اسکوترهای استانبول پارکینگ دار می شوند

اسکوترهای استانبول پارکینگ‌دار می‌شوند

اسکوترهای استانبول پارکینگ‌دار می‌شوند

به گزارش روزنامه حریت در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳، پروژه ساخت پارکینگ برای اسکوترهای الکترونیکی که مشکلاتی در خصوص رهاشدنشان در پیاده‌روها و ایجاد مزاحمت برای شهروندان مطرح شده بود، آغاز شده است.

منطقه کادیکوی در بخش آسیایی استانبول که بیشترین استفاده از اسکوتر در ترکیه را دارد، به صورت آزمایشی نخستین منطقه‌ای است که صاحب پارکینگ اسکوتر خواهد شد.

قرار است در فاز نخست این پروژه، ۵۳ فضای پارکینگ کوچک در خیابان‌های بغداد، توتونجو مهمت افندی و مینی‌بوس یولو در منطقه کادیکوی افتتاح شود.

حریت ادعا کرده کادیکوی از نظر میزان استفاده اسکوترهای الکترونیکی با درنظر گرفتن تراکم جمعیتی در منطقه، رتبه نخست جهان را داراست.

هابر مرکزی نیز اعلام کرده شرکت مارتی که موسس نخستین پلتفرم اجاره اسکوترهای الکترونیکی در ترکیه است، بیانیه‌ای صادر کرده که در آن از همکاری با شهرداری استانبول برای ساخت ۱۰۰ پارکینگ اسکوتر خبر داده است.

مارتی در بیانیه صادره، ضمن اشاره به کمک اسکوترهای برقی به کاهش ترافیک و تاکید روی حق قانونی اسکوترها برای عبور و مرور و پارک آزاد در مکان‌های غیر توقف ممنوع اعلام کرده در فاز دوم نیز می‌خواهد ۵۰۰ پارکینگ در استانبول برای اسکوترها و موتورهای الکترونیکی‌اش تاسیس کند.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

12 هزار لیر، جریمه عدم تمدید گواهینامه رانندگی در ترکیه

12 هزار لیر، جریمه عدم تمدید گواهینامه رانندگی در ترکیه

12 هزار لیر، جریمه عدم تمدید گواهینامه رانندگی در ترکیه بر اساس اطلاعیه‌ای که اداره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =