منطقه پولونزکوی یک جاذبه طبیعی استانبول

منطقه پولونزکوی یک جاذبه طبیعی استانبول

هر زمان که به استانبول سفر کردید و تصمیم نداشتید که تمام زمان خود را صرف مراکز خرید استانبول کنید حتما به منطقه ییلاقی پولونزکوی (polonezköy) بروید.

مناظر زیبای این منطقه به مناطق بکر و سرسبز ایران شباهت دارد اما با این تفاوت که بسیار تمیز است. خبر خوب این است که میتوانید در هتل های این منطقه نیز اقامت داشته باشید یا فقط تفریحی به آنجا روید.

پارک طبیعت پولونزکوی استانبول

از نظر عموم جاذبه های مدرن استانبول بیشتر و جذاب تر از جاذبه های طبیعی آن است و این کاملا اشتباه است. چون یکی از همین جاذبه های طبیعی منطقه پولونزکوی است که دارای مناظر دیدنی زیبا و رویایی و آب و هوای بسیار دلچسب میباشد که در تمام فصول میتوان به آنجا رفت و نهایت لذت را برد.احساسی که در این منطقه تجربه خواهید کرد با عکس قابل لمس نیست.

از دلایلی که پولونزکوی به مناطق سرسبز ایران شباهت دارد به خاطر این است که در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد و با ایران چندین فاصله ای ندارد. این منطقه 25کیلومتر از استانبول فاصله دارد و از لحاظ زمانی 30 دقیقه ای میتوان به پولونزکوی رفت و روز خاطره انگیزی را در کنار همسفران خود ساخت.

این ناحیه را لهستانی های مهاجر در قرن 19 کشف کردند و در آغاز محل اسکان لهستانی ها شد. و به همین دلیل در آنجا میتوانید با آداب و رسوم لهستانی ها از نزدیک آشنا شوید و غذاهای متنوع این مردمان را نوش جان کنید.

پولونزکوی در بین گردشگران خیلی شناخته شده نیست و بیشتر مردمان استانبول از آن در آخر هفته های خود استفاده می کنند، از این رو یک منطقه با آب و هوای پاک، درختان سرو قامت و پوشش گیاهی متنوع جزو بهترین مراکز تفریحی استانبول به شمار می رود. با پیاده روی و قدم زدن در فضای سبز منطقه پولونزکوی استانبول قطعا حیرت زده خواهید شد.

باغ وحش پولونزکوی استانبول

وجود آبشار و برکه های پر از آب، انواع پرندگان، آب و هوای پاک و مردمان محلی بسیار مهمان نواز از ویژگی های مهم این منطقه است که هر توریستی را به سمت خود می کشاند. خوراک ها، غذاها و آداب و رسوم اهالی پولونزکوی شبیه به لهستان می باشد زیرا سالیان زیادی است که تبدیل به ییلاق خوش آب و هوا برای لهستانی های ساکن استانبول شده است. در واقع با وارد شدن به منطقه پولونزکوی استانبول شاهد دو نوع فرهنگ مختلف ، رستوران های ترکی و لهستانی با غذاهای خوشمزه و صنایع دستی فوق العاده زیبا و کار شده رو به رو خواهید شد که همین تنوع آداب و رسوم است که بازدید از این منطقه را برای گردشگران تور استانبول جذاب کرده است. استانبول سرا به شما پیشنهاد میکند اگر برای تفریح یک روزه به این منطقه می روید از صبح زود و برای صرف صبحانه آن جا باشید و تا عصر هم بمانید تا از غروب زیبای خورشید و چشم انداز بی نظیر منطقه پولونزکوی استانبول لذت ببرید.

از جمله تفریحاتی که در ناحیه پولونزکوی هست سوارکاری است که طرفداران زیادی دارد و همه روزه علاقه مندان این ورزش به پولونزکوی میروند.

نحوه دسترسی به منطقه پولونزکوی استانبول

رفتن به منطقه پولونزکوی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی می‌تواند گشت و گذار در شهر را نیز برای شما به ارمغان بیاورد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به مسیرهایی که گفته می‌شود توجه کرده و از آنها استفاده کنید.

اگر بخواهید با اتوبوس به منطقه پولونزکوی بروید، تقریباً ۶۵ دقیقه طول می‌کشد تا از ایستگاه کانیون در استانبول به آنجا برسید.

اگر در نزدیکی مال تپه هستید و می‌خواهید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید ۹۶ دقیقه طول می‎کشد تا با اتوبوس از مال تپه به پولونزکوی برسید.

خطوط اتوبوسی که به سمت این منطقه می‌رود سه خط می‌باشد که عبارتند از:

  • ۱۲۱ A
  • ۱۳۶
  • ۱۳۷
پس از اینکه به پولونزکوی رسیدید، می‌توانید به قدر نیاز در آن بصورت رایگان بمانید.
نقشه و موقعیت جغرافیایی منطقه پولونزکوی استانبول
 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟ مهم نیست که چه زمانی به شهر استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 16 =