پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دسترسی به اینترنت در ترکیه

دسترسی به اینترنت در ترکیه

اینترنت این روزها به بخشی جدایی‌ناپذیر در زندگی انسان‌ها تبدیل شده است و برای برخی یکی از نیازهای اولیه زندگی، امکان دسترسی به اینترنت است. خوشبختانه کشور ترکیه از این نظر در جایگاه بالایی قرار دارد. اغلب اماکن عمومی این کشور مجهز به اینترنت و وای فای رایگان هستند و تهیه این سرویس برای منازل به هیچ عنوان کار دشوار یا گرانی نخواهد بود و با کمترین مبالغ، می‌توان از یک اینترنت ارزان و نامحدود بهره‌مند شد، با استانبول سرا همراه شوید تا با نحوه دسترسی به اینترنت در ترکیه آشنا شوید.

 

اینترنت در ترکیه به چه شکل است؟

در ترکیه خط اینترنت و تلفن از یکدیگر کاملا جدا هستند. در واقع شما برای اینکه از اینترنت استفاده کنید یا برای منزلتان اینترنت تهیه کنید هیچ نیازی به خط تلفن نخواهید داشت.

شرکت‌های تهیه و توزیع خدمات اینترنت در ترکیه هر زمانی که ساختمانی ساخته شود، زیر ساخت‌های توزیع اینترنت را برای آن مهیا می‌کنند. سپس هر زمان که کسی از مشترکان درخواست اینترنت داد، او را به شعبه‌ای از آن زیرساخت متصل می‌کنند و یک انشعاب را به او اختصاص می‌دهند.

این کشور دارای دو شرکت اصلی و 30 زیر مجموعه منطقه‌ای برای ارائه اینترنت خانگی است. بهتر است برای اتصال به اینترنت از شرکت‌های اصلی استفاده کنید زیرا استفاده از VPN و همچنین شبکه‌های تلویزیون خارجی با اینترنت شرکت‌های منطقه‌ای کمی سخت‌تر است و سرعت شما را کند می‌کند.

اگر مدام در حال رفت و آمد هستید، می‌توانید از بسته‌هایی که مخصوص به شما ساخته شده است استفاده کنید و در هنگامی‌که نیستید اینترنت خود را معلق کنید تا هزینه‌ای نپردازید و کسی هم از اینترنت شما استفاده نکند.

درخواست اینترنت در ترکیه به چه صورت است؟

برای درخواست اینترنت شما می‌توانید هم به‌صورت حضوری مراجعه کنید و هم با یک تلفن تمامی مشکلات را حل کنید. دفاتر شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت در تمامی ترکیه دفتر دارند و شما با مراجعه و تماس با آن‌ها می‌توانید مشکل اینترنت خود را به‌سادگی برطرف کنید. ممکن است برخی از سرویس‌دهنده‌ها از شما کارت اقامت بخواهند ولی کارت اقامت جزو مدارک ضروری برای خرید اشتراک اینترنت نیست.

شما برای درخواست سرویس اینترنت می‌توانید به دو شکل عمل کنید:

سرویس ماهانه: این سرویس مخصوص زمانی است که شما مدت زیادی در ترکیه نیستید و مصرف زیادی نخواهید داشت. اگر به شکل ماهانه در این کشور ساکنید و می‌خواهید برای همان چند ماه اینترنت داشته باشید، این روش توصیه می‌شود. دقت داشته باشید که در این روش و اشتراک ماهانه شما هر ماه باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید و هزینه‌ها به شکل ماهانه افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این خرید مودم نیز به عهده شما خواهد بود. این روش تنها زمانی به‌صرفه است که شما تنها چند ماه در ترکیه اقامت دارید و پس از آن کشور را ترک می‌کنید. حتی برای جابه‌جایی شهر به شهر، اشتراک ماهانه توصیه نمی‌شود.

سرویس سالانه: شما می‌توانید به مدت یک یا دو سال از سرویس اینترنت استفاده کنید و اشتراکشان را خریداری کنید. اغلب مردم ترکیه از این روش استفاده می‌کنند زیرا هم به صرفه‌تر است و هزینه بسیار کمتری پرداخت خواهید کرد و هم یک مودم رایگان به شما تعلق می‌گیرد.
اگر برای منزل اینترنت گرفتید و خواستید جابه‌جا شوید می‌توانید با شرکت در میان بگذارید تا اینترنت شما را منتقل کنند. حتی اگر شهر شما در این جابه‌جایی تغییر می‌کند باز هم می‌توانید از اشتراک قبلی خود استفاده کنید.

نحوه خرید سیم کارت ترکیه برای گردشگران

اگر برای مدت زمانی کمی اینترنت در ترکیه می‌خواهیم چه کنیم؟

اگر در ترکیه مسافر هستید و قرار نیست سفرتان طولانی باشد، شما می‌توانید اینترنت نگیرید و از اینترنت و وای فای رایگان هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها استفاده کنید. ولی اگر برای همان مدت در منزل اقامت دارید می‌توانید از هات اسپات سیار استفاده کنید. شرکت‌های خدمات‌رسانی اینترنت این دستگاه را به‌صورت رایگان به محل اقامت شما می‌فرستند. در یک لحظه 10 دستگاه می‌تواند به هات اسپات وصل شود و هزینه آن به‌صورت روزانه محاسبه می‌شود.

اگر مدت‌زمان اجاره این دستگاه بیشتر از 7 روز شود، به شما تخفیف سی درصدی نیز تعلق می‌گیرد. پس از اتمام مدت اقامت شما می‌توانید دستگاه هات اسپات را تحویل داده و به کشور خود بازگردید.

ترک تلکام

ترک تلکام یا تی تی نت، معروف‌ترین سرویس‌دهنده خدمات اینترنت در ترکیه است. این شرکت زیر مجموعه ترک تلکام، بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی ترکیه است. گسترده‌ترین و طولانی‌ترین شبکه فیبر نوری متعلق به این شرکت است به طوری که اگر زمانی برق شما قطع شود همچنان اینترنت خواهید داشت.

قیمت دسترسی به شبکه فیبر نوری آنها بالاتر از اینترنت دی اس ال که قدیمی تر است. اما در صورت عقد قرارداد به مدت دوسال، شرکت تی تی نت بسته هایی بسیار عالی با قیمت های مناسب در اختیار شما قرار می دهد، یکی از این موارد ارائه اینترنت نامحدود و بسته تلویزیونی ویژه تیویبو ، شامل فیلم های انگلیسی و شبکه های مستند است. ترک تلکام تنها ارائه دهنده خدمات تلفن ثابت است که برای ثبت نام برای اینترنت به آن نیاز دارید. به منظور تغییر مالکیت یک خط تلفنی به اسم شما، می توانید با همراه داشتن یک نسخه از سند خانه، پاسپورت و مجوز اقامت خود به نزدیک ترین شعبه ترک تلکام بروید. در صورت امضای قرارداد دو ساله، نرخ های ارائه شده توسط این شرکت، همانند بسته های اینترنتی بسیار مقرون به صرفه هستند.

سوپر آنلاین
دومین شرکت ارائه دهنده اینترنتی سوپر آنلاین است که زیرمجموعه ای از ترک سل، معروف ترین شرکت ارائه دهنده خدمات موبایلی است. آنها بسته های بسیار مناسبی اما تاکنون در رقابت با تی تی نت در بازار موفق نبوده اند. آنها نیز اینترنت فیبر و ای دی اس ال ارائه می دهند. متاسفانه نسخه انگلیسی وبسایت آنها تاکنون هنوز در دسترس نیست. سهمیه دانلود و آپلود برای هر دو ارائه دهنده برای برخی بسته ها در نظر گرفته شده است که به عنوان مصرف منصفانه شناخته می شود، اما زمانی که از اینترنت برای تلویزیون، فیلم و بازی های آنلاین استفاده می کنید بهتر است مصرف خود را کنترل کنید.

از دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت می‌توان به وودافون، دی اسمارت و ترک نت اشاره کرد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 7 =