سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
سفارت ترکیه در تهران

سفارت ترکیه در تهران

سفارت ترکیه در تهران / آدرس، شماره تماس و اطلاعات مهم

هنگامی که قصد ورود به یک کشور بیگانه را داریم طبق قوانین مصوبه مربوط به هر کشوری باید از طریق سفارت برای ورود به خاک کشور موردنظر درخواست ویزا نمائیم. سفارت همان مرجع صادرکننده ویزا می باشد. سفارت هر کشوری در تمام نقاط دنیا وجود دارد که باعث سهولت کار متقاضیان درخواست ویزا می باشد. پس برای دریافت ویزای یک کشور باید از طریق سفارت کشور مقصد واقع در ایران عمل کنیم.

حال اگر به دنبال مهاجرت به ترکیه هستید یا قصد تحصیل، کار یا اهداف دیگر در این کشور را دارید، در ابتدا باید برای دریافت ویزا به سفارتخانه ترکیه مراجعه کنید.

تاریخچه سفارت ترکیه در تهران

از مدت ها زمان پیش تاکنون، کشور ایران و ترکیه روابط تجاری بسیار خوبی با یکدیگر داشتند. از این رو، محصولات مختلفی از ایران به ترکیه و از ترکیه به ایران ارسال می شدند. برای بهتر شدن فرایند صادرات و واردات و همچنین رفت و آمد به کشور ترکیه، تشریفات اداری باید در سفارت این کشور در ایران انجام گیرند.

از این رو، در سال ۱۸۵۱ میلادی یا ۱۳۲۰ شمسی، برای اولین بار سفارت ترکیه در ایران افتتاح شد. در حال حاضر سفارت ترکیه در تهران خدمات متنوعی برای مهاجرت و تشریفات اداری این فرایند در اختیار متقاضیان قرار می دهد. اولین سفیر ترکیه در ایران، اسد افندی بود که در سال ۱۳۲۴ شمسی، فعالیت خود را در سفارتخانه ترکیه در ایران آغاز کرد.

سفارت ترکیه در تهران کجاست؟

در حال حاضر، سفارت ترکیه در شهر ایران در خیابان فردوسی واقع شده است. برای رفتن به سفارتخانه این کشور در تهران، باید به خیابان فردوسی و پلاک ۳۳۷ بروید. همچنین باغ سفارت ترکیه در شهر تهران، در منطقه الهیه و خیابان اکبری واقع شده است.

ساختمان سفارتخانه ترکیه در خیابان فردوسی از سال ۱۹۶۴ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد. متقاضیان مهاجرت به ترکیه و کسانی که نیاز به انجام تشریفات اداری دیگر دارند، می توانند به این سفارتخانه در خیابان فردوسی مراجعه کنند. البته بهتر است از قبل، ساعات کاری این سفارتخانه را بدانند تا معطل نشوند.

ساعات کاری سفارت ترکیه در تهران

مانند همه سفارتخانه های دیگر، سفارت ترکیه در تهران ساعت کاری خاصی دارد و شما باید فقط در همین ساعات برای انجام کارهای اداری خود به این سفارتخانه مراجعه کنید. این سفارتخانه از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه و از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر به افراد خدمت رسانی می کند.

علاوه بر این، مانند سایر مکان های اداری، این سفارتخانه هم در روزهای تعطیل، بسته خواهد بود. همچنین روزهای جمعه و شنبه هم نمی توانید به سفارت ترکیه بروید. در سایر روزها و در ساعات تعیین شده، این امکان را دارید که برای انجام کارهای اداری خود به سفارتخانه ترکیه مراجعه کنید. لازم به ذکر است که قبل از مراجعه به این سفارتخانه، باید حتما از قبل وقت گرفته باشید.

سفارت ترکیه در ایران

راه ارتباطی سفارت ترکیه در تهران

گاهی مواقع شاید شما نتوانید به صورت حضوری به سفارت ترکیه در تهران مراجعه کنید. در این شرایط، می توانید به راحتی با این مکان تماس بگیرید. به این منظور، باید با شماره تماس این سفارتخانه تماس برقرار کنید. برای تماس گرفتن با سفارت ترکیه در شهر تهران، باید به یکی از شماره های زیر زنگ بزنید:

شماره اول: 02133115351
شماره دوم: 02133111202
شماره سوم: 02135951100

علاوه بر شماره تماس، شما می توانید از طریق سایت سفارت ترکیه در تهران نیز با این مکان ارتباط برقرار کنید. آدرس این سفارتخانه در تهران، tehran.emb.mfa.gov.tr است و خیلی راحت می توانید از طریق گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و یا کامپیوتر متصل به اینترنت، وارد آن شوید. لازم به ذکر است که نشانی اینترنتی سفارتخانه ترکیه در شهرهای مختلف ایران با یکدیگر متفاوت است. بعد از ورود به این وب سایت، می توانید از خدمات مختلف آن بهره مند شوید.

به جز موارد ذکر شده، اگر هیچ یک از روش های بالا برای برقراری تماس با سفارتخانه ترکیه در تهران برای شما کارساز نبود، می توانید به این سفارتخانه ایمیل بزنید. آدرس ایمیل سفارتخانه ترکیه در شهر تهران، embassy.tehran@mfa.gov.tr است.

نحوه گرفتن وقت از سفارت ترکیه در تهران

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند، باید حتما از قبل برای گرفتن وقت از سفارت ترکیه در تهران اقدام کرده باشند. فراموش نکنید که شما به هیچ عنوان نمی توانید بدون گرفتن وقت از سفارت، به صورت حضوری کارهای خود را در این مکان انجام دهید و حتما باید از قبل وقت بگیرید.

برای گرفتن وقت سفارت می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی اقدام کنید. در ادامه، هر یک از این روش ها برای گرفتن وقت از سفارت ترکیه در تهران را به صورت مجزا معرفی می کنیم.

گرفتن وقت سفارت ترکیه در تهران به صورت حضوری

در روش حضوری، باید حتما به سفارتخانه ترکیه در تهران مراجعه کنید. بعد از رفتن به این مکان، درخواست دریافت نوبت برای وقت سفارت بدهید. بعد از گرفتن وقت، می توانید در زمان تعیین شده برای انجام کارهای اداری خود به سفارتخانه ترکیه مراجعه کنید.

مدارک لازم جهت مراجعه به سفارت ترکیه در تهران

پس از آنکه موفق به دریافت نوبت از سفارت ترکیه در تهران شدید، برای ارائه مدارک لازم دوباره به وب سایت سفارت ترکیه مراجعه نموده و وارد بخش مدارک شوید. در این بخش تمامی مدارک موردنیاز جهت ارائه به سفارت بیان شده است. این مدارک اغلب شامل فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، عکس پرسنلی، بیمه‌نامه، گواهی تمکن مالی، معرفی‌نامه، گواهی پذیرش و سایر اسناد مهم خواهد بود. در هنگام مراجعه حضوری در زمان نوبت خود می‌بایست تمامی این مدارک را به همراه داشته باشید.

گرفتن وقت سفارت ترکیه در تهران به صورت اینترنتی

بهترین و ساده ترین روش برای گرفتن وقت سفارت ترکیه، به صورت اینترنتی و آنلاین است. به این منظور، تنها کافی است که وارد وب سایت سفارتخانه ترکیه در تهران شوید و درخواست دریافت نوبت بدهید. آدرس سفارتخانه ترکیه را نیز در قسمت های قبل در اختیار شما قرار دادیم. تنها کافی است که به نشانی tehran.emb.mfa.gov.tr وارد شوید و روی گزینه Make Appointment ضربه بزنید.

بعد از انتخاب این قسمت، دو گزینه برای شما نمایش داده می شود که باید بر اساس شرایط خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. افرادی که تابعیت ترکیه ندارند، باید گزینه پایین را انتخاب کنند و افرادی که تابع کشور ترکیه هستند هم باید روی گزینه بالا ضربه بزنند.

پس از تعیین گزینه مورد نظر، صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که باید در کادرهای تعیین شده، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. بعد از درج اطلاعات تعیین شده در کادرهای ستاره دار، روی دکمه save کلیک کنید. به احتمال خیلی زیاد بعد از انجام این کارها، وقت سفارت ترکیه برای شما تعیین می شود.

در غیر این صورت، می توانید از طریق شماره تلفن همراه و یا ایمیل نیز برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنید. در صورتی که در هیچ یک از این روش ها موفق به گرفتن وقت سفارت نشدید، می توانید به صورت حضوری به سفارتخانه ترکیه مراجعه کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =