منطقه ساری یر استانبول

منطقه ساری یر استانبول

منطقه ساری یر در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و در اصل یک دهکده ماهیگیری بوده. در ساحل این منطقه عمارت های قدیمی که متعلق به سفارت خانه ها و یا مردم عادی است و همچنین رستوران های دریایی قرار دارند.

یک راه باریک که انشعابی از بویوک دِره است از میان جنگل و قنات ها می گذرد و به ساحل های مشهور کیلیوس واقع در دریای سیاه می رسد. ساری یر و رومِلی کاواگی آخرین نقطه ای است که قایق های مسافربری و قایق های تفریحی در طول بسفروس در آن توقف می کنند.
محبوبیت این دو منطقه به خاطر رستوران های دریاییشان است و آنادولو کاواگی که در ساحل روبه رویی واقع شده در هنگام تعطیلات بسیار شلوغ می باشد. تپه های هر دو طرف پوشیده از جنگل های سرسبزی است.

در محله ساری یر Sarıyer district استانبول هر چیزی که بخواهید وجود دارد از جمله تفریحاتی مانند پارک، موزه، مراکز خرید، سینما و … . و یا خدماتی مانند پمپ بنزین، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها،مراکز آموزشی، بانک، هتل هل و کاروانسراها و … که در زیر به بعضی از آن‌ها اشاره شده است.

Xtrem Aventures İstanbul: این پارک که در محله ساری یر استانبول واقع شده است دارای مسیرهای شبکه‌ای برای کودکان گروه‌های سنی ۳ تا ۸ سال، مسیرهای باندی مانند ۱۸۰ متری طناب در ۴ سطح مختلف دشواری برای کودکان ۸ سال و بالاتر را است. یک پیاده روی معلق در طول مسیر رسیدن به Zipline وجود دارد و فعالیت سریع Jump از ۱۵ متری زمین را نیز در بر می‌گیرد.

Elgiz Museum: موزه الگیز موزه خصوصی مجموعه است که توسط دکتر Can Elgiz در محله ساری یر استانبول تأسیس شده است. این موزه در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد، زمانی که هیچ موسسه غیر انتفاعی در ترکیه برای هنر معاصر نبود.

Fatih Forest:شما می‌توانید در این مکان لحظه‌های خوبی بسازید. مکانی مناسب در محله ساری یر استانبول برای یک پیک نیک عالی دور از شلوغی شهر و در دل طبیعت.

Sadberk Hanım Museum:Sadberk Hanım یک موزه خصوصی است که در بوستور, در منطقه Büyükdere از ناحیه ساری یر در استانبول ترکیه واقع شده است که توسط بنیاد Vehbi Koç و به خاطر یاد بود همسر مرحوم ویبی کوش, سادبرک تأسیس شد.

Atatürk Arboretum:باغ آتاتورک یک باغ وحش در Bahçeköy،استان استانبول، ترکیه است. تأسیس این باغ وحش توسط هیبرتین کایاکیک، استاد دانشکده جنگلداری استانبول در سال ۱۹۴۹ پیشنهاد شد.

Sariyer Oral and Dental Health Center:یک مرکز پزشکی بهداشت دهان و دندان در محله ساری یر استانبول.

Acibadem Zekeriyakoy Medical Center:بیمارستانی مدرن و عالی در محله ساری یر استانبول.

محله ساری یر استانبول یکی از منطقه‌های اصیل ترکیه

محله ساری یر استانبول نه تنها امکاناتی همچون امکانات بالا و حتی بیشتر از آن دارد، بلکه در مکان جغرافیایی عالی قرار دارد که بهترین آب و هوا را به آن می‌دهد. وقتی که به محله ساری یر استانبول می‌روید اولین کاری که هوس آن را می‌کنید پیاده روی در کنار آب آبی این محله است که در هر فصلی روح شما را زنده می‌کند

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =