چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

معرفی تاکسی های اینترنتی در ترکیه

معرفی تاکسی های اینترنتی در ترکیه

تاکسی گرفتن در ترکیه یکی از چالش‌هایی است که چه مهاجرین و چه گردشگران این کشور با آن روبرو هستند. تاکسی گرفتن در ترکیه و حمل‌ونقل با آن می‌تواند مسئله‌ای بسیار سخت و پر از قلق باشد. شما در تاکسی گرفتن در ترکیه باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید. برای مثال حتما باید دقت کنید که ماشین کمربند ایمنی عقب و جلو داشته باشد. در غیر این صورت کسی که جریمه خواهد شد شما خواهید بود و نه راننده تاکسی. یا مثلا حتما باید دقت کنید که تاکسی‌ها مجهز به تاکسی‌متر باشند در غیر این صورت ممکن است هر کرایه‌ای که دوست دارند از شما بگیرند و آن‌ها عادت دارند که از گردشگران و خارجیان سود بیشتری به‌دست آورند. گاهی نکاتی که در خصوص راننده تاکسی‌ها باید بدانید چنان زیاد می‌شود که افراد سختی استفاده از وسایل نقلیه عمومی را به جان می‌خرند. ولی باید بدانید که راه دیگری هم وجود دارد و آن استفاده از تاکسی های اینترنتی در ترکیه است.

به این ترتیب شما خیالتان راحت بود که سرتان کلاه نمی‌رود و امنیت سفرتان نیز تضمین‌شده است. اگر هم مشکلی پیش بیاید، فردی برای رسیدگی وجود دارد. استانبول سرا در ایم مقاله به معرفی اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی در ترکیه می پردازد، با ما همراه باشید.

استفاده از تاکسی های اینترنتی در ترکیه

رونق اینترنت و معرفی فناوری‌های مرتبط با آن، چنین موضوعی را کاملا امکان‌پذیر می‌کند. تاکسی‌های اینترنتی یکی از پیشرفتهای برجسته‌ تکنولوژی است که در چند سال گذشته اتفاق افتاد. شما اگر در ترکیه یا بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر جهان زندگی کرده باشید، احتمالا می دانید که گرفتن تاکسی تا چه اندازه دشوار است؛ به ویژه آن که تعداد تاکسی‌ها در بسیاری از مواقع کمتر از میزان تقاضا می باشد. نتیجه آن می‌شود که در چنین شهرهایی، گاهی پیدا کردن تاکسی در ساعات پایانی شب یا روزهای تعطیل و زمان‌های بارندگی غیرممکن می‌شود. یا این که در روشهای سنتی حمل و نقل پرداخت کرایه و افزایش بی رویه ی قیمت ها توسط رانندگان هم بر احتمالات ممکن اضافه می شود .که تمامی این مشکلات با روی کار آمدن تاکسی های اینترنتی تاحد زیادی قابل حل شده اند. استفاده از تاکسی های اینترنتی در ترکیه در سال های اخیر به یک نیاز ضروری تبدیل شده است.

معرفی اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی در ترکیه

بی تاکسی(BITAKSI)، تاکسی اینترنتی در ترکیه

یکی از خدمات تاکسی اینترنتی که در کل ترکیه شناخته شده است، بی تاکسی نام دارد که در شهرهای مختلف ترکیه همچون آنکارا و استانبول نیز فعالیت می‌کند. این اپلیکیشن به راحتی قابل استفاده است و با نصب کردن آن بر روی گوشی هوشمند خود، در هر لحظه و هر مکانی که باشید می‌توانید درخواست تاکسی کرده و خود را به مقصد برسانید. این برنامه که از امنیت کافی برخوردار است، با طراحی مناسب خود اطلاعات راننده، پلاک خودرو و شماره همراه او را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین قابلیت آن وجود دارد تا هزینه را با کارت اعتباری پرداخت کنید و یا نظر خود را راجع به رفتار راننده و حتی نحوه رانندگی او بیان کنید.

شما در بی تاکسی می‌توانید از میان تاکسی‌های زرد (انتخاب اقتصادی)، تاکسی‌های آبی (انتخاب لوکس) و ون برای تعداد نفرات بالا برحسب نیاز و سلیقه‌تان یکی را انتخاب کرده و از جابه‌جایی درون‌شهری خود لذت ببرید.

اوایل در ترکیه به خاطر حضور اوبر کمتر کسی به سراغ بیتاکسی می‌رفت ولی با غیرقانونی شدن استفاده از اوبر در خاک ترکیه، این شرکت توانست جایگاه نخست انتخاب مردم را از آن خود کند.

مزایای بی تاکسی :

  • داشتن تاکسی‌های ارزان‌قیمت و همچنین ماشین‌های لوکس برای افراد مختلف با وضع مالی و همچنین سلیقه و موقعیت مختلف
  • ارزان‌تر بودن نسبت به تاکسی‌های شهری
  • امکان دانستن قیمت پیش از انتخاب تاکسی
  • امکان ارسال اطلاعات سفر برای دوستان
  • داشتن تخفیف‌های متنوع و مناسبتی
  • پشتیبانی اپلیکیشن از زبان انگلیسی
  • رابط کاربری ساده
  • فعالیت در 90 درصد استان‌های ترکیه و فعال بودن در سرتاسر شهرهای بزرگ
  • امنیت بالا و قدمت طولانی
  • وجود امکان سفرهای بین‌شهری
  • برخورد با بی‌اخلاقی در رانندگان و همچنین مسافران

شما برای باخبر شدن از دیگر امکانات بی تاکسی، می‌توانید به سایت BITAKSI مراجعه کنید و یا اپلیکیشن آن را برای اندروید و iOS دانلود کنید.

تاکسی اینترنتی آی‌تاکسی(ITAKSI) در ترکیه

یکی از قوی‌ترین رقبای بی تاکسی در ترکیه، ITAKSI است. اما از این نظر که آی‌تاکسی در تمامی استان‌های ترکیه فعال نیست نمی‌تواند گستردگی بی تاکسی را از او بگیرد. هرچند می‌توان گفت که ای تاکسی تمرکز خود را بر جلب توریست‌ها در شهرهای توریستی گذاشته است. قیمت تاکسی‌های آی‌تاکسی از بیتاکسی ارزان‌تر است.

این اپلیکیشن 4 نوع تاکسی را پوشش می‌دهد. تاکسی زرد (اقتصادی)، تاکسی آبی (نیمه لوکس)، تاکسی‌های لوکس و البته ون برای تعداد نفرات بالا از انتخاب‌هایی است که شما می‌توانید برحسب بودجه و موقعیتتان داشته باشید.

آی‌تاکسی توسط شهرداری ترکیه مدیریت می‌شود و خیالتان می‌تواند از امنیت آن راحت باشد. از طرفی تمامی حوادث داخل ماشین ثبت و ضبط می‌شود. شما حتی می‌توانید در استانبول با استانبول کارت خود کرایه ماشین را پرداخت کنید. اما مشکلی که این تاکسی دارد این است که امکان لغو سفر وجود ندارد و شما در هر صورت باید درصدی از کرایه را پرداخت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آی‌تاکسی می‌توانید به سایت ITAKSI مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید این اپلیکیشن را در نسخه اندروید و iOS روی تلفن همراه خود داشته باشید.

گت ترنسفر(GET TRANSFER)، گزینه ای دیگر در بین تاکسی های اینترنتی در ترکیه

یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین اپلیکیشن های تاکسی‌رانی در ترکیه GET TRANSFER است. GET TRANSFER یک تاکسی اینترنتی بین‌المللی است که امکاناتی باورنکردنی از جمله تاکسی هوایی برای اولین بار در جهان را ارائه می‌کند. این خدمات باوجود گران‌قیمت بودن می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. گت ترنفسر 9 نوع تاکسی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

  • تاکسی اقتصادی یا اکونومیک
  • تاکسی پریمیوم
  • تاکسی بیزینس یا تجاری
  • تاکسی لوکس یا لاکچری
  • تاکسی شاسی بلند
  • ون
  • مینی‌بوس
  • اتوبوس
  • تاکسی هوایی یا هلیکوپتر

 

اگر از تاکسی‌های این اپلیکیشن استفاده می‌کنید توقع تاکسی‌های زرد و آبی مانند دیگر شرکت‌ها را نداشته باشید. در واقع تنها چیزی که می‌تواند شما را مطمئن کند که درست سوار شده‌اید آرم GET TRANSFER روی درهاست.

می‌توان گفت تجربه استفاده از GET TRANSFER چیزی معادل کرایه ماشین و راننده به صورت همزمان است با این تفاوت که شما مبلغ بیشتری به نسبت دیگر تاکسی های اینترنتی در ترکیه نمی‌پردازید.

برای آشنایی بیشتر با خدمات گت ترنسفر می‌توانید به سایت GET TRANSFER مراجعه کنید.

اوبر(UBER)
اوبر یا UBER از آمریکا به ترکیه وارد شده است. همه‌چیز برای این اپلیکیشن خوب پیش می‌رفت تا اینکه به دلیل تخلفات بسیار مجوز فعالیت اوبر در ترکیه باطل شد. البته اینکه هنوز هم در گوشه و کنار نام اوبر به گوش می‌رسد به این دلیل است که این تاکسی و اپلیکیشن هنوز فعالیت خود را به صورت غیرقانونی ادامه می‌دهد. اگر دوست ندارید هیچ ریسک و خطری را به جان بخرید استفاده از اوبر توصیه نمی‌شود. با این وجود ماشین‌های اوبر اغلب لوکس‌تر از دیگر اپلیکیشن هاست و از طرفی قیمت پایین‌تری نیز دارد. اما در هر صورت اگر شما دستگیر شوید، به علت استفاده از اوبر جریمه خواهید شد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =