آخرین وضعیت مسکن در استانبول

آخرین وضعیت مسکن در استانبول

بر اساس داده‌های اتاق بازرگانی استانبول، متوسط ​​قیمت فروش مسکن در استانبول تا پایان ماه اکتبر ۴ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۴۳ لیر و متوسط ​​اجاره‌بها ۱۷ هزار و ۱۰۰ لیر برآورد شده است.

به گزارش وب‌سایت خبری «مای‌نت»، نرخ اجاره بها به خصوص در مناطق بشیکتاش، ساری یر و کادیکوی به طور چشم گیری افزایش داشته است.

منطقه ساری یر، با 43هزار و 700 لیر بالاترین نرخ اجاره بها در استانبول را دارد. بعد از ساری یر، بشیکتاش با میانگین اجاره بها حدود 38 هزار و 400 لیر در رتبه دوم قرار دارد. این در حالی است که میانگین اجاره بها در برخی مناطق بشیکتاش از جمله لونت، تقریبا 68 هزار لیر برآورد می شود.

نرخ اجاره بها در کادیکوی نیز دست کمی از بشیکتاش ندارد. گزارش روزنامه ملی نشان می دهد که میانگین نرخ اجاره بها در این منطقه حدود 31 هزار است.

این نرخ در برخی مناطق کادیکوی از جمله «جاده بوستان» به بالای 57 هزار لیر می رسد. البته باید در نظر داشت که این ارقام برای واحدهای مسکونی داخل شهر است و با نزدیک شدن به خط ساحلی به 100 هزار تا 150 هزار لیر در ماه نیز می رسد.

افزایش نرخ اجاره بها در استانبول در حالی است که تعداد خانه های خالی این شهر از مرز 400هزار واحد گذاشته و در عین حال تقاضای زیادی برای ساخت خانه های نوساز به ویژه پس از زمین لرزه 6 فوریه وجود دارد.
بر اساس داده های اتاق بازرگانی استانبول، میزان تورم این شهر در بخش اجاره ها به 72.2 رسیده است و قیمت ها روز به روز در حال افزایش هستند.

در همین رابطه محمت اوزهاسکی، وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه روز 9 نوامبر بیان کرد که این وزارتخانه در چند سال آینده 500 هزار تا 600 هزار خانه در استانبول خواهد ساخت که باعث کاهش قیمت مسکن «ظرف یک سال» می شود.(جرئیات این برنامه هنوز منتشر نشده است)

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =