چیز کیک آلبالو ترکیه

چیز کیک آلبالو ترکیه

مواد لازم برای تهیه چیز کیک آلبالو ترکیه:

مواد لازم مقدار لازم
برای کرم پنیری
پنیر لبنه(یا ماسکار پونه) 600 گرم 
خامه 1پاکت یا 200 میلی لیتر 
تخم مرغ 3عدد 
آرد 2 قاشق غذاخوری
نشاسته 2 قاشق غذاخوری
شکر 1لیوان
وانیل 1پاکت
پوست لیمو تازه رنده شده به مقدار لازم
برای لایه زیر چیز کیک
بیسکوییت سبوس دار 2بسته 
مارگارین یا کره 100 گرم 
فندق خرد شده 1کاسه 
برای سس
آب کمپوت آلبالو 1/5لیوان 
آلبالو 1لیوان
نشاسته(ذرت) 2/5قاشق 
شکر 1استکان کوچک

طرز تهیه چیز کیک آلبالو ترکیه:
کف سینی گرد یا قالب کمربندی به قطر24 cmرا کاغذ روغنی بیاندازید و برای لایه زیری چیز کیک بیسکوییتها را در غذاساز بریزید و پودر کنید .

کره ای که از قبل گرم و آب کرده اید و فندق خرد شده را روی بیسکوییتها پودر شده بریزید و باقاشق خوب با هم ترکیب کنید و کف قالب بریزید و پخش کنید و به کمک دست یا یک لیوان روی بیسکوییتها را فشار دهید تا همه جای آن به طور مساوی صاف شود.بعد در یخچال بگذارید تا استراحت کند و کمی سردشود .(خودش رو بگیرد)

برای درست کردن کرم پنیری پنیر و خامه را در یک کاسه بریزید و با همزن بزنید، در این مرحله بقیه مواد را هم اضافه کنید و نکته مهم این است که تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و اضافه کنید و کمی هم بزنید و سپس تخم مرغ بعدی را در ضمن کرم را خیلی هم نزنید .

در فری که از قبل گرم شده در طبقه پایین آن یک ظرف یا سینی پر از آب بگذارید تا روی چیز کیک هنگام پختن ترک نخورد.چیز کیک را در فر از قبل گرم شده با دمای 160 درجه و به مدت 45 تا 50 دقیقه تا زمانی که روی چیز کیک کمی سرخ شود بپزید و درب فر را اصلا باز نکنید و بعد از پختن و تمام شدن زمان پخت 20 تا 25 دقیقه زمان بدهید تا در فر با در بسته بماند و اگر کرم چیز کیک تکان نخورد پس پخته است .
برای درست کردن سس کمپوت آلبالو (آب آلبالو)و آلبالوها را در یک قابلمه متوسط ریخته و دیگر مواد را نیز اضافه کنید و تا زمانی که جوش میاید بپزید.

بعد از اینکه سس سرد شد روی کرم پنیری بریزید.من آلبالوها را با هسته استفاده کردم شما اگر میخواهید هسته های آنها را خارج کنید.بعد از اینکه چیز کیک به دمای اتاق رسید در یخچال به مدت یک شب استراحت دهید و روی آن را بدلخواه تزیین کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر مگنولیا ترکیه با طعم باقلوا (آموزش تصویری)

طرز تهیه تصویری مگنولیا با طعم باقلوا دسر مگنولیا خوشمزه و مجلسی از دسرهای محبوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =