معرفی بهترین مدارس آمریکایی استانبول

معرفی بهترین مدارس آمریکایی استانبول

بسیاری از افرادی که به ترکیه مهاجرت می کنند، به همراه خانواده هستند. در اصل این افراد برای زندگی بهتر و آرامش بیشتر مهاجرت می کنند. اما مهاجرت سختی های خود را به همراه دارد. نگران اصلی خانواده ها، ادامه تحصیل فرزندانشان است. اینکه فرزندانشان در کشور ترکیه در چه مدارسی تحصیل خواهند کرد، هزینه و شهریه های مربوط به مدارس، محیط مدرسه، ملیت دانش آموزان و از این قبیل سوالات برای همه مهاجران پیش می آید.

تصمیم گرفتن برای والدینی که در ایران هستند و می خواهند فرزندانشان را برای ادامه تحصیل به کشور دیگر بفرستند بسیار سخت هست. همچنین افرادی که می خواهند برای آینده فرزندانشان به کشور دیگری اقامت کنند سردرگم هستند که کشورهای نزدیک بروند یا قاره دیگر مهاجرت کنند! ما پیشنهاد می کنیم که به کشور ترکیه مهاجرت کنند. به دلیل اینکه ترکیه جزو یکی از کشورهای پیشرفته که با کشورهای اروپایی از نظر آموزشی مطابقت می کند. همچنین این کشور در همسایگی ایران قرار دارد.

شهر استانبول ترکیه دارای مدارس بین المللی است و تمام افرادی که در آنجا تدریس می کنند در کشورهای اروپایی و آمریکایی تربیت شده‌اند. همچنین مدارس آمریکایی بسیاری در این شهر ساخته شده اند که افراد مختلف با فرهنگ ، آداب و رسوم گوناگون در آنجا بتوانند درس بخوانند. اگر علاقمند هستید با بهترین مدارس آمریکایی در شهر استانبول آشنا شوید، این مطلب از استانبول سرا رو از دست ندهید.

شرایط تحصیل در مدارس آمریکایی
برای رشد و توسعه فرزندمان بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم، تحصیل در بهترین مدارس است. در شهر استانبول مدارس بین المللی زیادی وجود دارد و هرکدام از آنها شرایط متفاوتی برای تحصیل در نظر گرفته اند.

همچنین سیستم آموزشی کشور ترکیه به گونه ای است که برخی از دروس آمریکایی و بریتانیایی را در دروس خود گنجانده اند و این سبب شده است که علاقه به تحصیل در این کشور هر روز بیشتراز قبل شود.

سیستم آموزشی در کشور به این صورت است که دو تا ۴ سال برای ابتدایی و همچنین ۴ سال برای دوره متوسط در نظر گرفته شده است.

شروع مدارس برای دانش آموزن ابتدایی از ۶ سالگی است و اگر قصد دارید فرزندان خودرا از ابتدایی به مدارس ابتدایی بفرستید باید از چندسال زودتر اقدام به برنامه ریزی کنید تا آنها یکسال عقب نیافتند.

اما پیشنهاد می کنیم که فرزندان خود را برای ادامه تحصیل از دوران دبیرستان به شهر استانبول بفرستید. شرایط تحصیل در ترکیه از مدرسه به مدرسه دیگر بسیار متفاوت است و همچنین هزینه تحصیل براساس امکاناتی که دارد گران تر خواهد بود.

دانش آموزان باید در طول دبیرستان درس های همچون ریاضی، علوم، انگلیسی،مطالعات اجتماعی، تربیت بدنی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، هنر و موسیقی بگذرانند، اینگونه می توانند مدرک دیپلم خود را دریافت کنند.

بهترین مدارس آمریکایی در شهر استانبول
مدارس بسیاری در شهر استانبول برای درس خواندن وجود دارد اما در ادامه بهترین مراکز تحصیلی در این شهر را برای شما معرفی می کنیم.

۱- مدرسه آمریکایی سفیر در شهر استانبول
در این مدرسه باید دانش آموزان برای دریافت مدرک دیپلم آمریکایی یکسری دروس از جمله ریاضی، علوم، انگلیسی، مطالعات اجتماعی،عربی، مطالعات اسلامی، تاریخچه اسلام، تربیت بدنی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، هنر، موسیقی و زبان سوم مانند ترکی را بگذرانند.

یکسری برنامه های آموزشی برای یادگیری مهارت و مفاهیم در این مدرسه ارائه می دهند تا تمام دانش آموزان بتوانند آزمون های ورودی SAT و TOFEL در اکثر کالج ها در ایالات متحده آمریکا و کانادا انجام دهند.

مدرسه بین المللی سفیر یک برنامه براساس استانداردهای آمریکایی ارائه می دهد و در عین حال موضوعات اسلامی را به زبان عربی و انگلیسی تدریس می کنند. همچنین زبانهای انگلیسی، عربی و ترکی هم آموزش می دهند. تمام این برنامه ها به صورت منعطف طراحی شده است که افراد مختلف در سراسر دنیا با فرهنگ و آداب مختلف بتوانند در این محل تحصیل کنند.

تلاش برای برطرف کردن چالش ها در مدرسه آمریکایی

  • اجازه ورود برای دانش آموزان و معلمان با فرهنگ های متفاوت
  • داشتن معلمان واجد شرایط به ویژه به زبان انگلیسی
  • آموزش سه زبان انگلیسی، ترکی و عربی
  • فراهم کردن امکانات مورد نیاز مدرسه
  • حمایت از والدین و کارکنان ساکن در ترکیه

۲- مدرسه آمریکایی الکسا
این مدرسه توسط وزارت آموزش و پرورش مصر در سطوح مختلف راه اندازی شده است. برنامه های درسی بصورت پیوسته تا مقطع دبیرستان است. پس از گذراندن دوره ها به شما مدرک دیپلم آمریکایی اعطا داده می شود. مدرکی برای دریافت دیپلم دریافت خواهید کرد از طرف موسسه AdvanCed که معتبرترین موسسه است.

طراحی مدرسه مدرن و هدفمند ساخته شده است که دارای دو ساختمان چهار طبقه است و پشت ساختمان یک استخر بزرگ برای ورزش و تفریح دانش آموزان احداث شده است. این مدارس اصلا برای ورود به دانشگاه و نوع تست زدن تمرکز نمی کنند بلکه برروی تفکر انتقادی، تحلیل و توسعه کل فرد تاکید می کنند.

مدیران این مدرسه هرگونه تدریس بصورت خصوصی را ممنوع کرده اند و تمام آموزش ها بصورت جمعی باید انجام بگیرد. یک نکته خیلی مهم افرادی که از این مدرسه مدرک آمریکایی ASA را دریافت کرده اند می توانند در دانشگاه های کانادا، آمریکا، مصر و اروپا ادامه تحصیل دهند.

امکانات پیشرفته مدرسه آمریکایی الکسا در استانبول
مدرسه آمریکایی الکسا دارای آزمایشگاه های پیشرفته علمی برای زیست شناسی، شیمی و فیزیک فراهم کرده است و تمام افراد علاقمند می توانند با انجام کارهای عملی در این آزمایشگاه ها پیشرفت خود را تضمین کنند. کارگاه های کامپیوتر برای ۱۶ نفر طراحی شده است تا افراد بتوانند بصورت عملی زیر نظر استاد موردنظر کارهای خود را پیش ببرند.

همچنین یکسری دوره‌های آموزشی پیشرفته برای افراد علاقمند به زبان انگلیسی، شیمی، زیست شناسی، حسابداری و فرانسوی در نظر گرفته اند. مدرک ASA با SAT را با یکدیگر ادغام کرده اند.

الکسا مشاوره حرفه ای برای رفتن به کدام دانشگاه یا کالج را به دانش آموزان ارائه می دهد. برنامه های ویژه ای برای به چالش کشیدن دانش آموزان دارد به این صورت آنها یادمی گیرند که چگونه با مشکلات کناربیاییند.

یک مورد دیگری که به چشم میاد اندازه کوچک کلاس ها است که این مسئولان مدرسه به این معتقد هستند که هرچقدر کلاس ها کوچکتر باشند معلم این اجازه را دارد که نیازهای فردی و آکادمیک دانش آموزان را برطرف کند.

۳- مدرسه آمریکایی Üsküdar در استانبول(Üsküdar American High School)

این مدرسه بین المللی در سال 1876 تاسیس شده است. و یکی از قدیمی ترین مدارس بین المللی در جهان است. نظام آموزشی حاکم بر آن نظام آموزشی آمریکایی می باشد. درصد بالایی از فارغ التحصیلان این مدرسه موفقیت های زیادی را کسب نموده اند. این مدرسه از پیش دبستانی تا دانشگاه را شامل می شود. از ویژگی های این مدرسه بین المللی برگزاری اردو های علمی، آموزشی و ورزشی می باشد.

هزینه تحصیل در این مدرسه آمریکایی بسته به مقطع تحصیلی و همچنین استفاده دانش آموزان از خدمات و امکانات آموزشی متفاوت می باشد. اما در کل شهریه تحصیل در Üsküdar در حد معقول و متوسط است.

در ابتدا این مدرسه توسط یک تیم آمریکایی در شهر استانبول تاسیس شده است. کاربری این ساختمان به نهاد بهداشت آموزش و پرورش منتقل شد. یک مدرسه کاملا دخترانه در شهر استانبول ترکیه است.

تمام معلم های این مدرسه دارای مداراک عالیه از دانشگاه های آمریکا هستند و همچنین دوره های تربیت معلم خود را زیر نظر اساتید برجسته از کشورها اروپایی و آمریکایی گذراننده اند.

در سال های اخیر امکانات بسیاری را به این مدارس اضافه کرده اند، آنها شامل موارد زیر می گردد:

  • حمایت از والدین و راه اندازی بنیاد بهداشت و آموزش و پرورش
  • سالن ورزش
  • بازسازی سالن بوکر
  • راه اندازی سالن ریاضی و ساخت کامپیوتر

مدرسه آمریکایی Üsküdar در استانبول

استانبول سرا در این مقاله به معرفی ۳ تا از بهترین مدارس آمریکایی در شهر استانبول پرداخت شما می توانید براساس نیازهای که دارید یکی از آنها را انتخاب کنید و ثبت نام خود را در این مدارس بین المللی استانبول انجام دهید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

مکالمات تلفنی در زبان ترکی استانبولی

مکالمات تلفنی در زبان ترکی استانبولی

اصطلاحات و جملات مهم برای مکالمه تلفنی در زبان ترکی استانبولی اصطلاحات کاربردی در مکالمه …

2 نظر

  1. سلام .
    از دیدن سایت شما بسیار لذت بردم .
    خدا خیرتون بده .
    مطالب بسیار مفیدی در این چند لحظه دستگیرم شد .
    من یه سوال دارم
    ” من میخوام ادامه تحصیل بدم از مقطع دبیرستان میخام شروع کنم
    الان 28 ساله هستم ، آیا این امکان وجود داره که بتونم در ترکیه به این مهم برسم و بتونم در کنارش کار پاره وقت هم انجام بدم ؟

    باز هم از شما ممنونم

    • استانبول سرا

      درود بر شما
      سپاسگزاریم و خوشحالیم که راضی هستید.
      از مدارس شبانه اطلاعی نداریم ولی برای کار کردن اجازه کار قانونی میخواهد که به سختی داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =