چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

شهر بازی اکستریم اونچر استانبول

شهر بازی اکستریم اونچر استانبول

شهر بازی اکستریم اونچر  استانبول(Xtrem Aventures İstanbul) مجموعه تفریحی بسیار هیجان انگیزیست که گرچه در حاشیه شهر استانبول قرار گرفت است، اما آن قدر متنوع و وسیع است که ارزش رفتن و وقت گذاشتن را دارد.
شهربازی ها و پارک های جنگلی یکی از معدود تفریحات تور استانبول می باشند. شهربازی ها تنوع زیادی دارند و البته یکی از مهیج ترین آنها شهربازی ها، شهر بازی اکستریم اونچر است.

شهر بازی اکستریم اونچر اولین شهربازی جنگلی ترکیه است که در سال ۲۰۱۵ و در مساحت ۸۰۰۰ متر مربع در جنگل‌های حاشیه استانبول تاسیس گشته است. شهر بازی اکستریم اونچر شامل تقریبا ۵۰ بازی مختلف می باشد که برای تمامی افراد خانواده سرگرم کننده است.

بازی ها و سرگرمی های متنوعی شهر بازی اکستریم اونچر را تشکیل داده اند که برای تمامی سنین جذابیت دارند.

شهر بازی اکستریم اونچر

اولین بار این سبک از شهربازی های متفاوت در سال ۱۸۷۵ پس از میلاد طی تحقیقات و آزمایشاتی که دانشمندان بر روی انسان ها انجام می دادند در کشور فرانسه به نحوی دیگر ساخته شد که یکی از مراحل این آزمون تمرینات کابلی بود و برای آزمایش فیزیکی و جسمی شرکت کنندگان استفاده شد. در جریان جنگ جهانی دوم انگلیسی ها نیز برای بهبود سلامت جسمی و فیزیکی سربازان ارتش خود از دوره های کابلی استفاده می کردند.

در اواسط دهه ۶۰ میلادی دوره های کابلی بخش اصلی تشکیل دهنده تمرینات صحرایی یا بیرون از مجموعه را شکل دادند و در سال‌های اخیر این ایده به طور تخصصی به ساخت پارک های ماجراجویی همچون شهر بازی اکستریم اونچر منجر شده است .
این صنعت در قاره اروپا و آسیا طرفداران بسیاری دارد که شامل تمام گروه های سنی میباشد.

شهر بازی اکستریم اونچر

استاندارد و ایمنی شهر بازی اکستریم اونچر 
شهر بازی اکستریم اونچر دارای بسیاری از استانداردهای جهانی در زمینه امنیت می باشد. یکی از این استاندارد های امنیتی ریسمان های محکم بافت شده است که زیر وسایل بازی کودکان قرار دارد و دیگری کابل ها محکم که از بالای سر افراد رد شده که کمر بند خود را به ان متصل میکنند و در اصل وزن ان ها را کابل تحمل میکند.

امکانات و تفریحات شهر بازی اکستریم اونچر استانبول
از جمله تفریحات شهر بازی اکستریم اونچر می توان به راه رفتن روی پل های چوبی و کابلی, زیپ لاین, قدم زدن در پارک جنگلی فوق العاده, تاب های هوایی برای کودکان, سرسره کودکان, خانه های درختی و انواع بازی های درختی و کابلی می باشد.

شهر بازی اکستریم اونچر
برخلاف دیگر شهربازیهای سرپوشیده استانبول و ترکیه این مجموعه شهر بازی اکستریم اونچر پر از اکسیژن است که حال و هوای طبیعت گردی و ماجراجویی به انسان دست می دهند که به همین علت باعث می شود یکی از بهترین جنگل های استانبول به همراه امکانات و تفریحات متفاوت شهر بازی اکستریم اونچر را به وجود می اورد.که می تواند برای سرپرستان خانواده نیز سرگرم کننده باشد.
این گونه پارک ها در کاستاریکا, فرانسه, برزیل, تایلند, نیوزلند, کمبوجیه و ایالت Pennsylvania نیز وجود دارند.

البته ناگفته نماند که شهر بازی اکستریم اونچر دارای بسیاری از استانداردهای جهانی در زمینه امنیت می باشد.یکی از این استاندارد های امنیتی ریسمان های محکم بافت شده است که زیر وسایل بازی کودکان قرار دارد و دیگری کابل ها محکم که از بالای سر افراد رد شده که کمر بند خود را به ان متصل میکنند و در اصل وزن ان ها را کابل تحمل میکند.

شهر بازی اکستریم اونچر

نحوه دسترسی شهر بازی اکستریم اونچر استانبول
شهر بازی اکستریم اونچر در جنگل های اطراف شهر استانبول قرار دارد در کنار آن مال یونیک استانبول قرار دارد سالن اجتماعات فولکس واگن نیز در حوالی این مجموعه وجود دارند شما می توانید از سرویس های مال یونیک استانبول استفاده نمایید که شامل کیک و شیرینی پزی، کافه وارگانو، رستوران Rossopomodro است.

یکی از راه های دسترسی به پارک ایستگاه مترو Maskal مرکزی واقع در خیابان Maskal و دیگر ایستگاه مترو Kolordu واقع در انتهای اتوبان Ayazaga kavsagi قرار دارد.

ساعات بازدید از شهر بازی اکستریم اونچر شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ تا ۸ شب, سه شنبه تا جمعه ۱۰ تا ۱۰ شب.
هزینه های شهر بازی اکستریم اونچر بستگی به میزان بازی, تعداد نفرات و زمان استفاده از دستگاه ها و بازی ها دارد.

شهر بازی اکستریم اونچر

نقشه و موقعیت جغرافیایی شهر بازی اکستریم اونچر استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

بهترین منطقه جهت خرید ملک روستایی در استانبول

بهترین منطقه جهت خرید ملک روستایی در استانبول

بهترین منطقه جهت خرید ملک روستایی در استانبول داشتن ملک در روستاهای استانبول به دلیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =