پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر 

طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر 

طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر 

“بیسکویت لیدی فینگر” یکی از انواع کیک های اسفنجی و بیسکویت است. این بیسکویت برای درست کردن کیک شارولوت و تیرامیسو بکار برده می شود.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت لیدی فینگر :

مواد لازم مقدار لازم
تخم مرغ 3 عدد
نمک 1 پنس
شکر 1 استکان ( 100 گرم)
آرد 3/4 لیوان (200میلی لیتر یا 80گرم)
نشاسته گندم 2 قاشق غذاخوری پر
بکینگ پودر نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر :

سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا از هم کنید. سفیده ها را با یک پنس نمک ک با همزن برقی تا زمانی که خوب کف کند و مانند برف بشه هم بزنید .

شکر را کم کم اضافه کرده و هم زدن را ادامه بدید (و سفتی سفیده های کف کرده در حالتی باشه که وقتی ظرف را برمیگردانید سفیده ها از ظرف بیرون نریزد) در این مرحله همزن برقی را کنار بذارید.

زرده های تخم مرغ را یکی یکی اضافه کرده و با لیسک سیلیکونی یا چوبی آرام و به صورت دورانی هم بزنید تا کف سفیده ها نخوابد.

دائما مواد را از کناره ها به وسط بیاورید و هم بزنید. اگر این عمل را با سرعت و سریع انجام داده و هم بزنید پف مایه بیسکوییت میخوابد و هوای و حبابهای آن گرفته میشود بنابراین به صورت دورانی و آرام هم بزنید .

به صورت هم زمان آرد ، نشاسته و بکینگ پودر را الک کرده و در دو مرحله به مواد اضافه کنید در ضمن اینکه دارید مواد را با لیسک به صورت دورانی هم می زنید .

مایه بیسکوییت حاضر شده را داخل قیف یا یک کیسه فریزر که سر آن را برش داده اید بریزید.

داخل سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و روی آن کمی آرد بپاشید. مایه بیسکوییت را با فاصله و ضخیم مانند انگشت روی کاغذ روغنی داخل سینی پایپ کنید و بزارید (حداکثر بلندی و طول بیسکوییت ها 10 سانتی متر باشد)

به دلخواه روی بیسکوییت ها شکر بپاشید و در فر از قبل گرم شده با دمای 190 درجه حدود 10 تا 12 دقیقه بپزید. بیسکوییت های پخته شده را بعد از خارج کردن از فر و سرد شدن در معرض هوا نزارید و داخل ظرف در دار نگه دارید.

نکته: میتوانید بیسکوییت های لیدی فینگر را داخل پلاستیک بذارید و برای زمان طولانی در فریزر نگه داری کنید و با آن انواع دسرها و تیرامیسو درست کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

SÖMELE KÖFTE

طرز تهیه کوفته سوملک، غذای خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه کوفته سوملک، غذای خوشمزه و مخصوص ترکیه ای مواد لازم برای دستور تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 2 =