تپه های چاملیجا استانبول

شهر استانبول دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی و همچنین اماکن دیدنی و تفریحی متعددی است که به طور حتم بازدید از تمامی آن ها در طول یک سفر امکان پذیر نخواهد بود .

برخی از گردشگران تور استانبول تمایل دارند چشم اندازی زیبا از این شهر را از ارتفاع بالا ببینند.

تپه های چاملیجا در استانبول مکانی است که این امکان را برای آنان فراهم نموده است تا در ارتفاعی بیش از 250 متر بالاتر از سطح دریا شهر استانبول را زیر پای خود احساس نموده و چشم اندازی پانوراما از شهر در

مقابل دیدگان خود داشته باشند .

تپه های چاملیجا که از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید در قسمت آسیایی شهر واقع شده و در میان گردشگران به عنوان بام استانبول شناخته می شود .

گردشگران با رفتن به این مکان می توانند از بالا تنگه بسفر ، قسمت اروپائی و همچنین بندرگاه و کشتی های پهلو گرفته در بندر و پل بوغاز استانبول را نظاره گر بوده و عکس هایی زیبا از استانبول با خود

همراه سازند .

تپه های چاملیجا ، بام استانبول

همانگونه که بیان شد تپه های چاملیجا در استانبول در بخش آسیایی شهر در منطقهاسکودار  واقع شده و هر ساله با ارائه چشم اندازهایی زیبا از شهر استانبول گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند .

تپه های Camlica حدود 268 متر از سطح دریا بلندتر بوده و از مرتفع ترین نقاط شهر استانبول به شمار می آید .

این تپه ها یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است و برای کسانی که مشتاق به عکاسی هستند یکی از مکان های فوق العاده و ایده آل می باشد .

چاملیجا توسط درختان احاطه شده و چشم انداز بسیار خوبی به تنگه بسفر و خلیج شاخ طلایی دارد .

تپه های چاملیجا به عنوان بام استانبول و یکی از دیدنی های استانبول یک مکان فوق العاده برای پیک نیک و دورهمی های دوستانه است و به سبب زیبائی و جذابیت می تواند الهام بخش شاعران و هنرمندان باشد .

بر روی تپه ،18 گیرنده رادیو و تلویزیون از جمله برج تلویزیون تی آر تی در کنار پرچم ترکیه وجود دارد .

برای رفاه گردشگران چندین کافه و رستوران از جمله یک رستوران گردان با بیش از 202 متر ارتفاع از سطح دریا و همچنین زمین بازی برای کودکان در این مکان تعبیه شده است .

برای رفتن به تپه های چاملیجا استانبول ، گردشگران می توانند پس از رفتن به میدان تکسیم از اتوبوس هایی که به قسمت آسیایی می روند استفاده کنند.

البته توصیه می گردد حتما از مسئول خطوط اتوبوس رانی مستقر در میدان تکسیم سوال کنند تا سوار اتوبوس اشتباهی نشوند . 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 7 =