رجيستر گوشی در ترکیه

اگر موبایلتان رو از ترکیه نخریده باشید و سیم کارت یکی از اپراتورهای ترکیه رو بر روی آن نصب نمایید، معمولا بعد از ۴ ماه، خود به خود از کارافتاده و تنها راهش این است که موبایلتان را رجیستر کنید.

برطبق سیاستهای وزارت ارتباطات و همچنین گمرکات ترکیه و پس از طی تشریفات قانونی و گمرکی و از همه مهمتر با پرداخت مالیاتهای تعریف شده تلفن همراه شما دارای شماره شناسایی بین المللی خواهد بود.

ازین پس بدون محدودیت امکان استفاده را خواهد داشت.

کسانی که به مدت طولانی نیاز به استفاده از سیمکارت اپراتورهای ترکیه را دارند، میتوانند با پرداخت مالیات و عوارض مربوطه و طی مراحل اداری نسبت به ثبت تلفن همراه خود در مخابرات ترکیه اقدام و شماره سریال

تلفن همراه خود را رجیستر کنند و بدون هیچ مشکلی از آن در ترکیه استفاده شوند.

روشهای رجیستر گوشی

روش اول  (بدون کارت اقامت)

آدرس اداره مالیات نزدیک به محل اقامتتان را جستجو نمایید. در هنگام مراجعه به آنجا ابتدا از پاسپورت شما کپی گرفته می شود. فرمی مربوط به اطلاعات شخصیتان را پر کنید. شماره مالیاتی به شما داده می شود.

همچنین در همان جا  ۱۷۱ لیر به عنوان تکس تلفن همراهتان را پرداخت خواهید کرد. فیش پرداختی رو دریافت میکنید. کد ستاره، مربع ۰۶ مربع را وارد نمایید و کد برای شما ارسال میگردد.

با فیش پرداختی تکس تلفن و پاسپورت به یکی از اپراتورهای موبایل مراجعه نمایید تا برای رجیستر کردن اقدام کنند. در این مرحله حدودا ۵۰ تا ۸۰ لیر باید فقط برای هزینه رجیستر کردن پرداخت کنید، معمولا بعد از ۱ تا ۷

روز موبایلتان وصل قابل استفاده است

روش دوم (با اقامت کاری یا توریستی یا دانشجویی)

با مراجعه به اداره پست کد ا دولت شیفرسی را دریافت نمایید. می بایست قبل از وارد شدن به سایت ، مبلغ ۱۴۸ لیر یا از طریق بانک ویا ازطریق ورگی دایرسی و یا اینترنت بانک  پرداخت کنید. سپس در

سایت turkiye.gov.tr نسبت به ثبت نام و وارد کردن اطلاعات از قبیل تاریخ ورود و شماره پاسپورت اقدام نمایید.

روش سوم

موبایل فروشی هایی هستند که مقداری پول دریافت میکنند و موبایل را رجیستر میکنند بدون این که لازم باشه تمام این مراحل را طی کنید، اما بعد از مدتی باز موبایلتان قطع شده و به مشکل بر خواهید خورد.

راه حل دیگر این است که یک موبایل از ترکیه بخرید.

نکته مهم : طبق اخبار جدید مبلغ ریجستری در حال افزایش است.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهار =