سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

ابراز همدردی سفیر ترکیه در تهران با سیل‌زدگان ایران

ابراز همدردی سفیر ترکیه در تهران با سیل‌زدگان ایران

سفیر ترکیه در تهران ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های سیل‌زده در مناطق مختلف ایران درباره کمک‌های کشورش در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد.

پروفسور دریا اورس، سفیر ترکیه در تهران با انتشار ویدئویی ضمن ابراز همدردی با خانواده های سیل‌زده در مناطق مختلف ایران گفت: در روزهای اول این فاجعه، سفارت ترکیه در تهران به نمایندگی از دو لت ما برای کمک رسانی به برادران سیل‌زده ایران آمادگی خود برای کمک به آنان را اعلام کرد.

آقای اورس در ادامه همچنین اظهار داشت:

“حدود سه هفته پیش در پی بارش شدید باران و سیل در دو استان شمالی؛ مازندران، گلستان و شهرهای جنوب غربی و غرب ایران، حدود یک‌سوم این کشور درگیر سیل و آبگرفتگی شد و تعداد زیادی از مردم جان باختند.

دولت ایران احتمال نمی داد که خسارت سیل به این حد برسد. پس از اینکه ابعاد گسترده سیل مشخص شد، هلال احمر ترکیه وارد عمل شد و 5 تریلی حامل کمک را همراه با یک گروه هفت نفره برای سیل‌زدگان ارسال کرد.

هلال احمر ترکیه پس از یک سفر چهار روزه کمک های اولیه خود را به استان گلستان در شمال ایران رساند. ایران کشوری قدرتمند است و ما این کمک ها را برای ابراز همدردی و التیام آلام سیل‌زدگان انجام دادیم.

کمک‌رسانی و همدردی را وظیفه انسانی و دینی خود می‌دانیم. یاری نیازمندان و دردمندان در فرهنگ آناتولی وجود دارد. به همین دلیل این کمک ها را بدون هیچ گونه تبعیض نژادی، مذهبی و قومی به سیل زدگان رساندیم.

از خداوند منان برای قرباینان این حادثه رحمت و برای مصدومان شفای عاجل می‌طلبم. به خانواده های داغدار تسلیت می گویم. امیدوارم دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. از هلال‌احمر ترکیه که همیشه یاور نیازمندان در سراسر جهان بوده است نیز تشکر می‌کنم”.

منبع:آناتولی

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

سلام به ترکی استانبولی

انواع سلام در زبان ترکی استانبولی

آموزش انواع سلام در زبان ترکی استانبولی ردیف اصطلاحات معادل ترکی استانبولی سلام در موقعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =