رولت دو رنگ ترکی

رولت هویج،کاکائویی ، یک شیرینی راحت و خوشمزس که تهیه اون نیاز به فر نداره.

مواد لازم رولت دو رنگ هویجی کاکائویی:

مواد لازم مقدار لازم
هویج 3 لیوان (رنده شده)
شکر 5 تا 7 قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی بور 2 بسته
مغز فندق 1 فنجان قهوه خوری(خرد شده)
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
آب 1 لیوان
پودر نارگیل به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه رولت دو رنگ هویجی کاکائویی:

هویج رنده شده را در ظرف مناسبی ریخته و شکر و آب را به آن اضافه می کنیم. مخلوط هویج را روی شعله ی متوسط اجاق قرار می دهیم تا هویج بپزد و آب آن کاملا کشیده شود. هویج پخته شده را درون غذاساز می ریزیم و پوره می کنیم.

پوره ی هویج را در ظرف مناسبی ریخته و مغز فندق خرد شده را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و مخلوط هویج را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. به یک قسمت از آن پودر کاکائو و نصف بیسکویت پتی بور پودر شده را اضافه کرده و به خوبی همه ی مواد را با هم مخلوط می کنیم تا خمیر یکدستی حاصل شود و نصف دیگر پودر بیسکویت پتی بور را نیز به نصف مخلوط هویج ساده اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

روی میز کار را سلفون چندلایه به اندازه ی مناسب برای رول کردن شیرینی ، پهن می کنیم سپس ابتدا مخلوط هویجی ساده را روی سلفون کاملا پهن کرده و با دست و با کمی فشار آن را صاف و یکدست می کنیم سپس مخلوط کاکائویی را به همان اندازه باز کرده و به آرامی و با دقت روی مخلوط ساده قرار می دهیم سپس با کمک کناره های سلفون، خمیر دو لایه ی بیسکویتی را به آرامی و به صورت فشرده، رول می کنیم.

سلفون را کاملا اطراف رولت می پیچیم و رولت را به مدت یک شب درون یخچال قرار می دهیم سپس از یخچال خارج کرده و سلفون آن را باز می کنیم و روی آن را با پودر نارگیل تزیین کرده و برش می زنیم و سرو می کنیم.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار در ماه رمضان بیشتر روزه داران سراغ غذاهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =