه با شنا است. پس از شنا نیز می‌توان به اسپای داخلی هتل رفت و از بهترین امکانات آن نظیر سونا، حمام بخار و آب‌درمانی برای کامل کردن تجربه سفر به منطقه شیشلی استفاده کرد. رستوران «خانه کوچک» در این هتل شما را با طعم لذیذ غذاهای فرانسوی و مدیترانه‌ای آشنا می‌کند.

هتل پارک حیات

کانیون شاپینگ مال (Kanyon Shopping Mall)
مرکز خریدکانیون استانبول که کوچک‌تر از برادر خود، جواهیر استانبول، است، شما را با حجم گسترده‌ای از مغازه‌ها، از برندهای جهانی گرفته تا برندهای داخلی و رستوران‌ها و کافه‌ها، آشنا می‌کند؛ اما این مرکز خرید با معماری جذاب و مدرن خود، خرید را برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. کانیون شاپینگ مال با گرد هم آوردن المان‌های طبیعی نظیر باغچه‌ها و ایوان‌ها و المان‌های مدرن در فضای داخلی خود، تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای خرید ایجاد کرده و محلی مناسب برای دیدار در آخر هفته‌ها محسوب می‌شود. خریدهای خود را در طول روز انجام داده و به تماشای اجراهای زنده در هنگام شب در این محوطه بنشینید.

مرکز خرید کانیون استانبول

نقشه و موقعیت جغرافیایی خیابان شیشلی استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − دو =