عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور از 15 فروردین 1397 برای سفرهای سیاحتی بصورت ذیل می باشد:

بار اول : 220 هزار تومان

بار دوم :330 هزرا تومان

بار سوم و به بعد : 440 هزار تومان

1 – ملاک محاسبه ی دفعات خروج از کشور چه زمانیست ؟

تعداد دفعات سفر شما از اول سال شمسی حساب می شود. یعنی اگر شما در سال 1396 ده بار هم به خارج از کشور مسافرت کرده باشید و در سال 1397 برای بار اول بخواهید سفر کنید ، عوارض خروج شما 220 هزار تومان است. و اگر در سال 1397 برای بار دوم بخواهید از کشور خارج شوید عوارض خروج 330 هزار و برای بار سوم و دفعات بعدی 440 هزار تومان خواهد بود . 

با عوض شدن سال شمسی ، تعداد سفر شما دوباره از اول محاسبه می شود . بنابر این اگر سال 1398 بخواهید به خارج از کشور سفر کنید ، تعداد دفعاتی که امسال از کشور خارج شوید مهم نیست و دوباره برای بار اول 220 و بار دوم 330 و بار سوم به بعد 440 هزار تومان باید بپردازید ( البته این پیش بینی به شرطی است که در سال بعد افزایش عوارض خروج نداشته باشید. )

دوستانی که اوایل امسال با عوارض 25000 تومانی از کشورخارج شده اند چنانچه الان بخواهند سفر کنند بار دوم سفرشان محسوب شده و باید عوارض 330000 تومانی بپردازند.

2 – تعویض پاسپورت تعداد سفر ها را صفر میکند ؟

اگر شما فروردین امسال از کشور خارج شده اید (با هر عوارضی) و بعد از آن بدلیل اتمام اعتبار پاسپورت خود را تعویض کرده باشید، به این امید نباشید که دفعه ی اول سفرتان را فراموش کرده باشند ! خروج از کشور مسافر در سیستم یکپارچه ی گمرک ثبت می شود و بنا بر این اگر بعد از یکبار خروج پاسپورت را عوض کنید و قصد سفر مجدد داشته باشید ، سفر شما طبق سیستم ، بار دوم محسوب می شود و مجبور به پرداخت عوارض نوبت دوم خواهید بود

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 14 =