کاخ آینالی کاواک استانبول

کاخ آینالی کاواک استانبول

کاخ آینالی کاواک استانبول(Aynalikavak Palace Istanbul) به قرن هجدهم میلادی برگشته و به خاطر طراحی داخلی زیبایی که دارد بسیار معروف و مشهور است. آیینه های استفاده شده در این کاخ از Venetians سال 1718 میلادی هدیه گرفته شده و این کاخ را زیباتر و جذاب تر کرده است دلیل انتخاب اسم آینالی برای این کاخ نیز وجود همین آیینه هاست. پادشاهان و سلاطین قرون مختلف، انقدر این کاخ را دوست داشتند که همیشه آن را مورد بازسازی و مرمت قرار میدادند.

طراحی داخلی زیبای آن کاملا نشان دهنده و معماری قدیمی و سنتی این کشور است. این کاخ به خاطر داشتن باغ و فضای سرسبز، اقامتگاه تابستانی پادشاهان و سلاطین بوده و بیشتر آنها فصل تابستان را در این کاخ میگذراندند.

 

تاریخچه کاخ آینالی کاواک استانبول
این قصر تابستانی آینالی در دوران پادشاهی عثمانی ها، در منطقه هاسکوی قرار داشت که با استفاده از تاکسی و یا اتوبوس،به راحتی قابل دسترس بود. این کاخ در قرن هجدهم و زمان سلطان احمد ساخته شد. و در طی سال ها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.

حدود قرن نوزدهم سلطان وقت کاخ آینالی کاواک استانبول را به عنوان بزرگ تر کردن کشتی سازی خود در شاخ طلایی به نوعی قربانی کرده بود و به همین دلیل از این کاخ تنها ساختمانش باقی مانده. شکلی که اکنون این کاخ دارد، بوسیله سلطان سلین سوم و سپس سلطان محمود دوم و بعدها سلطان عبدالمجید داده شده. اما بعد از آنها، دولت این کشور بین سالهای 1975 و 1984 این کاخ را کاملا بازسازی کرد. کاخ آینالی کاواک استانبول تمام روزهای هفته به جز شنبه و پنجشنبه برای بازدید توریست ها و گردشگران تور استانبول باز میباشد.

نقشه و موقعیت جغرافیایی کاخ آینالی کاواک استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =