پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تحصیلات مقطع ابتدایی در ترکیه

تحصیلات مقطع ابتدایی در ترکیه

مقطع ابتدایی در ترکیه 5 سال طول می کشد. دو نوع مدرسه ابتدایی دولتی و خصوصی در ترکیه وجود دارند.

تحصیل در مدارس دولتی ترکیه رایگان است و شهریه تحصیل در مدارس خصوصی نسبت به مدارس مختلف متفاوت است. سطح آموزش زبان های خارجی در مدارس خصوصی معمولاً از مدارس دولتی بیشتر است. زبان آموزشی که غالباً آموزش داده می شود انگلیسی است و در برخی مدارس به جای انگلیسی،‌ آلمانی، فرانسه یا اسپانیایی تدریس می شود. برخی از مدارس خصوصی هم دو زبان خارجی را به صورت همزمان آموزش می دهند.

ساختار آموزشی
مقطع آموزش ابتدایی شامل کودکان گروه سنی بین 6 تا 14 سال می شود. در مدارس دولتی رایگان این آموزش برای کودکان دختر و پسر اجباری است . مدارس ابتدایی مؤسسات آموزشی ملی هستند که توسط دولت برای تعلیم و تربیت پسران و دختران از طریق دوره اموزش اجباری 5 ساله ایجاد شده اند . طول مدت آموزش در این مدارس 8 سال است . در طول سال تحصیلی 92-1991، 6870683 کودک تحت نظر 234154 معلم در 50669 مدرسه ابتدایی آموزش دیده اند .24/95 در صد کودکان در این رده سنی در مدارس حضور یافتند.

آموزش ابتدایی برای تمامی شهروندان بدون در نظر گرفتن جنسیت آن‌‌‌ها اجباری است و به‌صورت رایگان در مدارس دولتی ارائه می‌‌شود. مؤسسات آموزشی ابتدایی شامل مدارس آموزش ابتدایی، کلاس‌‌های آموزشی و جبرانی و هم‌چنین مدارس و کلاس‌‌هایی است که برای کودکان با نیاز به آموزش خاص ( کودکان استثنایی) تأسیس می‌‌شود

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

مکالمات تلفنی در زبان ترکی استانبولی

مکالمات تلفنی در زبان ترکی استانبولی

اصطلاحات و جملات مهم برای مکالمه تلفنی در زبان ترکی استانبولی اصطلاحات کاربردی در مکالمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =