فرهنگ هدیه دادن در روابط کاری در کشور ترکیه

فرهنگ هدیه دادن در ترکیه

دادن هدیه در روابط کاری در حقیقت جایی ندارد و ممکن است حتی بار منفی داشته باشد. معمولاً در این کشور برای ساختن روابط، قرارهای شام یا سفرهای گردشی ترتیب می ‌دهند و به این صورت دادن هدیه‌ های

پر زرق و برق را حذف می کنند.

ولی با این حال، اگر کادویی به کسی بدهید آن را خواهد پذیرفت. بهترین ایده برای کادو دادن، آوردن هدایایی از صنایع دستی یا خوراکی‌ های مرسوم کشور خودتان خواهد بود.

با توجه به این که درصد بسیار زیادی از مردم این کشور مسلمان هستند در انتخاب هدیه ی خود دقت کنید. بیشترین جایی که باید به فکر یک هدیه ی خوب و عالی باشید، زمان دعوت شدن به خانه ی یک فرد ترک برای

شام است. یکی از رایج ‌ترین هدایا شیرینی و به ویژه باقلوای استانبولی است و حتی گاهی برای میزبان اقلام تزئینی مانند گلدان نیز می ‌برند.

معمولاً در ترکیه برای میزبان گل نمی ‌برند اما اگر احساس کردید که هدیه ی مناسبی خواهد بود، می ‌توانید این کار را بکنید. در این صورت بهتر است از گل ‌فروش برای راهنمایی کمک بگیرید. اگر میزبانتان فرزند داشت،

بد نیست مقداری شیرینی هم برای آن‌ ها تهیه کنید. از آن جایی که بسیاری از ایرانیان برای مقاصد کاری به این کشور سفر می کنند، دانستن این نکات درباره ی آداب و رسوم مردم ترکیه واجب است.

آداب و رسوم مردم ترکیه

ترک‌ ها ترجیح می‌ دهند که با کسانی که می ‌شناسند و مورد قبولشان هستند کار کنند، بنابراین باید در ابتدا روابط شخصی خوبی با آن‌ ها بسازید.

روابط کاری و اداری معمولاً با ناهارهای طولانی، شام و دورهمی ‌های اجتماعی توسعه می ‌یابند.

ادب و خوشرویی شما در تمام معاملات کاری حرف اول را زده و جزو واجبات برای ترک ها است زیرا خودشان هم همینگونه برخورد خواهند کرد. ترک‌ ها معمولاً به هنگام صحبت کردن خیلی نزدیک به مخاطب خود می ‌

ایستند و حریم خصوصی گسترده‌ ای ایجاد نمی کنند. اگر در این صورت شما از آن‌ ها فاصله بگیرید و عقب بروید، این واکنشتان رفتاری غیر دوستانه برای آنان تلقی می‌ شود.

ترک ها معمولا جلسه ‌ها را با سؤالات متعدد و تقریباً بی ‌ربط به آرامی آغاز می‌ کنند. اگر برای رفتن بر سر اصل مطلب پافشاری کنید رفتارتان بسیار بی ‌ادبانه و توهین آمیز برای آنان به حساب می ‌آید.

سؤال کردن درباره خانواده و فرزندان بدون فضولی و به صورت کلی امری خوشایند برای ترکیه ای ها است.

درباره ی آداب و رسوم مردم ترکیه

ترک‌ ها بسیار زیاد وطن پرست هستند و از این که به سؤالات شما درباره فرهنگ و تاریخشان پاسخ بدهند لذت می‌ برند. اغلب مردان ترک عاشق فوتبال هستند و اگر درباره ی پیروزی‌ های اخیر تیمشان از آن‌ها سؤال

کنید همواره با پاسخ ‌های گرم و پر شور آنان روبرو خواهید شد و در نهایت تاثیر خوبی بر روی آنان می گذارید.

توجه داشته باشید که برقراری ارتباط چشمی موقع صحبت کردن یکی از ملزومات حیاتی کار کردن در ترکیه است، زیرا ترک ‌ها آن را نشانی از صداقت شما می ‌دانند.

حال می رسیم به قسمت خوشمزه ی آداب و رسوم مردم ترکیه یعنی غذا خوردن. ترک ‌ها عاشق غذا خوردن هستند و بسیاری از ملاقات‌ های کاری آنان معمولا در رستوران ها انجام می‌ شوند.

صرف غذا برای این مردم زمانی مخصوص استراحت و لذت بردن از گپ و گفت ‌های خوشایند است.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 3 =