پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

در موقع خرید ملک در ترکیه به چه مواردی باید اهمیت داد؟

در موقع خرید ملک در ترکیه به چه مواردی باید اهمیت داد؟

خرید ملک در ترکیه علاوه بر دقت های معمولی که نیاز دارد، باید با آگاهی و کسب اطلاعات کامل صورت گیرد. ابتدائا برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در خرید ملک و قبل از اینکه گرفتار کلاهبرداران شوید، حتما با یک وکیل و یا مشاور حقوقی که به قوانین ترکیه آشنایی کامل دارد، مشورت کنید.

قوانین مربوط به خرید املاک توسط خارجیان در ترکیه بسیار مورد بازبینی قرار گرفته و مدام تغییر می یابند. از این رو باید با احتیاط عمل نمود و با یک وکیل یا مشاور آگاه مشورت نمود.

مورد بعدی در خصوص محدودیت های خرید املاک است. باید دقت کنید که بیش از سی هکتار ملک در ترکیه را نمی توانید قانونا مورد خرید و فروش قرار دهید. همچنین برخی مناطق هست که ممنوعیت خرید و فروش ملک برای خارجیان در آنجا اعمال می شود.

در صورت پرداخت هرگونه وجه ابتدائا سعی کنید وجه را از طریق سیستم بانکی پرداخت کنید و اگر به دلیل مشکلاتی نتوانستید این کار را انجام دهید، حتما رسید کتبی مطمئنی از شخص دریافت کننده مبلغ، بگیرید و سپس سعی کنید همزمان با پرداخت نقدی وجه، ملک را در اداره ثبت املاک (تاپو) به نام خود انتقال دهید. نکته دیگر اینکه دقت کنید وجه را سعی کنید به مالک ملک تحویل دهید نه به دلال و بنگاهی و واسطه ها.

قبل از پردخت وجه و با راهنمایی مشاور از عدم وجود هرگونه بدهی ملک (اعم از بدهی های مالیاتی یا قبوض برق و گاز و آب….) اطمینان حاصل کنید. همچنین در قسمت توضیحات سند رسمی ملک دقت کنید که ملک در رهن بانک یا شخص دیگری نباشد.

تا حد امکان و با راهنمایی مشاورتان سعی کنید ملک مورد خریداری را از نزدیک دیده و با مشخصات سند تاپو انطباق دهید. بارها مشاهده شده که ملکی که در تاپو به نام خریدار انتقال داده شده با ملکی که فروشنده مدعی فروش آن بوده، متفاوت بوده است. در این خصوص صحبت با همسایگان یا مستاجر احتمالی ملک هم راهگشا خواهد بود.

دقت کنید که ملک خریداری شده مشکل مربوط به شهرداری نداشته باشد. مشاهده شده که هموطنان ملکی را خریداری نموده اند و پس از آن متوجه شده اند که ملک بدون مجوز شهرداری بنا شده و یا فاقد پایان کار و بدون رعایت اصول ایمنی است. در مواردی مشخص شده است که ملک در طرح شهرداری قرار دارد و فروشنده هم با شهرداری توافق نموده است!

در پایان مجددا تاکید می شود که رعایت همه موارد فوق از عهده شخص عادی خریدار خارج است و حدالامکان باید توسط وکیل یا مشاور حقوقی معتبر انجام گیرد.

منبع:bit.ly/2RZxAVZ

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 3 =