آکواریوم فلوریا استانبول

آکواریم فلوریا استانبول که با بیش از 20 هزار متر مربع وسعت،در ساحل جنوب غربی این شهر در نزدیکی فرودگاه آتاتورک احداث شده و این امکان را برای گردشگران تور استانبول فراهم می کند تا سفری از دریای سیاه به سمت اقیانوس آرام و جنگل های آمازون داشته باشند و گونه هایی را که در این مناطق زندگی می کنند را از نزدیک ببینند .

آکواریوم استانبول به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه برای تمام گروه های سنی مناسب بوده و می تواند با بخش های مهیج و دیدنی خود ، ساعت ها کودکان و بزرگسالان را به خود مشغول سازد .

آکواریم فلوریا استانبول یک آکواریوم عمومی در این شهر است که پروژه احداث آن در سال 2003 در قسمت اروپایی استانبول در منطقه باکرکوی کلید خورد.

بعد از ساخت ساختمان آن و جمع آوری گونه های مختلف از اقصی نقاط دنیا در سال 2011 به بهره برداری رسید .

این اکواریوم که از جالب ترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می گردد، در دو طبقه خود دارای 64 مخزن آب بزرگ و کوچک می باشد و 17 هزار جاندار خشکی و دریایی از حدود 1500 گونه مختلف در آن دیده می شود .

این آکواریوم به لطف حجم آن ، انواع گونه های ماهی و فعالیت در مسیرهای سفر دارای یک موقعیت پیشرو در میان آکواریوم های سراسر جهان است .

شبیه سازی 17 منطقه و زیست بوم جهانی از عواملی است که سبب تمایز این آکواریوم با دیگر آکواریوم های جهان شده است.

بازدیدکنندگان می توانند با قدم نهادن در مسیری به طول 1.2 کیلومتر سفر خود را از دریای سیاه آغاز نموده و در اقیانوس آرام و جنگل های آمازون به پایان رسانند .

دریای سیاه ، تنگه بسفر استانبول ، دریای مرمره ، تنگه داردانل ، دریای اژه ، کانال سوئز ، دریای سرخ ، جنوبگان (قطب جنوب) ، دریای مدیترانه ، تنگه جبل الطارق ، اقیانوس اطلس جنوبی ، کانال پاناما ، اقیانوس آرام ،ناتیلوس ها جانداران دریایی ماقبل تاریخ ، جنگل های بارانی آمازون ، کشتی غرق شده لیبرتی ، شیار میانی اقیانوس اطلس بخش های مختلف آکواریوم فلوریا ترکیه را تشکیل می دهند.

توجه داشته باشید که بعضی از بخش ها دارای مجسمه ها و ماکت هایی برای معرفی این مناطق می باشند .

در آکواریوم florya که یکی از پرطرفدارترین دیدنی های استانبول برای گردش های خانوادگی است گردشگران تور استانبول می توانند از دو قسمت مشاهده تغذیه جاندران و غواصی کنار کوسه ها حیوانات را از نزدیک ببینند و یا اینکه در هزارتوی آینه به ماجراجویی پرداخته و شبیه ساز flyride را تجربه کنند .

همچنین این مرکز دو سالن سینمای پنج بعدی دارد و سالن‌های 15 نفره، علاوه بر این که فیلم سه بعدی به نمایش می‌گذارند ، مواردی مانند باد ، مه و آب را هم شبیه سازی می کنند تا حس فیلم کاملا شبیه بهواقعیت شود .

در طول مسیر نیز می توان در کافه ها و رستورانی که رو به کانال پاناما هستند ، استراحت کرد .

این مجموعه دیدنی در روزهای عادی و وسط هفته از ساعت 10 صبح تا 7 عصر و روزهای آخر هفته از 10 صبح تا 20 باز می باشد و علاقه مندان می توانند در بین این ساعات از آکواریوم florya استانبول بازدید کنند .

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − پنج =