مسجد هِرکایی شِریف استانبول

مسجد هِرکایی شِریف استانبول

مسجد هرکایی شریف توسط سلطان عبدالمجید به منظور نگهداری و محافظت از خرقه حضرت محمد ساخته شده در مُحتسب ایسکَندری محله فاتیح واقع شده است. به همین منظور این مسجد را هِرکایی شِریف به معنی خرقه مقدس نامیده اند. از روز پانزدهم تا بیست و هفتم ماه مبارک رمضان این خرقه در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد.

ساختمان های مختلفی از جمله خانه کارمندان و سربازخانه که محل استراحت سربازان بود ولی امروزه به مدرسه ابتدایی تبدیل شده است این مسجد را احاطه کرده اند. سه درب مجلل سنگی در حیاط وجود دارند که به درون مسجد باز می شوند. مرکز هشت ضلعی این بنا که دو گلدسته در کنارش است با گنبدی پوشیده شده که هشت پنجره دارد.

بر روی شرقی ترین درب حیاط سنگ نوشته ای موجود است که اختصار نام سلطان عبدالمجید توسط خطاط معروف کازاکِر ایزِدین بر روی آن حکاکی شده است. همچنین هشت سنگ نوشته دیگر با همین مضمون که آنها نیز کار خطاط ایزِدین می باشند فضای زیر گنبد را مزین ساخته اند. محراب و منبر این مسجد نیز از سنگ سماق قرمز است.   

نحوه دسترسی به مسجد هرکای شریف 
ازآنجا مسجد هرکای شریف Hırka-i Şerif مسجد معروفی است، دسترسی آن آسان است.
چه با اتوبوس و چه با تاکسی شما به‌راحتی می‌توانید به این مسجد دسترسی داشته باشید، و چون در نزدیکی خیابان اصلی یعنی فوزا پاشا است باعث شده که دسترسی به این مسجد چندین برابر آسان‌تر شود.

نقشه و موقعیت جغرافیایی مسجد هِرکایی شِریف

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =