تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری ترکیه طی سه سال آینده

تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری ترکیه طی سه سال آینده

اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، انرژی، حمل ‌و ‌نقل و بهداشت ترکیه با هدف نوسازی، گسترش و رونق تولید مشخص شدند.

ریاست جمهوری ترکیه روز جمعه با انتشار بخش‌نامه‌ای با شماره 2020/12، نقشه‌راه سرمایه‌گذاری کشور برای سال‌های 2021 تا 2023 را اعلام کرده و بخش‌های صنعت، انرژی، حمل ‌و ‌نقل و بهداشت ترکیه با هدف نوسازی، گسترش و رونق تولید از اولویت‌های سرمایه‌گذاری خواهند بود.

طبق این بخش‌نامه، پروژه‌های زیربنایی اقتصادی و اجتماعی که تحقق آن‌ها از سوی بخش خصوصی میسر نیست، مورد اولویت قرار خواهند گرفت.

پروژه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تولید، حمایت از ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، بهره‌برداری از مواد اولیه داخلی و توسعه هواپیماها و وسایل حمل‌ونقل ریلی با امکانات بومی و ملی از جمله اولویت‌های دولت برای سرمایه‌گذاری‌ خواهد بود.

دولت ترکیه طی 3 سال آینده به پروژه‌هایی برای اکتشاف زغال، نفت، گاز طبیعی، منابع زمین‌گرمایی و معادنی که ذخایر آن‌ها رو به اتمام بوده و از نظر امنیت عرضه حائز اهمیت هستند، اولویت خواهد داد.

همچنین برای تسهیل دست‌رسی به فرودگاه‌ها، افزایش امنیت تردد هوایی و رفع گلوگاه‌های ترافیکی بیشتر سرمایه‌گذاری شده و احداث بنادر فیلیوس، چاندارلی و کانتینر اصلی مرسین به اتمام خواهد رسید.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز مراکز جدید درمانی تامین و برای تقویت سازه‌ها در برابر زلزله پروژه‌های جدید راه‌اندازی خواهد شد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

China Homelife Turkey 2024

نمایشگاه محصولات چین در استانبول

نمایشگاه محصولات چین در استانبول نمایشگاه محصولات چین در استانبول (China Homelife 2024) در روزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =