پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک (Miniaturk) استانبول یکی از بزرگترین پاک‌های مینیاتوری در جهان است که در سال 2003 در ساحل شمال شرقی شاخ طلایی استانبول افتتاح شده است.

این پارک در مساحت 60 هزار مترمربع ساخته شده است و در آن 120 مدل از جاذبه‌های گردشگری مختلف کشور ترکیه ساخته شده است.

 این پارک به‌عنوان یکی از جاذبه‌های استانبول معرفی می‌شود و گردشگران تلاش می‌کنند بازدید آن را از دست ندهند.

پارک مینیاتورک استانبول به سه بخش کلی تقسیم می‌شود، استانبول (Istanbul)، آناتولی (Anatolia) و قلمرو عثمانی (Ottoman territories) که در حال حاضر در خارج از مرز ترکیه قرار دارد.

بخش استانبول این پارک شال 57 سازه مختلف می‌شود که شامل مسجد ایاصوفیه، قلعه روملی، مسجد سلیمانیه، آرامگاه سینان، کاخ بیولربی و برج گالاتا می‌شود.

این سازه‌ها در اندازه یک بیست و پنجم (25/1) اندازه اصلی خود ساخته شده‌اند.

 

پارک مینیاتورک استانبول

بخش آناتولی پارک مینیاتورک نیز شامل 51 جاذبه گردشگری این کشور می‌شود که می‌توان به صومعه سوملا در ترابوزان، مسجد بزرگ در دیارکبیر، خانه‌های سنگی سنتی در ماردین و خرابه‌های کوه نمرود اشاره کرد.

این قسمت از پارک نیز بخش مهمی از تاریخ کشور ترکیه را معرفی می‌کند که گردشگران می‌توانند به‌راحتی به سابقه تاریخی این کشور دسترسی داشته باشند.

 

پارک مینیاتورک استانبول

درنهایت بخش سرزمین‌های عثمانی شامل 12 ساختمان ماکت می‌شود که می‌توان به مسجد مهمت علی پاشا در قاهره امروزی، پلمستر در بوسنی امروزی و چندین مقبره که امروزه در رومانی، کوزوو و بوداپست یافت می‌شود، اشاره کرد.

این جاذبه‌ها مربوط به دوران حکومت عثمانی است که در حال حاضر خارج از مرز ترکیه هستند.

 

پارک مینیاتورک استانبول

قسمت برجسته دیگر پارک مینیاتورک استانبول، موزه پیروزی پانوراما (Panorama Victory Museum) است که روند جنگ‌های ترکیه در جریان استقلال این کشور را نشان می‌دهد.

همچنین در این پارک یک سالن آمفی تئاتر 400 ساله، چندین فروشگاه سوغاتی، زمین بازی و محل بازی شطرنج وجود دارد که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشند.

 


پارک مینیاتورک استانبول

برای بازدید از پارک مینیاتورک می‌توانید از 9 صبح تا 5 عصر مراجعه کنید. برای رفتن به پارک می‌توانید به کمک اتوبوس یا تاکسی از میدان تکسیم سوار شوید. یا می‌توانید از قصر توپکاپی با اتوبوس از خیابان 41 مراجعه کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پانزده =