هزینه مدارس ایرانی و آمریکایی در ترکیه

بسیاری از خانواده های ایرانی به فکر تحصیل فرزندان خود در ترکیه هستند. مدارس ابتدایی در ترکیه و حتی مقاطع بالاتر طوری برنامه ریزی شده‌اند که در آن بچه ها عموماً با مهارتهای مربوط به رشته‌ی خود و به چند زبان دلخواه مشغول به تحصیل میشوند.

کودکان ایرانی بعد از اقامت در ترکیه می‌توانند در مدارس انگلیسی زبان، مدارس بین‌المللی یا مدارس ایرانی در ترکیه تحصیل کنند.

تدریس در مدارس آمریکایی یا همان بین‌المللی ترکیه، خصوصاً مدارسی که در استانبول و ازمیر هستند کاملاً  به انگلیسی بوده و شهریه آن‌ها در حدود 10هزار دلار است.

مدارس دولتی ترکیه در تمامی مناطق کاملاً رایگان هستند و تنها مبلغی در سال به عنوان کمک به مدرسه در حدود100 تا400 لیر به صورت اختیاری دریافت می‌شود. شهریه سالیانه بهترین مدارس غیرانتفاعی ترکیه یا

کالج های ترکیه که در آنها حداقل دو زبان خارجی تدریس می شود در حدود 20تا 50 هزار لیر است .

شهریه مدرسه ایرانی در استانبول و ازمیر نیز در سال حدود 900 دلار است.کسانی‌که قصد ادامه‌ی زندگی در ترکیه را دارند بهتر است فرزندان خود را در مدارس ترک زبان و یا دوزبانه انگلیسی-ترکی ثبت نام کنند و

چنانچه قصد اقامت کوتاه در ترکیه  تمایل به بازگشت به ایران را دارند ترجیحاً مدارس فارسی زبان و ایرانی را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب نمایند .

آدرس مدرسه فجر ایرانیان استانبول:

خیابان دیوان یولو ،سلطان احمد، فرعی عمران اوکتم ،عدلیه سرای ، کوچه ترزی حانه ، پلاک 7

02125166416,02125178225 شماره تلفن مدرسه فجر استانبول ایرانیان

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

صفات تفضیلی و عالی در ترکی استانبولی

صفات تفضیلی و عالی در زبان ترکی استانبولی

‘گرامر ترکی استانبولی | پیشوند “تر” و “ترین” در زبان ترکی استانبولی صفات تفضیلی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =