دانشگاه فنی ییلدیز استانبول

دانشگاه فنی ییلدیز استانبول

دانشگاه فنی ییلدیز ( Yıldız Technical University) که اغلب به سادگی به عنوان YTU یا Y’ı’ld’ı’z نامیده می شود یکی از دانشگاههای استانبول است که در سال 1911 به صورت مدرسه تربیت تکنسین های فنی با دوره های آموزشی دوساله تأسیس شد و سپس از سال 1992 با ادغام با مراکز آموزشی دیگر ربه عنوان دانشگاه به کارخود ادامه داد.

این دانشگاه یک دانشگاه فنی اختصاص داده شده به علوم مهندسی است و یکی از برجسته ترین موسسات آموزشی در استانبول ترکیه است. پردیس مرکزی این دانشگاه در منطقه بشیکتاش است. ساختمان جدید آن نیز در منطقه اسنلر قرار دارد.

 این دانشگاه نام نهایی خود را در سال 1992 به عنوان دانشگاه فنی یلدیز گرفت. دانشکده فنی و مهندسی ییلدیز به چهار دانشکده تقسیم و بازسازی شد دانشکده برق-الکترونیک، دانشکده ساخت و ساز، دانشکده مکانیک و مواد شیمیایی متالورژی و دانشکده اقتصاد و علوم اداری.مدرسه کوکالی نیز از دانشگاه جدا شد و به عنوان دانشگاه کوکالی بازسازی شد.

دانشگاه فنی ییلدیز استانبول

دانشگاه ییلدیز از ادغام مهندسی دولتی و معماری همراه با مدارس وابسته مهندسی و دانشکده مربوطه از آکادمی مهندسی و معماری کوکالی امور خارجه همراه با مدرسه حرفه ای کوکالی تشکیل شده است. در این دانشگاه جدید رشته های علوم، علوم اجتماعی، ادبیات ، مهندسی، زبانهای خارجی، زبان ترکی، اصول آتاتورک و تاریخ انقلاب، تربیت بدنی و هنرهای زیبا گنجانده شده است.

 

بازدیدکننده محترم در صورت هر گونه ابهام یا ارائه پیشنهاد در خصوص این مطلب می توانید با نوشتن دیدگاهتان، ما را مطلع سازید، کارشناسان استانبول سرا کمتر از ۴۸ ساعت به شما پاسخ خواهند داد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

اصطلاحات مهم اپلای تحصیلی به ترکیه,

اصطلاحات پذیرش تحصیلی | اصطلاحات اپلای در زبان ترکی استانبولی

اصطلاحات پذیرش تحصیلی | اصطلاحات اپلای در زبان ترکی استانبولی اگر قصد ادامه تحصیل در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =