ایرانیان چه حسابهایی در ترکیه میتوانند افتتاح کنند ؟

در ابتدا باید اذعان کرد تنها بانکی که روند افتتاح حساب ،دریافت کردیت در آن برای ایرانیان به نسبت بانکهای دیگر ترکیه سهل تر می باشد، بانک زراعت میباشد .

در شهر ها حتی شعبات مختلف تفاسیر مختلفی ازقوانین  افتتاح حساب برای ایرانیان وجود دارد و مدیر بانک باتوجه به اختیارات میتواند نسبت به تسهیل این امور مساعدت کند .

حساب سپرده بدون مدت (لیر ترکیه)

هم به صورت شخصی و هم به نام شرکت قابل افتتاح است قابل دسترس به موجودی حسابتان در انواع شعب و عابربانک ها خواهید بود . می توانید از طریق شعب پرداختی قبوض ، اقساط و اجاره و … را به صورت

اتوماتیک فعال کنید در صورت وجود وجه در حدود 6000 دلار و با داشتن کد اقتصادی میتوانید این حساب را بدون داشتن اقامت برای کاربران اقتتاح کند .

کارت بانکی معمولی برای خرید از فروشگاهها و سایتهای ترک از طریق این کارت میسر می باشد .

حتی استفاده از این کارت در کشورهای همجوار نظیر امارات نیز ممکن است ولی برای خرید های اینترنتی از سایتهای اروپایی در سیستم ویزا  کارت و مستر کارت ثبت نشده است .

حساب سپرده بدون مدت (دلار یورو و …)

با افتتاح این حساب ارسال دلار از سراسر دنیا به حساب شما با شرایط ممکن است . در حال حاضر افتتاح این حساب برای ایرانیان منوط به داشتن اقامت و تایید سرپرست شعبه می باشد .

حساب سپرده مدت دار (لیر، دلار و..)

با پرداختی های کوچک و منظم می توانید آینده خود را برنامه ریزی کنید .

مقدار پس اندازتان را هرطور که مایل هستید بین یک تا سه ماه پرداخت تعیین کرده وهرماه یا هر سه ماه یکبار به میزان پس انداز خود اضافه می کنید و از میزان بهره سالیانه اینگونه بهره مند میشوید .  حداقل سه و

حداکثر ده ساله لیر ،دلار یا هر واحد پولی را می توانید پس انداز کنید این حساب با درصد بهره موجود در سال افتتاح حساب باز خواهد شد و هرسال با اعلام بهره سالیانه روی حساب اعمال خواهد شد .

در صورتیکه پرداخت ماهیانه –سه ماهیانه را پرداخت نکنید باقیمانده موجودی به حساب شما در سپرده بدون مدت واریز و حساب مدت دار بسته خواهد شد .

حساب سرمایه گذاری

برای ایرانیانی که خواهان دریافت سود از سپرده خود هستند، حساب سرمایه گذاری حسابی است که بصورت روزانه ،ماهیانه و سالبانه میتوانید این حساب را افتتاج نمایید و سود از 4 درصد تا 13 درصد میتواند متغیر

باشد .

منبع:

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =