آب لوله کشی استانبول

آب لوله کشی استانبول

آبی که از شیر منزل یا همان شبکه ی آبرسانی شهری در اختیار ساکنین عزیز استانبول قرار داده می‌شود کاملا از نظر بهداشتی و نداشتن هر گونه باکتری و ماده ی بیماری‌زا سالم می‌باید، اما مسئله ای که باعث می‌شود تا عزیزان از آشامیدن این آب خودداری کنند املاح بسیار بالای این آب هست بطوری که متخصصان اعتقاد دارند استفاده مکرر و طولانی مدت از این آب برای مدت یک یا دو سال می‌تواند باعث بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل سنگ کلیه و… شود.

بسیاری از اپارتمانها و ساختمان‌های مسکونی برای حل مشکل قطع احتمالی آب که ممکن است به هر دلیلی رخ دهد با تعبیه ی یک منبع آب به ذخیره ی آب می‌پردازند. به همین دلیل تشخیص اینکه آبی که از شیر منزل شما در اختیار شما قرارداده میشود از آب ذخیره شده است یا شبکه ی آب شهری غیر ممکن میباشد.

گاها آب ذخیره شده برای موارد اضطراری می‌تواند متعلق به چند ماه قبل باشد به همین دلیل استفاده نکردن از آب شیر برای آشامیدن همیشه مفیدتر خواهد بود. نکته دیگری که لازم می‌دانیم یاد آوری کنیم این است که در مواردی عزیزان تازه وارد با احساس بوی غیر طبیعی در ماشین لباسشویی و یا ظرفشویی خود به اشتباه از تمیز نبودن دستگاه خود شبهه می‌کنند اما این نکته را فراموش نکنید گاها برای تصویه ی آب و دفع باکتری‌های غیر مفید شبکه ی آب شهری به قدری مواد به آب اضافه می‌شود که بوی نا مطبوع دستگاه های شستشوی خانگی ناشی از آن میباشد. برای رفع اینگونه مشکلات با استفاده از قرص ها و یا پودرهای ضد بو و خوشبو کننده با رایحه ی انتخابی خود که در بازار برندها و کیفیت‌های مختلف آن با قیمت‌های مختلف وجود دارد میتوانید از این موارد ناخوشایند رهایی یابید.
سوال دیگری که شاید در اینجا برای شما پیش آمده باشد این است که این آب برای چه مواردی قابل استفاده است؟

با توجه به تجربه ی چند ساله‌ی زندگی ما در استانبول استفاده از این آب برای پخت و پز، شسشتشو، و استحمام، ممانعتی ندارد. برای آب آشامیدنی شرکت های تامین کننده ی آب موجود می‌باشند که بطری‌های 20 لیتری آب برای استفاده ی روزانه در اختیار شما قرار می‌دهند. قیمت این آب بسته به شرکت تامین کننده ی آن بین 7 تا 12 لیر ترکیه متغیر هست. نحوه ی کار این شرکت‌ها به این شکل است که با یک بار عضویت بطری 20 لیتری در اختیار شما قرار داده می‌شود و مبلغ اندکی بین 10 تا 20 لیر ترکیه بابت بطری به عنوان دپوزیت از شما دریافت میشود و بعد از آن تنها با یک تماس با مراجعه به منزل شما با تحویل بطری پر، بطری خالی را از شما تحویل می‌گیرند.

منبع:stepinturkey

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − یک =