بیمه سلامت ترکیه

بیمه سلامت ترکیه

درکشور ترکیه برای گرفتن اقامت (اقامت تحصیلی،اقامت کاری،اقامت از طریق ثبت شرکت،اقامت توریستی و اقامت از طریق خرید ملک ) برای اخذ هر یک از این اقامت ها گرفتن بیمه سلامت در ترکیه امری اجباری میباشد .

بیمه در کشور ترکیه به دو صورت انجام پذیر است:
۱- بیمه ی دولتی توسط شرکت های خصوصی
۲- بیمه خصوصی توسط شرکت های خصوصی

بیمه ی دولتی در کشور ترکیه در صورتی امکان پذیر است که شخص،سرمایه گذار یک شرکت خصوصی بوده ویا این که در یک شرکت خصوصی با داشتن اجازه کا از دولت ترکیه مشغول به فعالیت بوده و بیمه ی فرد توسط کار فرما پرداخت میشود .

بیمه ی خصوصی درترکیه که رایج ترین بیه بین افراد خارجی است که توسط شرکت های متعددی صورت میگیرد .بیمه گذارخصوصی در ترکیه با توجه به سنین افراد ، جنسیت و تعرفه های درمانی قیمت گزاری میشود.

داشتن بیمه سلامت برای افراد خارجی در خصوص گرفتن اقامت اجباری بوده، همچنین عزیزانی که قصد دارند از خدمات ویژه بیمه های درمانی استفاده کنند میتوانند در هنگام صدور بیمه سلامت در ترکیه نیاز خود را مطرح نموده تا شرکت بیمه گذار بهترین گزینه برای انجام خدمات درمانی بیشتر را پیش روی شما دوستان قرار دهد.

بیمه سلامت مهم ترین نگرانی افرادی می باشد که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند- و یا حتی به سفر تفریحی می روند. این نگرانی بیشتر مختص افراد بالای ۶۰ سال می باشد و آن دسته از افراد که از قبل از بیماری هایی مثل بیماری قلبی، سرطان یا دیابت رنج می بردند.

آیا می توانم بیمه دریافت کنم؟
خوشبختانه، امروزه محصولات بیشتری نسبت به ده سال پیش در فروشگاه ها وجود دارد. فقط به این دلیل که با سفارش زیاد پوشش دهی بهتر شده است. حتی بسیاری از مردم با قیمت های خیلی معقول تر این کار را انجام می دهند.

آیا نیازهای من را پوشش خواهد داد؟
شما باید درموردشرایط خود صریح باشید. همچنین نیاز خواهید داشت برای شرکت بیمه وضعیت پزشکی خود را بطور دقیق عنوان کنید. اگر چنین کاری انجام ندهید شرکت بیمه از پرداخت سر باز خواهد زد.
در این زمینه، ‌هر مورد متفاوت می باشد: بخصوص اگر شما یک وضعیت پزشکی از قبل داشته باشید.

آیا می توانم تا آخر عمربیمه سلامت را نگه دارم؟
همیشه بررسی کنید تا ببینید آیا شما حق تمدید خودکار بیمه دارید یا خیر- حتی اگر شما بیماری خیلی سختی داشته باشید. کمتر از نیمی از بیمه های موجود این حق را به شما می دهند. البته اگر شما بیمارید می توانید بپذیرید حقوق و مزایای بیمه شما افزایش یابد.

هزینه آن چقدر خواهد بود؟
به شرایط شخصی شما و اینکه چه نوع پوشش بیمه ای استفاده می کنید بستگی دارد.

شما باید همیشه ازاین بیمه استفاده کنید. حتی اگر شما در حال سفر به یک مکان باشید که حقوق مراقبت های بهداشتی دوجانبه (مانند بودن در اتحادیه اروپا یا استرالیا ونیوزلند) دارند واقعا شما باید بیمه سلامت داشته باشید.

این بیمه حتی برای کوتاه ترین سفر به خارج از کشور اعمال می شود. بیماری در هر زمان وجود دارد و فرقی هم نمی کند در کدام کشور قراردارید در هرجای دنیا تصادف، حمله قلبی و غیره وجود دارد.

حتی اگر شما درحال سفر به جایی باشید (مانند اتحادیه اروپا)- یعنی جایی که ( به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا) شما پوشش بیمه ای کامل برای درمان های اورژانسی و ضروری داشته باشید باز هم داشتن بیمه سلامت ایده خوبی می باشد. این بیمه می تواند خیلی موارد را تحت پوشش قرار بدهد. به عنوان مثال اگر در سفر دچار آسیب جدی بشوید و نتوانید به سفر ادامه دهید می تواند هزینه برگرداندن شما با آمبولانس هوایی به وطن تان را متقبل بشود. هزینه بازگرداندن از ترکیه تا انگلستان حدود ۵۰۰۰ یورو می باشد.

کارت بیمه سلامت اروپایی (EHIC) در ترکیه معتبر نمی باشد. کارت بیمه سلامت اروپایی به مسافران اجازه می دهد تا به مراکز بهداشت دولتی دسترسی داشته باشند، بنابراین مسافران مستحق این هستند به همان میزان که شهروندان خدمات درمانی در یافت می کنند نیز دریافت کنند. ترکیه جز کشورهایی که کارت بیمه سلامت اروپایی دارند نمی باشد. همیشه اطمینان حاصل کنید که بیمه سلامت سفر دارید و به کمک هزینه دارویی در ترکیه دسترسی دارید و هزینه بازگزداندن شما به وطن تان تحت پوشش بیمه می باشد.

اگر لازم شد که مدعی مطالبه حق بیمه بشوید شما باید شرکت بیمه را در اولین فرصت مطلع کنید: قطعا قبل از شروع مراحل قانونی برای دریافت مخارج درمانی. سپس بهترین شرکت های بیمه مسئولیت پرداخت هزینه ها به دکتر یا بیمارستان در ترکیه را مستقیما به عهده می گیرند، اما همه شرکت ها چنین کاری را نمی کنند. آن شرکت ها احتمالا از شما انتظار دارند بخشی از هزینه یا کل هزینه را پرداخت کنید بعد پول را از آنها پس بگیرید.

آیا برای بیمه سفرترکیه بعنوان بخشی از اروپا در نظر گرفته می شود؟
اگر شما بیمه سفر اروپایی را خریداری می کنید، مطمئن شوید که ترکیه تحت پوشش بیمه قراردارد. درحالی که بسیاری از شرکت ترکیه را جز بخشی از اروپا می دانند، بیمه گران دیگر سفر، ترکیه را به عنوان “مقصد جهانی” طبقه می کنند- از اینرو واجب است از قبل بررسی کنید.

من بیمه سفر یا بیمه سلامت خصوصی در وطن خود دارم- آیا هنوز به بیمه سلامت در ترکیه احتیاج دارم؟
بیمه سلامت به عنوان توریست اغلب در بیمه نامه سفر عنوان می شود، و نه تنها هزینه مراقبت های بهداشتی را تحت پوشش قرار می دهد بلکه گم شدن چمدان، تاخیر در پرواز را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.
بهمین ترتیب، ممکن است شما از قبل بیمه سلامت خصوصی در کشور خود داشته اید. بررسی کنید که این بیمه سفر شما به ترکیه را تحت پوشش قرارداده یاخیر تا زمانی که در آنجا هستید با خیال راحت کارهای خطرناک انجام بدهید. بسیاری از بیمه نامه ها فعالیت های خطرناک را جز بیمه نامه نمی دانند مانند غواصی، پاراگلایدر و یک شب در حومه شهر با شوهرم!

آیا من برای دیگر بازدید های کوتاه مدت (غیرتوریستی) به بیمه سلامت احتیاج دارم؟
بازدیدهای کوتاه برای تجارت و دیگر اهداف معمولا در بیمه نامه توریستی شما تحت پوشش قرارمی گیرد، اما از این موضوع مطمئن شوید. به دلیل اینکه ترکیه عضو اتحادیه اروپا نمی باشد کارت پزشکی اورژانسی اتحادیه اروپا (کارت بیمه سلامت اروپایی) در آنجا قابل استفاده نمی باشد.

برای سفر دراز مدت به ترکیه به چه نوع بیمه سلامتی نیاز دارم؟
بسیاری از بیمه نامه های مسافرت چند سفری سالانه طول هر یک سفر را محدود می کنند که معمولا ۳۰ روز می باشد. اگر شما قصد سفر دراز مدت به ترکیه دارید مطمئن شوید که بیمه نامه شما آن را مجاز می داند یا خیر.

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هشت =