چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

محله اسن یورت استانبول

محله اسن یورت استانبول

محله اسن یورت استانبول یکی از خیابان های در حال رشد استانبول است و آینده‌ی روشنی در سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارد؛ بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در این منطقه را دارید می‌توانید، می‌توانید بدون نگرانی و اطمینان از سود آینده خود اقدام کنید. لازم به ذکر است منطقه اسن یورت نیز در نقشه بندی قدیم شهرداری استانبول جز منطقه بیلیکدوزو بوده و شباهت بسیاری به این محله دارد.

با ساخت و رونق مجتمع‌های بزرگ مسکونی در این منطقه در چند سال گذشته، اسن یورت از پیشرفت بسیار زیادی بهره‌مند شد. این محله در حال حاضر دارای چهار مرکز فرهنگی است. نام این مراکز بدین گونه اند: مرکز فرهنگی اسن یورت، مرکز فرهنگی Saadetdere، مرکز فرهنگی Yenikent، مرکز فرهنگی Yunus Balta. هم چنین در این محدوده چهار پارک به نام‌های Recep Tayyip Erdoğan، Şehitler، Gaziler و Kadir Topbaş احداث شده است.

تاریخچه و موقعیت محله اسن یورت استانبول

این منطقه عمدتا بر روی زمین متعلق به اکرم عمر پاشا در قرن نوزدهم ساخته شده است. نام اسن یورت نیز از یکی از صاحبان زمین به نام Eşkinoz گرفته شده است. این ناحیه مهاجرانی از رومانی و بلغارستان را از ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۸ پذیرا بود و مهاجرت‌های اخیر به طور عمده از اردن (Ardahan) و Kars، و همچنین Erzurum و Artvin بوده است.

همچنین این محله بخشی از شهرداری شهر استانبول و در منطقه‌ی اروپایی آن واقع شده است. سمت شرق آن را Avcılar و دریاچه بیوک چکمجه احاطه کرده و از غرب به بویوک چکمجه و از شمال به باشاک شهیر، آرناووت کوی و جاده‌ی TEM وصل می‌شود. Beylikdüzü و مسیر E-۵ نیز در جنوب این محدوده به چشم می‌خورد. اسن یورت دارای مساحت ۲۷۷۰ هکتار است و از سال ۱۹۸۹ شهرداری خود را داراست.

مزایای محله اسن یورت استانبول
محله‌ اسن یورت استانبول یک منطقه محبوب برای خرید ملک است، زیرا به جز آینده‌ی درخشان این محدوده، قیمت ملک در این محدوده در مقایسه با مرکز استانبول پایین‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. یکی از ویژگی‌های خوب این محله نزدیکی به چند دانشگاه موجود در استانبول از جمله دانشگاه‌ آرل دانشگاه بیلکنت، دانشگاه فاتبح،دانشگاه استانبول و Istanbul Gelişim بوده و نیز وجود دانشگاه اسن یورت در داخل بافت می‌تواند مکانی مناسب برای زندگی دانشجویان مهاجر به ترکیه باشد. اگر قرار است در یکی از دانشگاه‌های گفته شده تحصیل کنید، انتخاب این محله برای زندگی نه تنها نزدیکی و هدر ندادن وقتتان را در بر دارد، بلکه با کاهش مسافت ها، هزینه‌ی حمل و نقلتان نیز کاهش خواهد یافت.

مرکز همایش و نمایشگاهی TUYAP (تویاپ) تنها با فاصله‌ی پنج کیلومتر و فرودگاه آتاتورک با فاصله‌ی بیست و شش کیلومتر از اسن یورت قرار دارد. وجود مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ در این محدوده نیز یکی دیگر از محاسن سکونت در این ناحیه از استانبول می‌باشد. این محله دارای سه مرکز خرید اصلی به نام‌های Eskule، مرکز خرید توریم، مرکز خرید آکباتی می‌باشد.

معایب محله اسن یورت استانبول
البته به نظر می‌رسد طراحی شهری در این محدوده به دقت صورت نگرفته است، زیرا وجود ساختمان‌های بلند در کنار خانه‌هایی با تعداد طبقات کم شما را به یاد روستا‌های آناتولی خواهد انداخت. به طور کلی می‌توان این منطقه را مکانی در حال توسعه با آینده‌ای خوب معرفی کرد.
در خصوص طبقه افراد ساکن در این منطقه می‌توان کفه‌ی ترازو را به سمت خانواده‌های کارگر دید که اکثرا متشکل از مردم شرقی و شمال شرقی ترکیه هستند. در حقیقت شهرسازی و فرهنگ در این بخش از استانبول هم چنان جای پیشرفت دارد. از طرفی با وجود یک خط مترو در این محله، هم چنان دسترسی به دیگر مکان‌ها سخت بوده که این مشکل باعث شلوغی بیش از حد اتوبوس‌ها شده است.

محله‌ اسن یورت استانبول ، محله‌ای با آینده‌ی روشن است. با وجود مشکلاتی که دارد، اما وجود دانشگاه و دیگر مراکز فرهنگی و از همه مهم‌تر قیمت پایین مسکن به نسبت مرکز استانبول، یکی از گزینه‌های مناسب جهت سکونت و سرمایه گذاری می‌باشد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهار =