اقامت در بخش اروپایی یا آسیایی استانبول؟

اقامت در بخش اروپایی یا آسیایی استانبول؟

اگر برنامه این را دارید که در ترکیه زندگی کنید و به ویژه زندگی در استانبول را در برنامه خود قرار داده اید باید بدانید که استانبول به دو قسمت اصلی اروپایی و آسیایی تقسیم می شود. هم بخش اروپایی و هم بخش آسیایی قسمت های مختلفی را شامل می شوند و با توجه به نیازهای شما و برنامه ای که برای آینده خود ترسیم کرده اید تصمیم گیری درست را انجام دهید.

از جمله محله های معروف اروپایی می توان به بشیکتاش / شیشلی / آکسارای و محله سلطان احمد اشاره کرد. همچنین بخش های مهم قسمت آسیایی استانبول نیز عبارتند از آتاشهیر / کادیکوی / آجی بادم و عمرانیه

تفاوت دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول

البته وسعت استانبول بسیار زیاد است و همین محله های اروپایی و آسیایی نیز وسعت بسیار بالایی دارند و تنوع فرهنگی بالایی را شامل می شوند. بنابراین مهم است که آیا شما برنامه گشت و گذار دارید یا می خواهید برای آرامش زندگی کنید. همچنین هر یک از این قسمت ها محله ای توریستی و محله هایی را دارند که بیشتر برای زندگی روزمره انتخا می شوند.

 

هم قسمت آسیایی استانبول و هم قسمت اروپایی استانبول دارای فرودگاه می باشند. شما با توجه به اینکه در کجا سکونت دارید می توانید پرواز خود را انتخاب کنید البته فرودگاه جدیدی که در استانبول فعالیت خود را آغاز نموده است در قسمت اروپایی قرار دارد.

باید توجه داشته باشید که اجاره خانه در استانبول یا خرید خانه در استانبول دارای نکات بسیار زیادی می باشد که باید به آنها توجه شود. اینکه شما فکر کنید صرفا انتخاب محله آسیایی یا محله های اروپایی برای پیش بردن اهداف شما کافی است درست نمی باشد.

شما باید با کارشناسان این مسئله را مطرح نمایید تا بتوانید در محله های مناسب اروپایی استانبول یا آسیایی استانبول اقامت گزینید. در هر دو قسمت اروپایی و آسیایی محله های خوب و محله های بد وجود دارد که اگر دقت نکنید ممکن است متحمل ضرر شوید و در محله های بد ساکن شوید.

اما خرید خانه در استانبول اگر در محله های قدیمی انجام گیرد بودجه بسیار بالایی را برای این کار لازم خواهید داشت. به خاطر اینکه پروژه های لوکس که در این محله ها احداث می شوند و امنیت بالایی دارند هزینه بالایی برای اجرا خواهند داشت. زمین در این محله ها کمتر و در نتیجه قیمت خانه ها بالاتر خواهد بود.

البته دسترسی به مرکز شهر نیز باعث می شود قیمت این مناطق به شدت افزایش پیدا کند اگرچه که در استانبول در مناطق مختلف وسائل حمل و نقل در دسترس می باشند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

اما از جمله مناطقی که هم قیمت های مناسبی دارند و هم ساختمان های نوساز و شیک در آن ها یافت می شوند مناطقی همچون باغچه شهیر / بیلیک دوزو بویوک چکمجه می باشند.

این مسائل است که تعیین می کند شما در کجا سکونت داشته باشید بنابراین برای اتخاذ تصمیم مناسب بودجه خود را تخمین بزنید، فاصله تا مدرسه فرزند خود را در نظر داشته باشید، فاصله تا دانشگاه و فاصله تا محل کار تا بتوانید بهترین موقعیت را برای خود ایجاد کنید.

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =