پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

چگونه در ترکیه کار پیدا کنید؟

معمولا شرکت های بسیاری در ایران با وعده هایی مانند کاریابی و گاهی با هزینه های کلان و وعده های پوچ، جوانان ایرانی را با اتوبوس به استانبول می آورند و شخص را به حال خود رها می کنند که منجر به بازگشت به ایران و از دست دادن پول برای شخص میشود .

با این توضیح، پروسه کاریابی به روال منطقی در ترکیه چگونه است؟

۱- اولین و مهمترین توصیه ما به شما هموطنانی که زبان ترکی استانبولی را بلد نیستید، شرکت کردن در کلاس های فشرده زبان جهت یادگیری هر چه سریعتر زبان ترکی تا رسیدن به سطحی که حداقل تا حد متوسطی توانایی صحبت کردن را فراگیرید، می باشد. با یادگیری زبان کارهایی به مراتب بهتر و با حقوق بالاتر کسب می کنید. در غیر این صورت بالاجبار باید زمان زیادی را در کارهای سخت تر و با دستمزد کمتر شاغل شوید تا زبان ترکی را به مرور زمان بیاموزید.

۲-امور کارگری ساده : برای کارگری ساده نیازی به کاریابی نیست. شما اگر کارساده می خواهید در شهرک های صنعتی، رستوران ها، کارگاه ها ی تولیدی و…  می توانید کار پیدا کنید. کافیست به آگهی های روزنامه های کثیرالانتشار حریت ،زمان و.. مراجعه کرده یا از طریق وب سایتهای معرفی شده آگهی های کارگری ساده را پیدا کنید.

کارهای تخصصی

برای کاریابی تخصصی علاوه بر داشتن زبان ترکی، اقامت توریستی و یا اقامت دانشجویی برای جلب اعتماد کارفرما در مورد اقامت شما ضروری است. نحوه یافتن کار نیز مانند تهران که روزنامه همشهری هر روز آگهی های مرتبط با هر تخصصی را دارد در استانبول نیز چند روزنامه و سایتهای کاریابی وجود دارد که با ارسال رزومه میتوانید وقت مصاحبه گرفته و در صورت تایید شرکت مشغول به کار شوید.

 

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

China Homelife Turkey 2024

نمایشگاه محصولات چین در استانبول

نمایشگاه محصولات چین در استانبول نمایشگاه محصولات چین در استانبول (China Homelife 2024) در روزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفده =